2023-09-08, 13:05
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vad ska detta(Elon,s ego) mynna ut i?
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e

https://twitter.com/Podolyak_M/status/1699820072418656331?t=zDfQc8iS9FdF8dZ9LTkeTw&s=19

Det här har varit känt länge. Tråkigt att sådana som hycklaren Lars Wilderäng stödjer Putinisten Elon Musk. Han har väl en Tesla själv samt aktier i Tesla Inc, jag vet att han marknadsfört Star Link på sin hemsida ganska nyligen. Vi kan iaf ugå från att Lars inte äter Marabou. Ganska oskyldiga spelare faktiskt som Lars vill bojkotta, till skillnad från Elon Musk som har ett stort inflytande och mycket pengar. Hade inte Pentagon lagt sig i det hela skulle Elon Musk stått på sig och fortsatt neka Ukraina tillgång till Star Link. Ukrainska kvinnor och barn dog till följd av Elon Musks handlingar, efter sitt samtal med Putin. I mina ögon sitter det en liten Putinist bakom varje Tesla ratt. Musk har även halva sin biltillverkning i diktaturen Kina, som skulle gett sig på Taiwan om Putin gjorde bättre irån sig. Han kritiserar aldrig Kina eller Ryssland för någonting, medans kritiken mot väst står som spön i backen. Ett klassiskt drag hos varje Putinist.

Musk vet nu vartåt vindarna blåser och hans tidigare fredsförslag att lämna ifrån sig mark till Ryssland allt mindre sannolik. Han försöker nu ställa sig på rätt sida av historien. Man märker för första gången att han är lite rädd.

Vi kan inte låta honom komma undan så lättvindigt.
Citera
2023-09-08, 13:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Ryssarna tänker på ett annorlunda sätt än i väst. Många i väst utgår felaktigt och naivt ifrån att vi alla har samma glasögon på våra näsor, genom vilka vi ser världen. Men så är det inte. För ryssarna är detta ett existentiellt krig, men den aspekten behandlas aldrig av och förstås inte av västmedia.

.
Du generaliserar lite för mycket, sant att den perversa propagandan och regimen i ryzzland utmålar detta som " existentiellt"
men inte alla går på det skitsnacket .
Det är existentiellt för den korrupta regimen i kreml.
Citera
2023-09-08, 13:11
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Hur definierar du "blanda sig i"? Ja, han deklarerade att om utomstående reguljära arméer skulle delta i Ukraina, så skulle det inte tolereras. Men vad sa ryssarna om att andra länder skickade materiel till Ukraina?

Jag vet inte om han lovat vedergällningar för det? När, i sådana fall? Med tanke på att i princip allt som Ukraina använder i kriget kommer utifrån, så skulle det bli en knepig strategi att upprätthålla.
Det finns till och med en wikipediasida som dokumenterar alla röda linjer.

Vi är tillbaka på det jag sa förut, detta är inte en diskussion som förs nu utan du söker efter rena fakta. Det blir mkt enklare om du gör det online.
Citera
2023-09-08, 13:13
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du generaliserar lite för mycket, sant att den perversa propagandan och regimen i ryzzland utmålar detta som " existentiellt"
men inte alla går på det skitsnacket .
Det är existentiellt för den korrupta regimen i kreml.
Ja, det har nog blivit existentiellt för Ryssland.
Putin har tagit situationen till detta läge helt självmant.

Vad hade hänt om Wagner faktiskt lyckats med en statskupp? Åtminstone för Putin, ett existentiellt hot. Och nu pågår diskussioner och spekulationer om Rysslands framtid, utfryst som landet blivit av den civiliserade världen. Bara rövländer som vill ha med Ryssland att göra. Kommer Ryssland att styckas upp i flertalet mindre stater? Exempelvis.

Den bästa användningen av kärnvapen för att möta detta existentiella hot är således att släppa en a-bomb över Moskva. Det är där Rysslands existentiella hot skulle visa sig husera.
Senast redigerad av MrArtur 2023-09-08 kl. 13:17.
Citera
2023-09-08, 13:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall sägas att "detta" skall ha skett förra året, när starlink blev uppkopplat till Ukraina. Musk skall ha tydligtvis snackat flera gånger med ryska beslutsfattare (inklusive Putin)..

Men jag förstår inte.., jänkarna måste ha känt till om Musks samtal. Antog jänkarna (vid denna tidspunkt) att slå ut hela svartahavsflottan var även för de.., för "stark kost" ?

Jag misstänker att det finns nog mera i denna historia, än vad som har läckt ut tills nu.

Musk har ju haft flera samtal med Putin och även hävdat:

All Putin wants is peace
Citera
2023-09-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

All Putin wants is peace

a peace of Ukraine ?
Citera
2023-09-08, 13:15
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Idioten elooon sålde aktier för ca 30 miljarder Dollar för att köpa Twitter och nu sprider och tillåter mongoljsvin att skriva vad de vill. Han lever på statens bekostnad. Hans lögner ekar om hans kärlek till puuutin och att det blir fred. Vem skriver om Fred? Jo alla som stödjer ryss-mongoliet.......

Får folk skriva som dom vill på X och det gillar inte du? Men du skriver själv febrilt i ett forum (FB) med yttrandefrihet och vill tysta andra?

Det du skriver här är troligen inte lagligt (HMF) men du utnyttjar friheten på detta forum men vill inte att andra ska göra det.

Ditt eget inlägg:

Jävla svin hela högen och den rysk-mongoliska rasen bör bli utplånad snarast. Detta är inget nytt men fan vad jag hatar mongolen. Visa ingen nåd mot svinen.
Citera
2023-09-08, 13:18
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Får folk skriva som dom vill på X och det gillar inte du? Men du skriver själv febrilt i ett forum (FB) med yttrandefrihet och vill tysta andra?

Det du skriver här är troligen inte lagligt (HMF) men du utnyttjar friheten på detta forum men vill inte att andra ska göra det.

Ditt eget inlägg:

Jävla svin hela högen och den rysk-mongoliska rasen bör bli utplånad snarast. Detta är inget nytt men fan vad jag hatar mongolen. Visa ingen nåd mot svinen.
Sprider du lögner så ska du till galgen i min mening. Du är ett ryskt troll och försvarar en afrikaaner som bokstavligen vill ge delar av Ukraina till sopstatioen ryssland
Citera
2023-09-08, 13:19
Medlem
Citat:
Hur definierar du "blanda sig i"? Ja, han deklarerade att om utomstående reguljära arméer skulle delta i Ukraina, så skulle det inte tolereras. Men vad sa ryssarna om att andra länder skickade materiel till Ukraina?

Jag vet inte om han lovat vedergällningar för det? När, i sådana fall? Med tanke på att i princip allt som Ukraina använder i kriget kommer utifrån, så skulle det bli en knepig strategi att upprätthålla.

Det spelar väl ingen roll hur jag definierar "blanda sig i"? Det spelar inte heller nån roll exakt vilka ord Putin använde eller vad han egentligen menade. Allt jag försöker förmedla - eftersom du frågade - är att den fria världen inledningsvis gjorde en bedömning av vilken grad av inblandning som skulle kunna passera, och att den bedömningen sedan gradvis ändrats. Att den ändrats är ett resultat av Putins uteblivna reaktioner (utöver en massa ord) och den oväntade men uppenbara ryska oförmågan, snarare än Ukrainas förändrade militära behov.
Senast redigerad av Sidlinjen18 2023-09-08 kl. 13:26.
Citera
2023-09-08, 13:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

All Putin wants is peace

Han glömde att tillägga : På Ukrainas bekostnad.

Musk som människa är inte en idiot, då skulle ju han aldrig ha kommit dit där han är. Men en form av hybris förefaller han ha i.o.m med sina (spännande) rymdäventyr och en förmåga att tro att han sitter på en lösning med kriget. Samtidigt är det med Musk, som med många andra : Man är generös med andra länders gränser..

Det tar inte bort det jag hävdar : Jänkarna i Washington visste om Musk`s samtal.., och lät honom släcka starlink där och då.
Citera
2023-09-08, 13:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han glömde att tillägga : På Ukrainas bekostnad.

Musk som människa är inte en idiot, då skulle ju han aldrig ha kommit dit där han är. Men en form av hybris förefaller han ha i.o.m med sina (spännande) rymdäventyr och en förmåga att tro att han sitter på en lösning med kriget. Samtidigt är det med Musk, som med många andra : Man är generös med andra länders gränser..

Det tar inte bort det jag hävdar : Jänkarna i Washington visste om Musk`s samtal.., och lät honom släcka starlink där och då.

Jag tror du har helt rätt. CIA lyssnar på allt.

Men å andra sidan måste både du och jag ta en funderare på om det är värt ett kärnvapenkrig
för att återta Krim ? Jag tror inte Ryssarna släpper krim utan en atombomb eller två.
Citera
2023-09-08, 13:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
https://twitter.com/laowaiaround/status/1699973178372903055?s=20

Rysk general i en öppenhjärtig intervju förklarar att Ukraina bara är början och sedan står östeuropa på tur.

🇷🇺 General Andrei Mordvichev interview:
- The war will take a long time. There is no point in talking specific dates... If we talk about Eastern Europe, what we have to do - of course it will take longer...
- Is 🇺🇦 just a stage?
- Yes, exactly. It's just the beginning.

Ser att lite Kreml-tomtar surrar runt med mongosmileys här som vanligt. Vad tycker ni om en potentiell utökning av Rysslands krig. Kommer ni klappa händerna om Ryssland av någon anledning utökar SMO till WW3? Hybris verkar iaf vara en rysk egenskap och specialitet tillsammans med idioti och självömkan.

Som Wilderäng skrivit många gånger: "Detta visar hur farligt Ryssland är och varför vi denna gång efter att landet besegrats inte får falla i fällan att utropa eviga freden och nedrusta. För Ryssland kommer anfalla igen. Frågan är bara när, var och hur."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in