Citat:
Ursprungligen postat av
Altec
I mitt YT-flöde dyker videor ofta upp som går ut på att överbevisa flat earthers. Vilket uppenbarligen är oerhört enkelt men jag ser och hör aldrig andra sidan. Och om man gör det så är dessa människor anonyma, speaker röster som lika väl vara troll. Så min fråga har någon stött på någon i verkligheten som är en övertygad flat earther?
Jag har inte stött på en ENDA person som faktiskt tror på "Flat Earth". Alla skrattar åt det.
Den teorin att CIA hittade på den för att få klimatförnekare och månlandningsförnekare att se dumma ut, den ligger det nog något i.
Plus att de får med sig de dummaste foliehattarna, t ex chemträjlsgänget.
Ps är det inte sjukt hur många konspirationsteorier hakar fast i varandra?
Typ om du börjar titta i "Månlandningsfejket" och vad som kan ha fejkats där så leder det kaninhålet obönhörligen till "Flat earth" och om du börjar leta vidare DÄR så leder det obönhörligen till konspirationsteorin om att Antarktis är en gigantisk mur runt hela (platta) jorden.
Om du börjar leta åt andra hållet från Månlandningen så hamnar du på JFK, den första RIKTIGA konspirationsteorin, och inte bara det, utan rapporter att CIA hade vapeninköp som dokumenterades att användas "för Kennedy"... Skiten tar fan aldrig slut.
Börja kolla CIA lite noggrannare så hittar du Mind Control, MK Ultra, neddrogade studenter, (50/60/70-tal), The Finders (barntrafficking medelst tunnelsystem tidigt 70-tal)....skillnaden är att hela detta sista stycke inte handlar om konspirationsteorier, utan de år faktiskt 100% sanna och kan ställas i bevis.