2023-09-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejGreger666
Han höll tydligen tal på Nordendagarna för någon vecka sedan
Hmmm om jag inte missförstått något nu så var det Per Öberg som höll ett tal om honom och lyfte fram allt gott han gjort för NMR och fortfarande gör eller något i den stilen.

Simon själv skall inte ha varit på plats men om någon som var där och faktiskt såg honom så tar jag tillbaka ovanstående.
Citera
2023-09-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hmmm om jag inte missförstått något nu så var det Per Öberg som höll ett tal om honom och lyfte fram allt gott han gjort för NMR och fortfarande gör eller något i den stilen.

Simon själv skall inte ha varit på plats men om någon som var där och faktiskt såg honom så tar jag tillbaka ovanstående.
Jo det står i en artikel (eller om det var RN) att Simon höll ett "välkomsttal", eller om det var "tal vid öppningscermonin"

Edit:
Citat:
Nordiska motståndsrörelsens ledare äntrade scenen när musiken tystnat och höll ett kort anförande som möttes av rungande applåder.
https://motståndsrörelsen.se/2023/08/27/rapport-fran-nordendagarna-2023/
Citera
2023-09-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejGreger666
Jo det står i en artikel (eller om det var RN) att Simon höll ett "välkomsttal", eller om det var "tal vid öppningscermonin"
Han er ikke nevnt med navn i artikelen jeg leste om det, men man har også ved tidligere tilfeller omtalt Lindberg som "lederen". Derimot var det heller ikke bilde av han denne gang, noe som er en anelse besynderlig da man pleier å ha med dette på ledende deltagere og ikke minst de som taler.

Jeg husker ikke om de nevnte spesifikt om det var tale fra Lindberg på RN, men Øberg hadde en utlegning i stil med det WhiskyTango beskriver hvor han la endel vekt på at Lindberg måtte stå ut med mye trykk nettopp på grunn av sin posisjon som den høyest plasserte i organisasjonen. I den sammenheng nevnte han også at han mislikte personer som drev og snakket om at "ting var bedre før".

Alt i alt var tonen rosende, men jeg tenkte at man behøver ikke lese mye mellom linjene for å tolke inn at han også beskrev et sentiment som kan muligens kan eksistere i visse deler av organisasjonen.
Citera
2023-09-07, 19:45
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Om jag skulle gissa nu rent hypotetiskt så troligtvis Öberg eller Vejdeland om vi utgår ifrån att Simon Lindberg skulle lämna eller träda tillbaka till förmån för någon annan.

Ville inte skriva ut det, men trodde verkligen Öberg var helt uträknad pga tveksamma rasliga och genetiska drag. Men vet heller inte hur viktigt det är i NMR.
Citera
2023-09-07, 21:22
Medlem
Karl970s avatar
Bra aktion N1 gjorde mot Pride i Sthlm, så underbart att det finns friska människor som inte låter sig hjärntvättas av den kulturmarxistiska smörjan som förpestar vårt land.
Citera
2023-09-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Ville inte skriva ut det, men trodde verkligen Öberg var helt uträknad pga tveksamma rasliga och genetiska drag. Men vet heller inte hur viktigt det är i NMR.
Inte jag heller men det är ju han som i stort sett alltid har frontat organisationen utåt även under Klas Lunds tid.
Citera
2023-09-08, 10:14
Medlem
Dorniers avatar
Det har jag missat, var Pär Öberg helt uträknad pga tveksamma rasliga och genetiska drag?
Citera
2023-09-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det har jag missat

På tale om missat, så så jeg til min forferdelse at mitt tidligere svar til deg om hvordan det går med NMR i Norge ikke ble lagt ut. Det er vel egentlig det nordbaggan her burde fokusere mest på så jeg burde kanskje slenge ut mitt synspunkt.

Som jeg sa tidligere så er det endel ildsjeler som jobber på. Det har ført til at man kan utføre endel basisaktivsme fra Vestlandet, og man har hatt en drivende person som driver på fra Østlandet og som ellers reiser mye rundt og får til ambulerende aktivisme. Dette er noe av en bragd av flere årsaker og er noe jeg må innrømme at jeg ikke hadde tenkt skulle kunne ha fungert såpass bra som det har gjort.

Noe mer omfattende som er aktivistisk av seg, som Trondheim hvor det ble hektisk i tidlig 2012, Kristiansand 2017, Oslo i fjor høst eller større torgmøter på Østlandet har vært sterkt avhengig av tilreisende fra Sverige. Jeg har ikke noe imot dette, men det sier noe om tilstandene i den norske grenen sammenlignet med den Svenske.

Dette (i grove trekk) har foregått både under Håkon og Tommy sin ledelse. Uten å ville denigrere noen av de, og særlig sistnevnte har holdt på lengre og betalt en høy pris for sitt engasjement, så tror jeg ikke at noen av de er fødte ledertyper med tanke på karisma og evne til å få folk med seg. Det er heller ikke mange andre rundt de å støtte seg på som i Sverige hvor man har to personer i riksledningen jeg oppfatter som veldig drivende.

Så forskjellene mellom de to lederne seg jeg ikke på som det avgjørende. Noe som rammet den norske grenen hardt kom midt under covid-perioden hvor Hans Lysglimt som er noe av Norges svar på Tor Paulsson klarte å egle seg inn og skape kaos. Det ble diskutert på Frihetskamp og i en episode på HFH da det var pågående, og etterspillet ble at et helt rede (näste) forsvant og at endel gikk over fra NMR til mer løsaktig engasjement i konspi/alternativmedia-miljøer.
Citera
2023-09-08, 11:09
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullegardin
På tale om missat, så så jeg til min forferdelse at mitt tidligere svar til deg om hvordan det går med NMR i Norge ikke ble lagt ut.

Jag frågade inte om NMR i Norge. Jag frågade mer om hur läget är i Norge med invandring och politisk korrekthet och så vidare. Det är inte lika illa som Sverige ännu, men hur är läget i Norge idag?

Du får gärna svara på det istället.
Citera
2023-09-08, 11:22
Medlem
Citat:
Jag frågade inte om NMR i Norge. Jag frågade mer om hur läget är i Norge med invandring och politisk korrekthet och så vidare. Det är inte lika illa som Sverige ännu, men hur är läget i Norge idag?

Du får gärna svara på det istället.

Du spurte faktisk om begge deler ser jeg nå:

Citat:
Hur är Norge idag förresten? Folk säger att det inte är lika illa ännu i Norge.

Ni har inte haft lika stor invandring som Sverige, men det är mycket rasfrämlingar i till exempel Oslo?

Det norska samhället är politiskt korrekt som Sverige?

Bedriver man homosex-propaganda med pride-parader och att transvestiter läser sagor för småbarn på bibliotek?

NMR är en liten organisation i Norge också såklart, men är det nån skillnad mot NMR i Sverige på nåt annat sätt vad du vet?

Men ja, jeg har hatt lengre diskusjoner med visse jeg kjenner i Sverige om hva forskjellene faktisk er. I korthet skulle jeg si at vi sitter i samme bil som er på vei mot stupet. Det finnes noen forskjeller som at fasaden har sprukket mer i Sverige i det at man har klart å holde mer lokk på situasjonen her og saker og ting er ikke like mye ute av kontroll når det kommer til skyting, sprengning og alt mulig sånt. Men det er bare et spørsmål om tid før det sporer helt av her.

Så det er overfladisk som jeg ser det å automatisk tenke at Norge er så mye bedre. På visse punkter er det teknisk sett verre her på visse områder, som for eksempel med de utvidede bestemmelsene rundt vår versjon av HMF som er ekstremt strenge. Men igjen så ser ikke de lovene ut til å bli brukt her annet enn mot boomer-figurer som skriver stygge saker om ledende makthavere. Men for fremtiden føler nok mange at dette kan gå helt feil vei. Det er flere sånne eksempler jeg kunne nevnt, men det blir noe av en avsporing og vile endt opp med en ulidelig lang utleggelse fra min side.
Citera
2023-09-08, 11:27
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullegardin
Du spurte faktisk om begge deler ser jeg nå

Ok, du har rätt. Men tack för svar både om Norge och NMR i Norge.
Citera
2023-09-08, 12:36
Medlem
5449000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Precis det är bara svara på frågan jag ställde. Du undviker det hela tiden... När du tittar dina barn i ögonen speglas det tillbaka din självbild som skvallerkärring och alkis? Att pappa är en looser... Hade vart kul och vetat lixom!

Säg att malva123 svarar ja på ditt påståstående om skvallerkärring med alkoholproblem..
Förändras då hela grejen kring din idol Simon Lindbergs långa frånvaro och eventuella degradering?
Skicka PM och lusa inte ner här med offtopic.

Ang. Simon Lindbergs frånvaro har jag kommit fram till vad det handlar om, men att skriva ut det är inte ett slag under bältet. Snarare först napalm under bältet och sedan salt i brännsåren.

Ni som t.ex. är skvallerkärringar med alkoholproblem, eller bara allmänt nyfikna, bör kunna räkna ut vad som skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in