2023-09-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Men bara ryssmongon lutar sig fortfarande mot det falska uttalandet att Ukraina är nazistiskt.. snacka om att "välja att se och tro på det"...

Och igen - vad du än påstår så går minst 10 filmer på hur idiotiskt ryssen beter sig på slagfältet jämfört med ukraina. Kallar du det en ren slump? Jag kallar det statistik!

som sagt, du väljer själv vad du vill se.
att påstå det du nu påstår att ryssen beter sig dumt då de uppenbarligen har helt stoppat och förintat allt vad ukraina har använt i sin sk. offensiv är uppenbart.
deras sista strategiska reserver är använda redan, som skulle användas om de skulle luckas med ett genombrott, de har redan använts till att försöka a sig fram till de ryska förberedda försvarslinjerna.

ukraina har offrat för mycket resurser på detta, vad skall de försvara sig med nu i höst och vinter?
2023-09-08, 10:14
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
som sagt, du väljer själv vad du vill se.
att påstå det du nu påstår att ryssen beter sig dumt då de uppenbarligen har helt stoppat och förintat allt vad ukraina har använt i sin sk. offensiv är uppenbart.
deras sista strategiska reserver är använda redan, som skulle användas om de skulle luckas med ett genombrott, de har redan använts till att försöka a sig fram till de ryska förberedda försvarslinjerna.

ukraina har offrat för mycket resurser på detta, vad skall de försvara sig med nu i höst och vinter?
Jag kan inte ens RELATERA till vad du menar med påståendet att ryssen "uppenbarligen helt sotppat och förintat allt".. Det är väl ett halvår sedan ni ryssar ens tog en METER mark? Bevisligen är motoffensiven en framgång - dagligen vinner Ukraina mark ifrån er. Ska ni backa er till vinst?
Nej Ukraina har inte gjort slut på sina reserver, du är så full av smörja.
2023-09-08, 10:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
det finns minst lika många med ukrainska soldater ... allt du ser som du tror är unikt och så finns motsvarande för andra sidan, i betydligt större utsträckning.
Det finns dock en källa som du inte kan ifrågasätta och det är Oryx.

De analyserar alla klipp på förstörda fordon och där leder Ryssland stort. Den går inte att blunda för även om du vill det.

Den Challengern som förstördes och dök upp på ett filmklipp lades till på Oryx redan samma dag så att påstå att de skulle vara partiska är bara löjligt.
2023-09-08, 10:21
Medlem
Citat:
Jag kan inte ens RELATERA till vad du menar med påståendet att ryssen "uppenbarligen helt sotppat och förintat allt".. Det är väl ett halvår sedan ni ryssar ens tog en METER mark? Bevisligen är motoffensiven en framgång - dagligen vinner Ukraina mark ifrån er. Ska ni backa er till vinst?
Nej Ukraina har inte gjort slut på sina reserver, du är så full av smörja.

OK :-)

har du kollat i nordöst?

ukraina står fortfarande och försöker ta kontroll över robotyne, de försöker även att ta sig in i bakhmut...
och de har tagit några meter, faktum är att de tagit närmare 8 km för att nå fram till robotyne osv.
men thats it, jag förstår att du tror att det går bra, att du vill verkligen tro det, men så är inte fallet, de har inte ens nått fram till försvarslinjerna med sitt pansar, endast infanteri har nått fram på en punkt i hela fronten.

rent objektivt, så har det inte gått bra för den ukrainska offensiven. det är till och med propaganda media överens med, om du faktiskt skulle läsa lite och förstå så skulle du kanske vara förberedd på illavarslande nyheter, det kanske vänder, vem vet, men just nu ser det mörkt ut.
2023-09-08, 10:22
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
OK :-)

har du kollat i nordöst?

ukraina står fortfarande och försöker ta kontroll över robotyne, de försöker även att ta sig in i bakhmut...
och de har tagit några meter, faktum är att de tagit närmare 8 km för att nå fram till robotyne osv.
men thats it, jag förstår att du tror att det går bra, att du vill verkligen tro det, men så är inte fallet, de har inte ens nått fram till försvarslinjerna med sitt pansar, endast infanteri har nått fram på en punkt i hela fronten.

rent objektivt, så har det inte gått bra för den ukrainska offensiven. det är till och med propaganda media överens med, om du faktiskt skulle läsa lite och förstå så skulle du kanske vara förberedd på illavarslande nyheter, det kanske vänder, vem vet, men just nu ser det mörkt ut.
Jag förstår att du är orolig. Även ni som gillar folkmord har väl den rätten antar jag. Men sitt ner och titta på, det är en tidsfråga innan ni är utkörda ur Ukraina och körda för generationer. Det gör ont, men det är nödvändigt.
2023-09-08, 10:24
Medlem
Citat:
Jag förstår att du är orolig. Även ni som gillar folkmord har väl den rätten antar jag. Men sitt ner och titta på, det är en tidsfråga innan ni är utkörda ur Ukraina och körda för generationer. Det gör ont, men det är nödvändigt.

jag är inte orolig alls, bara för dig och många andra som är förda bakom ljuset och vägrar se på det som faktiskt händer.
2023-09-08, 10:26
Medlem
Mycket snack on stridsvagnar och drönare hit och dit.

Men hur är det med luftherraväldet? Vem har det? Ingen av dem kanske?

Vad är fakta i målet?
2023-09-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det finns dock en källa som du inte kan ifrågasätta och det är Oryx.

De analyserar alla klipp på förstörda fordon och där leder Ryssland stort. Den går inte att blunda för även om du vill det.

Den Challengern som förstördes och dök upp på ett filmklipp lades till på Oryx redan samma dag så att påstå att de skulle vara partiska är bara löjligt.

jag har inte påstått att den källan är partiskt.
challangern var för övrig övergiven då drönaren tog ut den. den kanske hade gått på en mina eller nått.

antalet förstörda fordon är inte relevant om man inte sätter det i samband med tillgången. sedan är det även värt att ta in i beräkningen vad som bärgats och kan repareras.
2023-09-08, 10:28
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Mycket snack on stridsvagnar och drönare hit och dit.

Men hur är det med luftherraväldet? Vem har det? Ingen av dem kanske?

Vad är fakta i målet?
Verkar vara ingen av dem.
Ukraina har inte tillräckligt med plan. Däremot verkar de ha såpass bra luftförsvar att ryssen inte dominerar luften heller.
2023-09-08, 10:29
Medlem
Citat:
1: "The Russian army was the second strongest in the world. Now the Russian army is the second strongest in Ukraine," NATO Secretary General Stoltenberg said.

He also harshly responded to the 'experts' that are criticizing the speed of the counter-offensive.

"You can't sit in Brussels and tell the Ukrainians how to fight. They risk their lives, and we only support and praise them for their bravery."
https://twitter.com/NOELreports/status/1699785065759482228

2: "US intelligence believes that the APU has a "realistic possibility" (40-50%) of breaking through the remaining Russian defense lines in the south by the end of 2023"
https://twitter.com/anno1540/status/1699792953982783802

Det låter som att NATO anser att de som vet bäst är Ukraina samt att de gör ett sjujävla bra jobb.

Medans vi andra (98% av oss) anser att linjerna är brutna så kan du sitta här och köra mikropenismätartävling med dig själv om hårklyverier. Detta gör inte att ni försvarar er bättre. Snart är ni utkörda ur Ukraina och vi ska fira.

Att Jens Stoltenberg nu sitter och säger att ukrainas motoffensiv går bra och att den kommer lyckas bara vi inte är så otåliga säger två saker.

1. Han pratar om vad vi känner som om det var det viktigaste och inte vad ukrainarna och i synnerhet vad deras soldater känner som det viktigaste. Vad han, en djävla politikmyglare, känner verkar vara viktigare än vad de ukrainska soldaterna känner.

2. I och med att han anser ukrainas motoffensiv går bra bara vi ger den lite mer tid och inte är så säger han att Nato´s stöd hitintills är tillräckligt och inte behöver ökas.

Jag tror faktiskt inte Biden kommer bli USA´s president nästa val om motoffensiven fortsätter på detta vis som Jens Stoltenberg förutser.
2023-09-08, 10:29
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
jag är inte orolig alls, bara för dig och många andra som är förda bakom ljuset och vägrar se på det som faktiskt händer.
Tack för oron. Jag mår bra. Jag är oerhört nöjd med att Ukraina vinner litegrann varje dag. Jag önskar liksom alla andra (98% av oss) att det gick snabbare, men att saker svängt ifrån "OM Ukraina vinner" till "NÄR Ukraina vinner" är ju fantastiskt.
Även dina medier, du vet RT och TASS, har liknande analys..
2023-09-08, 10:30
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
jag har inte påstått att den källan är partiskt.
challangern var för övrig övergiven då drönaren tog ut den. den kanske hade gått på en mina eller nått.

antalet förstörda fordon är inte relevant om man inte sätter det i samband med tillgången. sedan är det även värt att ta in i beräkningen vad som bärgats och kan repareras.
Antal förstörda fordon och det faktum att man tar in T10'or och annan 70 år gammal utrustning är ett BEVIS för att det är ett problem för bajsdvärgen ju...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in