2023-09-08, 09:11
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Tveksam, kolla bara på hur allt gick med Denho Acar från OG. Där höll man ju t o m rättegång i Turkiet om jag inte minns fel. Och friades såklart. Den enda som egentligen blivit utlämnad är väl den sk Balkongmannen från Södertälje som kastade ut sin fru från balkongen.

Är nog mer inne på att Turkiet är såpass korrupt så att så länge man gynnar makthavare så slipper man förbi dvs betalar för sig. Att investera i lägenhet där är ju tydligen det enklaste sättet att bli medborgare.

Jag är mer orolig att det är här hemma som skiten kommer utspela sig. Alla toppar har styrt från andra länder men eftersom handeln utspelar sig här kommer stora delar av kriget vara här. Men personliga saker kan ju ske i Turkiet.
Det har redan förekommit våld i Turkiet där "svenskar" varit inblandade.
Orolig för att skiten ska utspela sig här? Det gör den väl redan?

En mamma blir mördad. Sorgligt, men ger man sig in i leken, får man leken tåla. De gängkriminella vet spelreglerna. Släktingar vet det också. Alltså det finns inga spelregler. Lämna det kriminella livet så får du och dina släktingar leva.
Citera
2023-09-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Om han inte kan, vill eller vågar återupprätta sin heder, som fick sig en törn när han lät sin mamma bli mördad, så har han förlorat den för alltd. Vem vill då vara hans allierade?

Kanske den som inte tänker på heder men som betalar för att se han klippt. Om man bort känslor och bara ser uppdrag att klippa någon så går det väl att få nån typ av allierad? Även om det skulle svikta om nån pröjsar mer kanske. Girighet och storhetsvansinne är drivet hos dagens kriminella. Att vara mest fruktad.

Och jag ser fortfarande inte att man låter någon mörda ens mamma. Det är övertramp oavsett nån jävla heder.
Citera
2023-09-08, 09:21
Medlem
Citat:
Uppgifterna om mordförsöket i Turkiet vidimeras också av Instakontot "Brottsplats_Stockholm" som brukar ha korrekta uppgifter.

Händelsekedjan ser ut så här (om man går på deras - och Polisens - uppgifter):

1. Foxtrot leds av Räven från Turkiet. Hans högra hand är Azedin A (i familjen kallad Ismail) från Gränby.

2. Azedin söks av Polisen för diverse brott - han drar till Turkiet eftersom han precis som Räven är turkisk medborgare och därför skyddas av Turkiets grundlag ("Ingen turkisk medborgare får utvisas till något annat land").

3. Något händer: en brytning sker mellan Räven och Azedin.

4. Azedin skickar en torped för att mörda Räven. Attentatet misslyckas. Detta sker i måndags eller tisdags.

5. Räven kokar av ilska. Han får inte tag på Azedin, men vill hämnas direkt och ger därför några rävbarn i uppdrag att åka upp till Gränby och döda Azedins mamma. Detta ska lära förrädaren en läxa är väl tanken. Mordet utförs.

6. Mordet är hastigt planerat och utfört av barn - dessa grips snabbt.

7. Man kan tycka att mordet på mamman är impulsivt, men jag tror inte att Räven behöver vara rädd för någon hämnd. Familjen Abdo har inte de resurser och det våldskapital för att kunna slå mot Räven i Turkiet. Azedin hade en chans för ett par dagar sedan, men den försatts. Rävens aktier har stärkts av detta - han är nu ännu mer respekterad eftersom han är helt hänsynslös. Jag tror att Azedin lever mycket farligt i Turkiet nu. Genom att ha låtit sin mamma bli mördad ses han som pestsmittad och förlorar nog de allierade han har haft. Enligt klanlogiken är det Azedin som har förlorat ansiktet genom att inte kunna försvara sin mamma. Räven behåller dock sin ära, trots mordet på en försvarslös 60-årig tant.

Brottplats_stockholm brukar inte alltid ha rätt och det du skrev är inte heller korrekt. Ingen just nu har ens skrivit rätt namn.
Citera
2023-09-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Det har redan förekommit våld i Turkiet där "svenskar" varit inblandade.
Orolig för att skiten ska utspela sig här? Det gör den väl redan?

En mamma blir mördad. Sorgligt, men ger man sig in i leken, får man leken tåla. De gängkriminella vet spelreglerna. Släktingar vet det också. Alltså det finns inga spelregler. Lämna det kriminella livet så får du och dina släktingar leva.

Jo men det jag menar är att den stora upptrappningen kommer vara här. Det personliga begäret efter hämnden på mamman kommer säkert infinna sig i Turkiet. Jag delar din åsikt om att risker finns som anhörig. Det är bara helt sinnessjukt att små barn fortfarande luras in i detta genom glorifiering av märkeskläder och snabba pengar. När man som 15 åring har som mål i livet att sträva efter att bo SiS under LVU och vara stolt över att ha klippt nån. Sönderrökta och sönderpundad på Tramadol. Men så länge polis och socialtjänst inte får samarbeta åt samma håll så kommer detta fortgå. Dags för livstid från 14 års ålder. Önskar vi hade mer av danska perspektiv på den här typen av kriminella.
Citera
2023-09-08, 09:34
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Man kan anklaga Rawa Majid för mycket. Väldigt väldigt mycket. När du talar om att han är barnamördare, menar du de två 14-åringarna som försvann och sedan hittades döda?

Men bög? Att han skulle vara bög har jag aldrig hört talas om. Anklagar du honom för att vara bög därför att Flashback hatar bögar?

Räcker det inte med allt annat han har gjort?

Personligen har jag inga som helst problem med bögar, men gängvärlden går inte precis i Prideparaden om man säger så.

Fegisen ligger bakom mängder med mord av omyndiga och kvinnor, hon som blev tvungen att hoppa mot sin död i Alby var väl också bara tonåring precis som HVB-pojkarna?
Finns mer som ännu inte knutits till fegisen, och man ska inte heller förringa det faktum att han förstör ungarna han skickar som barnsoldater.

Nån skrev om Azed*n och mordförsöket i Turkiet på fegisen häromdan, även om A missade då, vet han ju uppenbarligen var fegisen finns. Detta är Greken och säkert minst ett dussin mordkapabla personer mycket intresserade av.

Ovanpå allt detta, få sina EGNA kurirer rånade, nej Räven lever på lånad tid den fega fittan.
Citera
2023-09-08, 09:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Fina bilar iallfall, en yngre herre på addressen har en BMW X5 M Competition (2022) torde vara värd en rejäl slant (625hk) runt 1,5 mille. En äldre herre kör en mer diskret XC60 (2021), inte lika exklusiv men inte gratis precis. Även om inget utslag i register luktar det grov ekonomisk brottslighet.
Det lustiga är också att man i bär-bolaget som bara har visserligen 2 anställda eller 0 enligt en del källor har 11 bilar reggade. En del äldre men också några fina bilar, en Kia Niro t ex. Utnyttjas dessa bilar då kanske att transportera bärplockare (slavjobb) och bären? Inte omöjligt. Ja det kanske ligger en hel del pengar att tjäna i bärskogen. Vad vet jag.
11 bilar på två anställda ..

Rawa använde tidigare kiosken han med familjen äger för att tvätta pengar, mamman och pappan är dömda för ekonomisk brottslighet.
Så sannolikt har även dessa företag tvättat pengar. Hoppas myndigheter tittar närmare på det.
Citera
2023-09-08, 09:40
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Uppgifterna om mordförsöket i Turkiet vidimeras också av Instakontot "Brottsplats_Stockholm" som brukar ha korrekta uppgifter.

1. Foxtrot leds av Räven från Turkiet. Hans högra hand är Azedin A (i familjen kallad Ismail) från Gränby.

2. Azedin söks av Polisen för diverse brott - han drar till Turkiet eftersom han precis som Räven är turkisk medborgare och därför skyddas av Turkiets grundlag ("Ingen turkisk medborgare får utvisas till något annat land").

4. Azedin skickar en torped för att mörda Räven. Attentatet misslyckas. Detta sker i måndags eller tisdags.

5. Räven kokar av ilska. Han får inte tag på Azedin, men vill hämnas direkt och ger därför några rävbarn i uppdrag att åka upp till Gränby och döda Azedins mamma. Detta ska lära förrädaren en läxa är väl tanken. Mordet utförs.

7. Man kan tycka att mordet på mamman är impulsivt, men jag tror inte att Räven behöver vara rädd för någon hämnd. Familjen Abdo har inte de resurser och det våldskapital för att kunna slå mot Räven i Turkiet. Azedin hade en chans för ett par dagar sedan, men den försatts. Rävens aktier har stärkts av detta - han är nu ännu mer respekterad eftersom han är helt hänsynslös. Jag tror att Azedin lever mycket farligt i Turkiet nu. Genom att ha låtit sin mamma bli mördad ses han som pestsmittad och förlorar nog de allierade han har haft. Enligt klanlogiken är det Azedin som har förlorat ansiktet genom att inte kunna försvara sin mamma. Räven behåller dock sin ära, trots mordet på en försvarslös 60-årig tant.

Precis, Räven är ju den som kommer ur detta med hedern i behåll, helt tvärtemot vad många svennar här verkar tro.
Citera
2023-09-08, 09:43
Avslutad
Citat:

Tack för du sammanfatta lite fint.
Man kan ju tycka Sverige kan dra in turk/svenskarnas
Svenska medborgarskap nu när dom gömmer sig utomlands det hade varit kul.

Hoppas hoppas att dom tar livet av varandra nere i Turkiet nu bara.
Citera
2023-09-08, 09:43
Medlem
Har vi nån som sitter på vilka som är gripna? En av de ska vara minderårig.

https://www.expressen.se/nyheter/tva-anhallna-for-mord-i-granby-en-minderarig/
Citera
2023-09-08, 09:44
Medlem
Kanske redan nämnts i tråden och jag ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom allt. Men. Var mamman helt oskyldig? Eller var hon precis som Rävens mamma involverad i kriminalitet på något sätt ? Som medhjälpare i någon omfattning ?
Citera
2023-09-08, 09:44
Medlem
Snabbadojors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Fina bilar iallfall, en yngre herre på addressen har en BMW X5 M Competition (2022) torde vara värd en rejäl slant (625hk) runt 1,5 mille. En äldre herre kör en mer diskret XC60 (2021), inte lika exklusiv men inte gratis precis. Även om inget utslag i register luktar det grov ekonomisk brottslighet.
Det lustiga är också att man i bär-bolaget som bara har visserligen 2 anställda eller 0 enligt en del källor har 11 bilar reggade. En del äldre men också några fina bilar, en Kia Niro t ex. Utnyttjas dessa bilar då kanske att transportera bärplockare (slavjobb) och bären? Inte omöjligt. Ja det kanske ligger en hel del pengar att tjäna i bärskogen. Vad vet jag.

Ursäkta frågan, framgår säkert tidigare i tråden men vad heter bolaget?
Citera
2023-09-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Så det blev inga gucci-skärp för dom. Bra. Men dom lär väl leva lite längre i polisens förvar?

Lite så... tror att eftersom det verkar vara lite impulsivt så kan det ju vara en fördel rent utredningsmässigt. Men Räven har väl 100 andra tramadolätande springisar som utför sånt här. Jävla ohyra är vad de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in