2023-09-08, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Det håller jag med dig om. Tror han snart blir klippt, det är som sagt bara rykten men jag har hört från en hyfsat insatt vän att fler och fler tunga grupperingar lagt en stor pott på hans huvud då dom tröttnat på han och hans organisation.

Det borde ju vara så. Hela övriga Sveriges kriminella borde gått ihop för länge sen o klippt han

Han försöker ta över hela Sverige, vilket inte är bra för dom
Han har satt en nivå på våldet som är oacceptabelt även för kriminella
Han kör dubbelspel med halva Sthlm, troligtvis utanför Sthlm med
Han har kommit upp snabbt, han har alltid varit en tönt och luffare. Det är ingen gangster. Det är nån som på något jävla vänster lyckats göra pengar, och tror att pengar gör dig till en man
Citera
2023-09-08, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
En explosion har skett i Uppsala inatt. Koppling?
Förmodligen, explosionen var i Rävens gamla hoods Gottsunda.
Citera
2023-09-08, 06:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Det borde ju vara så. Hela övriga Sveriges kriminella borde gått ihop för länge sen o klippt han

Han har kommit upp snabbt, han har alltid varit en tönt och luffare. Det är ingen gangster. Det är nån som på något jävla vänster lyckats göra pengar, och tror att pengar gör dig till en man
”Han kör dubbelspel med halva Sthlm, troligtvis utanför Sthlm med
Han har kommit upp snabbt” det är det jag menar, säg någon som gjort det som honom, snubben e SKILLAD!
Citera
2023-09-08, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter

Om det nu va mot någon nära eller koppling till honom varför sån liten detonation? Om splittringen är så stor så man skjuter sin fd mellanchefs mamma borde inte det då finnas mer kraft till att ta honom och hans nära?

Det snackades ju om att han rånade folk på sina egna droger?! Vart har splittringen uppstått? Jag får inte ihop det med att nån mamma blir klippt och så svarar man med en detonation som knappt ger något? Nån måste ju sitta på kapital att ta honom. Alltså både våldskapitalet och det ekonomiska. Människan har ju för fan rubbat om alla oskrivna lagar bland kriminella.
Citera
2023-09-08, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Vet du var i Gottsunda? Knogis bor fn i Valsätra (Bandstolsvägen).
Citera
2023-09-08, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flupp
Vet du var i Gottsunda? Knogis bor fn i Valsätra (Bandstolsvägen).
Tyvärr ingen aning, nyhetssidorna är fattiga på bilder och inget har dykt upp i någon grupp på fejjan heller. Men det kommer väl fram snart när folk vaknat till liv
Citera
2023-09-08, 06:27
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Om det nu va mot någon nära eller koppling till honom varför sån liten detonation? Om splittringen är så stor så man skjuter sin fd mellanchefs mamma borde inte det då finnas mer kraft till att ta honom och hans nära?

Det snackades ju om att han rånade folk på sina egna droger?! Vart har splittringen uppstått? Jag får inte ihop det med att nån mamma blir klippt och så svarar man med en detonation som knappt ger något? Nån måste ju sitta på kapital att ta honom. Alltså både våldskapitalet och det ekonomiska. Människan har ju för fan rubbat om alla oskrivna lagar bland kriminella.

Jag håller med, tror räven skrev under sin egen dödsdom när han beordrade mordet på en mamma. Tror inte det tas väl emot i den undre världen. Man ska ge fan i folks mammor. Någon pratade om italienska maffian i Italien och usa, de brukar inte ge sig på folks mammor då mamman är helig.

När han ger sig på mammor så har han nu troligtvis väckt hela släktens vrede, och det här glömmer man inte i första taget.

Tragisk utveckling och oavsett vad alla hatiska rassar säger i tråden så förtjänade inte mamman att mördas.
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2023-09-08 kl. 06:31.
Citera
2023-09-08, 06:29
Medlem
Citat:
Fast...har han verkligen det? I mina ögon tycks det mer handla om en ganska naturlig utveckling på en marknad där våld är den kanske mest centrala faktorn. Jag tror knappast att konkurrenterna ondgör sig över honom för att han gör något som ingen annan tycker att man borde göra, de är nog mest sura över att han är mycket bättre i deras egna bransch än de själva är. Det finns garanterat en mängd konkurrenter som vill fimpa honom men jag har svårt att tänka mig att de vill göra det för att det finns någon sorts uppfattning att man ska vara lagom mordisk och hänsynslös i en bransch där den viktigaste konkurrensfördelen är att vara den mest mordiska och hänsynslösa aktören. De är nog mest sura över att de inte hänger med och ofta inte kan svara med något bättre än att mörda en sketen termos, kanske någon oskyldig förbipasserande i bästa fall.
Citera
2023-09-08, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Jag håller med, tror räven skrev under sin egen dödsdom när han beordrade mordet på en mamma. Tror inte det tas väl emot i den undre världen. Man ska ge fan i folks mammor. Någon pratade om italienska maffian i Italien och usa, de brukar inte ge sig på folks mammor då mamman är helig.

När han ger sig på mammor så har han nu troligtvis väckt hela släktens vrede, och det här glömmer man inte i första taget.

Tragisk utveckling och oavsett vad alla hatiska radiator säger i tråden så förtjänade inte mamman att mördas.

Släktens vrede? Om det stämmer att det är en somalisk mamma så funkar inte släkten på samma vis som en kurdisk släkt gör. Somalier är lösa boliner i jämförelse.
Citera
2023-09-08, 07:16
Medlem
Citat:

Så är det jag kan bara hålla med och instämma med dig. Tillslut kommer någon i hans krets förråda honom. Spelar ingen roll hur mycket makt han än har det finns alltid någon som är beredd att kliva med samma mindset som han har kört. Frågan är vilka internationella kontakter och organisationer han har bakom sig. För på den nivån han kör måste man ha det precis som Amir Mekky hade med Ridouan.
Senast redigerad av got2bfree 2023-09-08 kl. 07:26.
Citera
2023-09-08, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone

Både våldskapital och pengar finns på motståndarnas sida. Gissar på att det är rätt sjuka summor vi snackar om för att klippa honom det är ju inte bara Greken som vill se han död utan många fler som gärna lägger ihop och betalar till den som får jobbet utfört. Det har vi sett i Malmö t.ex med Shahin.
Senast redigerad av got2bfree 2023-09-08 kl. 07:27.
Citera
2023-09-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Både våldskapital och pengar finns på motståndarnas sida. Gissar på att det är rätt sjuka summor vi snackar om för att klippa honom det är ju inte bara Greken som vill se han död utan många fler som gärna lägger ihop och betalar till den som får jobbet utfört. Det har vi sett i Malmö t.ex med Shahin.

Exakt. Jag tänker att Räven har grävt sin egen grav rätt djupt. Vet inte men får känslan av att han fått nåt storhetsvansinne som Pablo 🙈 Jag har en skum känsla av att attacken i Brandbergen samma kväll vid Bandidos inte är en slump. Om han tänker ligga steget före att försöka slå ut sina motståndare eller åtminstone få dem att vackla.

Rena spekulationer då jag har noll koll inom denna värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in