2023-09-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Vi pratar om en person som följer den patologiske lögnaren Ron Hubbard här. Vi kan räkna med att Danny är en egocentrisk och manipulativ människa iom detta intresse.

Förtjänar säkerligen långt fängelsestraff för sitt svinande genom livet. Men det hör förvisso inte hit, givetvis är det förvånande med så långt straff för tvångssex.

Sen vet vi inte om kvinnorna var oskulder, det var ju ett tag sedan detta hände och de var förmodligen unga. Bra de får upprättelse
Citera
2023-09-08, 08:28
Medlem
Så här hade gått för soran ismail om han bott i usa.. I sverige kan du få betydligt mindre straff för mord och våldtäkt som vi alla vet.. 30 år skojar man inte bort..
Citera
2023-09-08, 08:28
Medlem
Benny98s avatar
USA är inte Sverige och straffen har blivit så höga eftersom politikerna bjuder över varandra i att visa hårdhet mot sexförbrytare. Man vinner inga röster på att göra motsatsen. Mängdrabatt existerar inte. Det är farligt att ragga brudar i USA, rekommenderas inte.

Masterson kanske är skyldig, omöjligt att veta. I Sverige hade åtal aldrig blivit väckt, brottet hade varit preskriberat.
Citera
2023-09-08, 08:29
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Absurt är förnamnet. Det måste vara någon form av att ”göra ett exempel”.

Han kommer ut när han är 75, för något som påstås ha skett för 20 år sedan. Även om det har hänt, så är 30 år fullständigt absurt. I detta fall är det lika med livstid. USA, detta föregångsland…

Sitter han hela straffet blir han 77 när han friges. Han kan bli villkorligt frigiven först om 25 år och 6 månader. Fyfan vilken ågren..
Citera
2023-09-08, 08:30
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Helt galet. Vad tror ni, självmord eller flykt? Sitter han häktad nu eller hur fungerar det därborta.

Antagligen sitter han på kåken eftersom att han dömts. Han lär väll överklaga gissar jag.
Citera
2023-09-08, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
USA är inte Sverige och straffen har blivit så höga eftersom politikerna bjuder över varandra i att visa hårdhet mot sexförbrytare. Man vinner inga röster på att göra motsatsen. Mängdrabatt existerar inte. Det är farligt att ragga brudar i USA, rekommenderas inte.

Masterson kanske är skyldig, omöjligt att veta. I Sverige hade åtal aldrig blivit väckt, brottet hade varit preskriberat.
Ja men vet ju att han är oskyldig.
Citera
2023-09-08, 08:35
Medlem
Facades avatar
Läste lite snabbt och verkar som att han har blivit friad i tidigare instanser och sedan nu helt plötsligt fälld för 2 av de 3 påstådda våldtäkterna varav den som han blev friad ifrån hade en jury på 8 mot 4 för fällning.
Så ena våldtäkten är inte helt trovärdig men de andra två är det?
Trots att han blivit friad i tidigare instanser?
För något påstått som hände 20 år sedan utan bevis?

Även om jag utgår från att han är skyldig så ser jag inte hur han ens kan bli fälld för det.
Samt så förstår jag inte alls straffet på 30 år.
Och då utgår jag ifrån att han är skyldig.
Helt galet…
Citera
2023-09-08, 08:35
Medlem
15 år per våldtäkt låter rimligt.
Citera
2023-09-08, 08:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98

Det fetade. Är du rik och kändis verkar det som du kan råka illa ut. Fyfan för på höra ” 30 yeras in jail ”
Citera
2023-09-08, 08:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Älskar hur i princip ingen här tycks ha läst ens några grundläggande fakta i målet men ändå känner sig bekväma med att konstatera straffet är för hårt eller att kvinnorna hittar på allt.
Citera
2023-09-08, 08:45
Medlem
vasaduellers avatar
Straffet är bra och fullständigt rimligt om det rör sig om regelrätt våldtäkt (att med våld och/eller hot tilltvinga sig sex mot offrets uttryckliga vilja). Personligen så tycker jag att det vore bra att återgå till halshuggning av våldtäktsmän. Våldtäkt är ett beteende som borde stävjas till fullo.

Däremot så är det helt fel att luckra upp begreppet våldtäkt, som görs idag, eftersom det riskerar att "späda ut" stigmat kring riktiga övergrepp och därmed underminera kvinnors säkerhet.
Citera
2023-09-08, 08:48
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Älskar hur i princip ingen här tycks ha läst ens några grundläggande fakta i målet men ändå känner sig bekväma med att konstatera straffet är för hårt eller att kvinnorna hittar på allt.

Ge mig grundläggande fakta som befogat ett 30 år långt fängelsestraff? 30 år!

Våldtäkt är vidrigt och självfallet förtjänar en våldtäktsman fängelse men 30 år. Nä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in