2023-09-07, 15:01
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Helt sant.

Synd mordförsöket inte lyckades då, att det ska vara över nu är väl inget man kan räkna med "du försökte döda mig så jag dödade din mamma over and out" för antar att denna Azedin kräver hämnd nu, Rävens mamma borde nog ligga lågt där nere i Turkiet nu

Knappast att sådant här händer i turkiet, turkiet vet hur man handskas med kriminella så där vill du inte åka fast sen lär personerna slängas ut ur landet om det begås skjutningar m.m. för att dom bor där.
Citera
2023-09-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det är inte den enda som finns, det finns 30.000 grovt gängkriminella i Sverige som sagt var.
Man har ju läst om fall där anhöriga flyttar tillbaka till sina hemländer för att undvika att bli måltavlor för hämndattacker. Vi får se vad som kommer att ske den närmaste tiden.
Citera
2023-09-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
När man förlorat sin mamma i en gängkonflikt lär man komma till insikt att all den makt, och alla de pengar man fifflat ihop genom åren kanske inte alls var värt det. Vem det än är som förlorat sin moder, önskar nog den personen att dom valde ett 9-5 jobb i kassan på ica istället.
Tvivlar på det, som vanligt när det gäller den här typen av människor så kommer det vara någon annans fel etc.

Antingen kommer snabb hämnd eller så blir det landsflykt till något skitställe, typ Marbella, Turkiet eller Thailand och svinga i några år innan kåken väntar. Om vederbörande inte blir pangad före det förstås.

Några tankar kring meniala jobb kommer inte att uppstå.
Citera
2023-09-07, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja? Men vad har greken med detta och göra när han inte står under ”rävens” beskydd? Förklara det för mig tack.
Bryter du så lär du anses vara fiende?
Citera
2023-09-07, 15:23
Medlem
beckos avatar
- Den mördade kvinnan är mamma till en man som tidigare ingått i toppskiktet av Rawa Majids kriminella nätverk Foxtrot.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/grovt-brott-en-till-sjukhus/
Om tidigare stämmer så har han lämnar eller sparkats ut.
Ska man gissa att han tröttnade på våldet?
Senast redigerad av becko 2023-09-07 kl. 15:27.
Citera
2023-09-07, 15:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hade inte berörda parter, läste jag nånstans , kommit överens om att inte ge sig på familjemedlemmar eller var kärringen inblandad i kriminaliteten också ?

Det läste jag också för en tid sedan. Det kan ju ha varit fake njus - antingen medias påhitt eller så ljög medias källa. Alternativt kan de funnits en överenskommelse som inte hölls.
Citera
2023-09-07, 15:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det läste jag också för en tid sedan. Det kan ju ha varit fake njus - antingen medias påhitt eller så ljög medias källa. Alternativt kan de funnits en överenskommelse som inte hölls.

Det var så... och den ska vara fortsatt gällande... av det jag hört detta ska tydligen vara en intern uppgörelse i gänget... vidrigt ändå att ge sig på mamman.
Citera
2023-09-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1162485

Media uppger dessutom att kvinnan är avliden!

Kan det tänkas vara ett mord på närstående till en person i kriminella kretsar??

Bingo!

Nu blir det vanligare och vanligare (t ex Hakim) att de kriminella tänker utanför boxen och riktar in sig på svagheter hos motståndaren. Snart flyger väl kulor kors och tvärs över staden. Jag skulle nog investera i företag som gör skottsäkra västar. Sätter en lax på att hämnd kommer inom kort. Någon som vågar sätta emot? 😛
Citera
2023-09-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
- Den mördade kvinnan är mamma till en man som tidigare ingått i toppskiktet av Rawa Majids kriminella nätverk Foxtrot.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/grovt-brott-en-till-sjukhus/
Om tidigare stämmer så har han lämnar eller sparkats ut.
Ska man gissa att han tröttnade på våldet?

Nej, enligt uppgifter så låg X bakom en skjutningen i Turkiet igår mot Foxtrot (kurdiskan rävens gäng)

X är personens vars mamma inatt blev dödat så detta lär vara Foxtrot som hämnas.

Så detta handlar mer om konflikten inom gängen
Citera
2023-09-07, 15:54
Medlem
lindblomsgröns avatar
Bor kurdiska rävens mamma i Sverige?
Citera
2023-09-07, 16:02
Medlem
St..appvipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Läste rubriken

Ja och det är alltså en ledande person in Foxtrot vars mamma blev mördad inatt. Men det är inte Rävens mamma.
Citera
2023-09-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Läste rubriken
Ledare står det. Inte ledaren. Inte Rävens morsa som är mördad. Utan en fd ledares morsa i Foxtrot.
Senast redigerad av Djuse 2023-09-07 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in