2023-09-07, 09:40
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Skojar aldrig, men jag har distans till det jag studerar. Verkar som de flesta här i tråden är djupt emotionellt investerade i denna fråga och har noll tolerans för debatt och ifrågasättande. Precis som med invandringen för ca 10 år sedan. Det här kommer sluta som allt annat vi blivit uppslukade av de senaste decennierna. Östrogenet har verkligen tagit överhanden.
Nej du lilla pissnäs, nu ljuger du allt. Har du verkligen ifrågasatt Putins anfallskrig? Jag tycker mest det ser ut som du ifrågasätter Ukraina. Du är inte helt ärlig här det är uppenbart...
Citera
2023-09-07, 09:44
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Allt är i sin ordning. Denna konflikt har varit lärorik.

Hur kändes det att ha så fruktansvärt fel? Att du trodde på Poopin när han sa att Ryssland inte skulle anfalla, att allt bara var en övning nära gränsen?

Enligt dig så var ju allt bara en bluff från USA:s sida för att kunna införa sanktioner. Står du fast vid det?
Citera
2023-09-07, 09:52
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
General Armageddon blev mer eller mindre avsatt, och nu för andra gången från rymdstyrkorna, eftersom han ansågs slösa på robotarna. Det var den riktigt stora attacken mot Ukraina efter första attacken mot Krim-bron. Det smälldes lekparker och civilbostäder men ryska krigsbloggare var nöjda.

Att ge ansvarig general sparken pga slöseri måste innebära att man har rejäl brist.

Ukraina är nog glada för att ryssarna även på personalhanteringsområdet gör kraftiga misstag.
General Sergej Vladimirovitj Surovikin aka General Armageddon, anses av flera som den mest kompetenta generalen ryssarna har, rent militärt.
Men han gick inte hem i Kreml och ställde sig på fel sida i den interna konflikten i somras.
Surovkin ligger bakom dikesgrävningen i Ukraina och utan denna hade det varit fritt fram för Ukraina i sin offensiv.
Är inte helt säkert att någon annan general hade gett sig på samma jordbruksarbete.
Sedan är det i slutänden förgäves med alla dessa diken. Det tar längre tid för Ukraina, absolut. Men slutresultatet kommer att bli detsamma.
Citera
2023-09-07, 09:56
Medlem
Citat:
Allt är i sin ordning. Denna konflikt har varit lärorik.

Nå, vad har du lärt dig då?
Citera
2023-09-07, 10:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag påpekade primärt att deras artilleriförluster måste vara av signifikant betydelse.
Jag tror de förlorar långt fler system än de kan ersätta.
Förutom kvantiteten tror jag att de förlorat kvalité.
De använder och förlorar fler sina bästa system, än sina sämsta.
En större andel av deras kvarvarande system är av sämre kvalité.
Citera
2023-09-07, 10:15
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Ukraina är nog glada för att ryssarna även på personalhanteringsområdet gör kraftiga misstag.
General Sergej Vladimirovitj Surovikin aka General Armageddon, anses av flera som den mest kompetenta generalen ryssarna har, rent militärt.
Men han gick inte hem i Kreml och ställde sig på fel sida i den interna konflikten i somras.
Surovkin ligger bakom dikesgrävningen i Ukraina och utan denna hade det varit fritt fram för Ukraina i sin offensiv.
Är inte helt säkert att någon annan general hade gett sig på samma jordbruksarbete.
Sedan är det i slutänden förgäves med alla dessa diken. Det tar längre tid för Ukraina, absolut. Men slutresultatet kommer att bli detsamma.
Surovikin, Girkin, Prigozhin. De som haft mest framgång i Ukraina är alla nu avpoletterade.
Citera
2023-09-07, 10:30
Avstängd
smaug20017s avatar
En intervju med en förra detta wagner kriminell som öppet erkänner att de mördade 40 civila i Soledar. Film och text på engelska...
Citat:
Wagner mercenaries who escaped from the frontline on January 1st 2023, both convicts & former police officers recruited by Prigozhin from prison, provided details of how they massacred over 40 Ukrainian civilians in just one day near Soledar last year.

https://twitter.com/igorsushko/status/1699689832942051603
Citera
2023-09-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Turkiet arbetar aktivt för att hjälpa Putin runda sanktionerna....

Turkish President Recep Tayyip Erdoğan has announced that the heads of the Central Banks of Türkiye and Russia will engage in discussions to explore measures related to settling transactions in their respective national currencies. This move aims to "enhance economic cooperation and trade between the two countries".

Turkarna har inte några moraliska betänkligheter, dom gör affärer som man kan tjäna pengar på. Dom gjorde ju oljeaffärer med IS/daesh. Böt till sig billig olja mot vapen och ammunition. En av dom saker man fick lära sig i lumpen var att försörjningslinjerna var det viktigaste och IS hade inte någon egen försörjning av vapen, men turkarna försåg dom med vad dom behövde.
Citera
2023-09-07, 10:48
Avstängd
smaug20017s avatar
Massvåldtäkter sker vid och utanför fronten. Jävla svin hela högen och den rysk-mongoliska rasen bör bli utplånad snarast. Detta är inget nytt men fan vad jag hatar mongolen. Visa ingen nåd mot svinen.
Citat:
There have now been over 93,000 cases of sexual violence commited by Russians in Ukraine since February 2022.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1699676037985026235
Citera
2023-09-07, 11:09
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Min åsikt är ointressant då den avviker.

Eller så är det så att du hade totalt fel om Poopin och Ryssland? För din åsikt innan kriget hade du ju inga problem att lufta? låt mig citera igen:

Citat:
Nu gäller det bara för amrisarna att hitta på ett elegant argument för att trots avsaknaden av militär invasion, som faktiskt var enda kriteriet för att införa sanktionerna, att ändå införa sanktioner.

Skrivet av dig 3 dagar innan Ryssland anföll Ukraina.

Enligt dig var allt bara en bluff från USA:s sida för att kunna införa sanktioner. Står du fast vid det?
Citera
2023-09-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Sedan är det i slutänden förgäves med alla dessa diken.

Dikesgrävning är bra när man vill vinna tid för att bygga upp ett motanfall eller alternativt nöta ut fienden.
Ryssarna har grävt diken, men frågan är om dom har manskap och utrustning till att bygga upp ett motanfall. Det ser heller inte ut som att Ukraina håller på att tappa andan med det första.
Citera
2023-09-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Surovikin, Girkin, Prigozhin. De som haft mest framgång i Ukraina är alla nu avpoletterade.

Dessutom så har de börjat sätta käppar i hjulet för riksbankschefen Elvira Nabiullina (den enda instans som imponerat på mig &#128077. Han och hennes team har lirkat ihop ekonomin till puttes krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in