2023-09-07, 09:40
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Skojar aldrig, men jag har distans till det jag studerar. Verkar som de flesta här i tråden är djupt emotionellt investerade i denna fråga och har noll tolerans för debatt och ifrågasättande. Precis som med invandringen för ca 10 år sedan. Det här kommer sluta som allt annat vi blivit uppslukade av de senaste decennierna. Östrogenet har verkligen tagit överhanden.
Nej du lilla pissnäs, nu ljuger du allt. Har du verkligen ifrågasatt Putins anfallskrig? Jag tycker mest det ser ut som du ifrågasätter Ukraina. Du är inte helt ärlig här det är uppenbart...
Citera
2023-09-07, 09:44
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Allt är i sin ordning. Denna konflikt har varit lärorik.

Hur kändes det att ha så fruktansvärt fel? Att du trodde på Poopin när han sa att Ryssland inte skulle anfalla, att allt bara var en övning nära gränsen?

Enligt dig så var ju allt bara en bluff från USA:s sida för att kunna införa sanktioner. Står du fast vid det?
Citera
2023-09-07, 09:52
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
General Armageddon blev mer eller mindre avsatt, och nu för andra gången från rymdstyrkorna, eftersom han ansågs slösa på robotarna. Det var den riktigt stora attacken mot Ukraina efter första attacken mot Krim-bron. Det smälldes lekparker och civilbostäder men ryska krigsbloggare var nöjda.

Att ge ansvarig general sparken pga slöseri måste innebära att man har rejäl brist.

Ukraina är nog glada för att ryssarna även på personalhanteringsområdet gör kraftiga misstag.
General Sergej Vladimirovitj Surovikin aka General Armageddon, anses av flera som den mest kompetenta generalen ryssarna har, rent militärt.
Men han gick inte hem i Kreml och ställde sig på fel sida i den interna konflikten i somras.
Surovkin ligger bakom dikesgrävningen i Ukraina och utan denna hade det varit fritt fram för Ukraina i sin offensiv.