Citat:
Ursprungligen postat av
Muppety
När jag gick i skolan så fotograferades hela klassen varje år o presenterades med namn i en katalog med alla årskurser som man kunde köpa hem. Förekommer det fortfarande? Kom på att jag nog inte sett ett klassfoto av nyare modell. Tänkte på att en gång hade vi en grupp flyktingar som bara presenterades med förnamn, troligen för att de riskerade förföljelse.
Med dagens invandring borde det förekomma ganska ofta, förföljelse alltså? Får man ta del av en bild över hela ens klass numera? Digitalt eller tryckt? Kameror med film är ju borta. Det är en kul grej att bläddra i nu när man blivit gammal.
Det är precis som förr, katalog med gruppbild på varje klass, för- och efternamn under. Man får möjlighet att kolla på både klassfotot och individuella porträtt via skolfotoföretagets hemsida och sedan beställa vad man vill ha, tryckta bilder plus skolkatalog är väl det vanligaste men man kan köpa digitala också, åtminstone porträtt och egna klassbilden, skolkatalogen med alla klasser plus lärare tror jag bara finns tryckt. Detta via ett av landets största fotoföretag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kapitalistkalle
Man tar på alla elever individuellt. Så det blir en skolkatalog men inget gruppfoto på klassen.
Varierar nog beroende på vilken lösning eller fotoleverantör skolan väljer, här är det inte så.