För att få fina paket viker man dessutom in kanten på pappret så inte klippta änden syns utan en vikt kant. Innan man viker och tejpar kanten så brukar man släta till den så det blir helt platt.
Det här borde Linn veta eftersom hon hänvisar till när hon arbetade i butik. Hade jag köpt en (dyrare) smycke och fått ändarna på pappret på det viset hon visade i klippet hade jag blivit väldigt besviken.
Ett riktigt snyggt paket blir det om man använder dubbelhäftande tejp på insidan av pappret istället för vanlig tejp på utsidan.
Angående Linns buketter så är det alldeles för lite luftighet i dom. Det finns ett jättelätt knep för att få dom större och luftigare men med exakt samma antal blommor i. Men eftersom Linn läser här avslöjar jag det inte. Men tycker utbildningen hon går borde erbjuda praktik hos florister med yrkesbevis, inte bara ett intyg att man gått en utbildning som Linn kommer få. Där lär man sig massa små knep och trix. (Har själv haft praktik och extrajobb i blomsterbutik, men eftersom jag inte hade nåt yrkesbevis fick jag bara rengöra blomsterkylen, vattna och plantera julgrupper. Inga buketter, detta trots blomsterbunderikurs 😂