2023-09-06, 14:31
Bannlyst
Ni som kommenterar, tittar ni verkligen på TV4? Eller på TV överhuvudtaget.

Jag kan hamna framför kanalen hos morsan eller om den står på, på jobbet. Jag har ju ingen TV och tittar mer eller mindre regelbundet på SVT och TV4 på TV, som jag gjorde när jag växte upp på 80- och 90-talet.
Citera
2023-09-06, 14:55
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Haha, tvek på den. Även om det hade varit uppskattat av några få, så lär deras plan vara att modernisera- och digitalisera sig. Antar att den långsiktiga strategin är att rikta in sig på de yngre, köpstarka målgrupperna. Om de börjar sända gamla avsnitt av Fångarna på Fortet ihop om att några gamlingar ska nostalgi-titta så vet man att slutet är nära.

Med det sagt, en ny tappning av Stadskampen skulle kanske funka, ex. låta kändisar från städerna tävla (tröttsamt, jag vet, men det är b-kändisar som drar tittare). I.o.m. att det numera också finns appar, så kan man inkludera tittarna på ett helt annat sätt - låta folk från städerna logga in och hjälpa till genom att kunna ge för-, och nackdelar.

Så var det ju i Stadskampen från början.
"Lokala kändisar" som var med i lagen..
Och då var der verkligen lokala kändisar
Citera
2023-09-06, 15:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Jag lovar att tv-sofforna skulle fyllas om TV4 vågar att sända gamla hederliga program så som Rena Rama Rolf, Full Frys, etc.. Men humorn från den tiden stämmer väl inte riktigt överens med nutidens pk-religion
Mycket av det är inte ens ett nostalgirus för millenial-boomers då de legat ut på youtube, tv4play ,piratebay och på dvd i i 20 års tid. Alla som har viljat se det sen det sändes bör ha gjort det nu

De behöver producera nytt. Nya svenska sitcoms likt de du nämner plus Segemyhr, Hem till midgård, En ängels tålamod. Byt tanterna som är programledare. Skapa något nytt som slår igenom. Inte på rymmen eller fångarna på fortet igen. Men något som inte endast är att laga stuvade makaroner med Benjamin Ingrosso.
Senast redigerad av sebastian_ 2023-09-06 kl. 15:24.
Citera
2023-09-06, 15:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl

Jag kan hamna framför kanalen hos morsan eller om den står på, på jobbet. Jag har ju ingen TV och tittar mer eller mindre regelbundet på SVT och TV4 på TV, som jag gjorde när jag växte upp på 80- och 90-talet.
Det handlar väl om tv4 play i stor utsträckning. Jag tittar aldrig heller "på tv" men jag ser ofta på svt play .
Citera
2023-09-06, 15:08
Medlem
Det finns lösningar. Istället kan de satsa på:

* TV-shop
* Gamla säsonger av Americas funniest home videos
* Gamla säsonger med Dr Phil
* Gamla säsonger av Glamour
Citera
2023-09-06, 15:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Så var det ju i Stadskampen från början.
"Lokala kändisar" som var med i lagen..
Och då var der verkligen lokala kändisar

Jo, men lokala kändisar drar inte tittare i samma utsträckning som exempelvis Bianca Ingrosso och Markoolios morsa gör. Tyvärr.
Citera
2023-09-06, 15:20
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl

Nej ser inte på tv 4.
Lägg ner skiten.
Citera
2023-09-06, 16:48
Medlem
TheKhurgans avatar
Go woke, go broke. Eller vad säger dom..

I detta fall stämmer det nog till viss del.
Ta nyhetsmorgon till exempel. Det går inte att titta på längre. Först är det skitlånga reklampauser hela tiden, sedan består själva programmet av 90% HBTQ-feminism-vänster-woke-propaganda.

Har de för ovanlighetens skull ett seriöst inslag eller en gäst som faktiskt har något att säga, så får detta cirka 2-3 minuters sändningstid. Sedan hoppar de snabbt över till matlagning eller en tårdrypande intervju med en bög som lever för konsten men också vill ha barn.

Resten av tablån är väl likadan. Bara svenska "kändisar", bögar och trams.

Klart som fan ingen vill kolla på skiten.
Jag hoppas kanalen går åt helvete. Sedan kan Steffo sitta där och lukta på en gammal stekpanna som de lagat vegansk rostbiff med rövsås i och gråta ihop med strömstedtskan övar att ingen vill se deras feta nyllen i TV igen.

fyfan.
Citera
2023-09-06, 17:00
Medlem
Jag kollar aldrig på tv4 live. Ibland sett i efterhand för barnen vill se fortet typ. Oändligt långa reklampauser, fridrotts VM förstördes tex.
Citera
2023-09-06, 18:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
För två dagar sedan kom besked om att Let’s Dance ”pausas” (d.v.s. troligen läggs ner)

https://www.expressen.se/noje/tv4-ingen-ny-sasong-av-lets-dance/

Idag besked om att Talang går samma öde till mötes

https://www.expressen.se/noje/tv4-talang-stoppas-far-ingen-ny-sasong/

Även för Idol där en ny säsong nyss har startats är det troligt att det är den sista. Dessutom har ju Fyran nyligen meddelat att 100 anställda skall få foten i ett besparingsprogram

https://www.tv4.se/artikel/sqEKtD1xC05qergVu1QSA/100-tjaenster-bort-pa-tv4

Strategin att svälta sig igenom sin kris känns mycket tveksam. Man undrar ju vad Fyran nu skall fylla sina fredag och lördagskvällar med. De har nu visserligen köpt över Bäst i test från SVT men i övrigt ekar det mycket tomt. Såväl ”Så mycket bättre” som ”Fångarna på fortet” som brukar gå på dessa tider känns ju också som att de går på övertid minst sagt.

Vilka panikåtgärder kommer Fyran att vidta nu?

Kanske köps Filip och Fredrik över från Kanal 5?

Lägg ner tv 4 omedelbart,inget vettigt har någonsin kommit därifrån ändå...
Citera
2023-09-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
För två dagar sedan kom besked om att Let’s Dance ”pausas” (d.v.s. troligen läggs ner)

https://www.expressen.se/noje/tv4-ingen-ny-sasong-av-lets-dance/

Idag besked om att Talang går samma öde till mötes

https://www.expressen.se/noje/tv4-talang-stoppas-far-ingen-ny-sasong/

Även för Idol där en ny säsong nyss har startats är det troligt att det är den sista. Dessutom har ju Fyran nyligen meddelat att 100 anställda skall få foten i ett besparingsprogram

https://www.tv4.se/artikel/sqEKtD1xC05qergVu1QSA/100-tjaenster-bort-pa-tv4

Strategin att svälta sig igenom sin kris känns mycket tveksam. Man undrar ju vad Fyran nu skall fylla sina fredag och lördagskvällar med. De har nu visserligen köpt över Bäst i test från SVT men i övrigt ekar det mycket tomt. Såväl ”Så mycket bättre” som ”Fångarna på fortet” som brukar gå på dessa tider känns ju också som att de går på övertid minst sagt.

Vilka panikåtgärder kommer Fyran att vidta nu?

Kanske köps Filip och Fredrik över från Kanal 5?

Låter ju desperat på papperet, men att lägga ned program som går på övertid med sannolikt sjunkande tittarsiffror över tid känns inte som någon kris.
Det är väl ett nytänk som behövs, och därför gör man detta.
Säkert ett gäng nya chefer som tillkommit som ska sätta sin prägel på saker och ting.
Bäst i test nämns som god ersättare såklart.
Kommer väl ytterligare något.
… och sedan är allt som vanligt igen.

Ska tilläggas också att streaming blir ju mer och mer populärt. Stora program behövs fortsatt, men kanske inte i samma omfattning som traditionellt.
Citera
2023-09-06, 21:48
Medlem
Tervulls avatar
Gemene man har ju tröttnat på denna korrupta pk-skit-kanal för länge sedan. Jag kan se någon dokumentär med GW någon gång ibland men det är ytterst sällan. Kokar aldrig SVT heller står inte ut med alla lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in