2023-09-05, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Alla jobb genom Samhall så utnyttjas man som slavarbete. Samhall borde läggas ned då de utnyttjar personer med bokstavskombinationer.

Får man en ok lön? Mycket märkliga tider mm? Om inte så är det ju bara att söka ett annat jobb. Det är bra att det finns jobb för folk som inte alltid klara av vanliga rutiner.
Citera
2023-09-05, 15:47
Medlem
anon42s avatar
Kontrollanter, väktare och ordningsvakter har jag fått lyssna på vid hållplatserna. Riktigt sjuka och korkade individer oftast.

Vet dock inte om det kan klassas som "riktiga arbeten" då arbetsuppgifterna ofta är rena påhitt för att försvara att man har 8 såna på en buss. Enbart en merkostnad för regionerna.
Citera
2023-09-05, 15:50
Medlem
Damen101s avatar
Skattefinansierade yrken och tjänster är för cp skadade individer.
Citera
2023-09-05, 16:02
Medlem
volvo 240s avatar
Vårdbiträden och USKor på typ äldreboenden.
Citera
2023-09-05, 16:17
Medlem
Något jag noterat under mina år som studerande är att ju högre upp i skolledningen man arbetar, desto mindre intelligent tenderar man att vara. Jag har haft en del fantastiska lärare, men en bra (studie)rektor har jag aldrig haft.
Citera
2023-09-05, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Nej, det gör dom inte. Med statligt subventionerade menar jag jobb där företaget får en summa per månad för att anställa vissa som är med i något arbetsmarknadspolitiskt program. Minns inte exakt vad det formen av anställning heter.

Lönebidrag.. Behöver inte var spån bara för det får statliga pengar, det kanske inte är anställningsbara pga olika diagnoser. Men kan vara jävligt duktiga när det får chansen.
Citera
2023-09-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Håller delvis med. Många idag är så kallade bitbytare (cnc operatör med finare ord). Men på många håll finns det produktionsjobb som kräver riktig erfarenhet och kunskap.

Ja jo, tänkte mer på den typen av operatör som fyller på material osv.
Citera
2023-09-05, 16:41
Medlem
Aristaeuss avatar
Jag är All-In på Undersköterska.
Utan tvekan.
Citera
2023-09-05, 16:43
Medlem
zombie-nations avatar
Min kompis jobbade i livsmedelsproduktion. Hon är intelligent. Det hon sa var att de mindre intelligenta klarar inte av det. Maskinerna är för komplexa och alla måste kunna datorn. Träffat hennes arbetskamrater och skulle säga att alla ligger på minst medelintelligens, ofta högre. Dock är det mer OK att ha något annat problem, t ex att kanske inte kunna sociala koder superbra eller annat liknande.
Citera
2023-09-05, 16:52
Medlem
vittbruss avatar
Svårt att generalisera, men även om jag i princip alltid är på polisens sida så måste jag nog erkänna att de inte tillhör någon intelligentare del av befolkningen rent generellt. Vissa är självklart mkt smarta, medan fot folket är rent ut sagt efterblivna och detta har skett successivt genom att antagningskraven nedmonterats totalt.

Annars skulle jag nog säga busschaufför, taxiförare eller lastbilschaffis. Där är kraven på intelligens extremt låga.
Citera
2023-09-05, 16:55
Medlem
AlligatorMans avatar
Kommunhusen. Lastbilschaufför. Busschaufför.
Citera
2023-09-05, 16:59
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Skattefinansierade yrken och tjänster är för cp skadade individer.

En snabb koll i din historik påminner mig om det här att inte kasta snus i horhus, eller vad man brukar säga 🤫
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in