2023-09-05, 15:13
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Hur påverkas du av t.ex 200mg koffein? Blir du mer klar i huvudet och motiverad?

Eftersom att du mår så pass dåligt skulle jag rekommendera att beställa ett hälsotest via blodprov, där får du även ett läkarutlåtande gällande svaren.
Nä inte vad jag kan märka.

Jag har redan gjort blodprov och alla vitamin, mineral och hormon nivåer var bra. Inklusive testosteron.
Citera
2023-09-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Bara jobbigt att umgås med någon, speciellt på ett café.
Har inte ork/tid/lust att plöja genom 200 människor i ett försök att eventuellt (förmodligen inte) hitta den rätta.
Ja det är svårt.
Jag ska helt enkelt proppa i mig nåt läkemedel (men inte antidepressiva), för det är väl det enda som jag inte har testat.

Äh kom igen du kommer hitta någon du klickar med ganska snabbt. Det är inte ditt livs kärlek du ska hitta. Café var bara ett förslag men dom kan hjälpa dig med städningen som jag sa. Då får du både det sociala och hushållsarbete. Du gör så klart som du vill men du måste göra något mer än medicin för tomheten du känner. Det kommer inte bli bra annars.
Citera
2023-09-05, 15:15
Medlem
Glits avatar
Citat:
Nä inte vad jag kan märka.

Jag har redan gjort blodprov och alla vitamin, mineral och hormon nivåer var bra. Inklusive testosteron.

Det enda jag testat som gjorde mig sjukt motiverad och pigg var koffein blandat med DMAA/DMHA Det finns i diverse PWOer. Skadligt i längden och stora mängder, men varför inte? Går att beställa från EU land (DMAA är olagligt, DMHA går att få tag på, typ samma)
Citera
2023-09-05, 15:17
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Äh kom igen du kommer hitta någon du klickar med ganska snabbt. Det är inte ditt livs kärlek du ska hitta. Café var bara ett förslag men dom kan hjälpa dig med städningen som jag sa. Då får du både det sociala och hushållsarbete. Du gör så klart som du vill men du måste göra något mer än medicin för tomheten du känner. Det kommer inte bli bra annars.
Jag släpper aldrig in nån förutom mig själv i min lägenhet om det är smutsigt eller stökigt, oavsett vem det är.
Dumt men jag kan inte göra nåt åt det, jag bara är sån.
Citera
2023-09-05, 15:20
Medlem
Citat:
Jag släpper aldrig in nån förutom mig själv i min lägenhet om det är smutsigt eller stökigt, oavsett vem det är.
Dumt men jag kan inte göra nåt åt det, jag bara är sån.

Jag förstår men dom här personerna ser allt vet du. Dom förstår att ditt stökiga hem är på grund av ditt mående för dom ser liknande situationer hela tiden. Jag brukar inte tjata så mycket på folk som inte är intresserade av en viss approach men jag tror verkligen du borde ge det ett försök. Är det alldeles för jobbigt att vara hemma hos dig kan ni vara någon annanstans. Personligen blir det enklare för mig att städa bara av vetskapen att någon ska komma.

Får du någon form av socialt umgänge på din arbetsplats?
Citera
2023-09-05, 15:47
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Jag förstår men dom här personerna ser allt vet du. Dom förstår att ditt stökiga hem är på grund av ditt mående för dom ser liknande situationer hela tiden. Jag brukar inte tjata så mycket på folk som inte är intresserade av en viss approach men jag tror verkligen du borde ge det ett försök. Är det alldeles för jobbigt att vara hemma hos dig kan ni vara någon annanstans. Personligen blir det enklare för mig att städa bara av vetskapen att någon ska komma.

Får du någon form av socialt umgänge på din arbetsplats?
Nja jag får väl lite socialt umgänge. Men jag vill inte vara social med folk. Fast skulle vilja vara social med tjejer men jag har varken förmågan eller modet till det.
Citera
2023-09-05, 15:59
Medlem
zombie-nations avatar
Du vill inte ses som en diagnos men du har problem som faktiskt finns hjälp för. Sök en boendestödjare så blir ditt hem rent och fint.

Det finns ingen anledning att du berättar på jobbet om att du får stöd. Du är bara fel i skallen och inaktiviteten hör ihop med din autism. Det kallas för exekutiva problem och är den större delen av problemen vid autism och ADD.

Det handlar inte om trötthet, det handlar om att inte ha en startmotor och inte kunna strukturera. Ju mer personligt det blir, desto mer kaos. Du kan inte skapa dina egna rutiner, du behöver hjälp. Inte ovanligt att man kan följa andras rutiner som på jobbet.

Det är lite som att vara ett barn, man måste bli tillsagd och få regler.
Citera
2023-09-05, 16:03
Medlem
Citat:
Nja jag får väl lite socialt umgänge. Men jag vill inte vara social med folk. Fast skulle vilja vara social med tjejer men jag har varken förmågan eller modet till det.

Det låter som du bara vill knulla egentligen? Om det är så börjar du i fel ände.
Citera
2023-09-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Det enda jag testat som gjorde mig sjukt motiverad och pigg var koffein blandat med DMAA/DMHA Det finns i diverse PWOer. Skadligt i längden och stora mängder, men varför inte? Går att beställa från EU land (DMAA är olagligt, DMHA går att få tag på, typ samma)

Kraschar man inte ganska duktigt på DMHA?
DMAA kraschade jag alltid superhårt på
Citera
2023-09-05, 16:17
Medlem
Du behöver något centralstimulerande som amfetamin. Kanske har du rätt att få Elvanse eller Concerta utskrivet?
Citera
2023-09-05, 16:17
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Kraschar man inte ganska duktigt på DMHA?
DMAA kraschade jag alltid superhårt på

Jo det har jag för mig, men för stunden var det sjukt potent även på låg dos. Det var en känsla helt olik koffein, blev ''hög'' under dagen och krashade mot kvällen.

Motiverad
Stimmad
Euforisk
Glad
Pigg
Citera
2023-09-05, 16:19
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du vill inte ses som en diagnos men du har problem som faktiskt finns hjälp för. Sök en boendestödjare så blir ditt hem rent och fint.

Det finns ingen anledning att du berättar på jobbet om att du får stöd. Du är bara fel i skallen och inaktiviteten hör ihop med din autism. Det kallas för exekutiva problem och är den större delen av problemen vid autism och ADD.

Det handlar inte om trötthet, det handlar om att inte ha en startmotor och inte kunna strukturera. Ju mer personligt det blir, desto mer kaos. Du kan inte skapa dina egna rutiner, du behöver hjälp. Inte ovanligt att man kan följa andras rutiner som på jobbet.

Det är lite som att vara ett barn, man måste bli tillsagd och få regler.
Ge mig nåt piller mot skiten bara.
Citat:
Det låter som du bara vill knulla egentligen? Om det är så börjar du i fel ände.
Ge mig nåt piller mot skiten bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in