2023-09-05, 03:22
Bannlyst

Lägg ut på entreprenad att köra lite bollträterapi på honom.

Stark pepparspray genom brevinkastet på dörren om det finns,pundare är lätta att spöa ofta, kan vara för jävla stryktåliga dock, en benzotorsk tar mer stryk än en proffsboxare och glömmer bort det på direkten...
Citera
2023-09-05, 04:49
Medlem
Skicka en lapp där du skriver som det är, att några av hans bekanta har ryckt i ditt dörrhandtag på kvällen och att det känns otryggt.

Annars ta det muntligt, bara säg att det är jobbigt.

Jag har varit på andra sidan stängslet.

Hade några fina grannar, men en dag märkte jag att dom var sura på mig,
Då hade en full jävla tjej jag känner börjat banka på deras fönster typ kl två på natten. 😬
Låter som faan där. 🥺

Det var enda gången dom var otrevliga mot mig, dagen efter alltså.
Men när jag förstod vad som hänt, läxade jag upp henne ordentligt.

Deras space är heligt. 🙏

Hon förstod det, och dom kände det, var så kul när dom verkligen började slappna av igen.
Fina grannar, saknar dom ibland. 😌
Citera
2023-09-05, 05:19
Medlem
Varför inte använda den här tråden?

(FB) Den stora samlingstråden om besvärliga grannar
Citera
2023-09-05, 05:32
Medlem
Onanikrems avatar
Ring snuten och säg de skjuter på varandra i grannlägenheten. Snuten kommer, slår i dörren och stolpar in hittar cannabistomten och åtalar honom för narkotika, bruk , innehav eller vad fan som helst. Upprepa dina inringningar när helst du blir störd.....
Snuten är skyldig att rycka ut när det rapporteras skottlossning, så säg alltid de skjuter..

Vill grannen fortsätta knarka och ha konstiga kompisar flyttar han..
Senast redigerad av Onanikrem 2023-09-05 kl. 05:38.
Citera
2023-09-05, 05:37
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Eld måste bekämpas med eld,pundare och annat bös fattar inte om du inte är värre än dom.
Min bästa vän hade samma problem i sin BRF, så en vardag när jag var hos polaren för att hjälpa honom med en grej så började det väsnas nåt jävligt hos pundargrannen....gap och skrik och hög musik.

Vi klev ner, ringde på dörren, och när dörren började öppnas så slet jag upp den allt vad jag kunde, kompisen gav den som öppnade en lavett så det måste hörts upp till översta våningen....vi klev in hårt och snabbt och medans kompisen bryskt talade vett i pundaren så stampade jag sönder stereon och ett Ps4.
Det var aldrig väsen efter det.
Citera
2023-09-05, 05:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Eld måste bekämpas med eld,pundare och annat bös fattar inte om du inte är värre än dom.
Min bästa vän hade samma problem i sin BRF, så en vardag när jag var hos polaren för att hjälpa honom med en grej så började det väsnas nåt jävligt hos pundargrannen....gap och skrik och hög musik.

Vi klev ner, ringde på dörren, och när dörren började öppnas så slet jag upp den allt vad jag kunde, kompisen gav den som öppnade en lavett så det måste hörts upp till översta våningen....vi klev in hårt och snabbt och medans kompisen bryskt talade vett i pundaren så stampade jag sönder stereon och ett Ps4.
Det var aldrig väsen efter det.
Vanligt folk slåss inte med pundare och negrer. Det är därför vi har polisen.

Visst jag har en ex-kärring som stövlade in i en krankkvart, slet ut strömkabeln till stereon, hötte med näven och skrek åt knarkarna.... Men hon var nog one of a kind. Jo hon lever än i dag, har faceboockspionerat
Citera
2023-09-05, 05:50
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vanligt folk slåss inte med pundare och negrer. Det är därför vi har polisen.

Visst jag har en ex-kärring som stövlade in i en krankkvart, slet ut strömkabeln till stereon, hötte med näven och skrek åt knarkarna.... Men hon var nog one of a kind. Jo hon lever än i dag, har faceboockspionerat
Vaddå vanligt folk?? Jag är högst vanlig...familj, nykterist, bra jobb som tjänsteman etc etc.
Citera
2023-09-05, 05:50
Medlem
NyaHenriksss avatar
Antingen flyttar du eller så får du och dina övriga grannar se till att grannen flyttar.
Prata med ordföranden är nr1.
Citera
2023-09-05, 05:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Vaddå vanligt folk?? Jag är högst vanlig...familj, nykterist, bra jobb som tjänsteman etc etc.
OK, du är väl som min exkärring då.. no offence, hon var bra! dock slåss inte jag med grannarna i radhusområdet, det överlåter jag till de som har licens att spöa folk. I jobbet har jag hanterat sådana, men när man är civil får man knappt röra ett hår på deras huvud. Skulle jag åkt för misshandel privat hade jag tappat jobbet då allt hänger ihop. Idag är allt annorlunda då jag inte jobbar, men nu bor jag heller inte i sådana områden längre.

Förstår dock din point.
Citera
2023-09-05, 06:08
Medlem
Full-Retards avatar
Du kan klaga anonymt. Dock bör du städa upp i ditt eget liv så att säga om nån skulle få för sig att dessa skummissar skulle ha något samröre med dig.
Citera
2023-09-05, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Bor i bostadsrätt, ett lugnt område mest barnfamiljer och äldre som bor här. Det finns en person som däremot avviker från det normala som tyärr också är grannen som bor precis ovanför mig.

Vill klaga till bostadsrättsföreningen men han är kriminell. Dömnd för flera vapenbrott och våldsbrott.

Utöver de domar som jag hittade på lexbase har jag sett många andra brott begåtts med egna ögon. Han snor cyklar som han släpar runt på i trapphuset hela nätterna. Han sågar i lägenheten(säkert cykellås) hela tiden som hörs väl ner till mig. Han spelar hög musik även om det i sammanhanget är ett väldigt litet problem. Har ringt polisen två gånger på han när han hade en sambo som han slog så mycket så hon flyttade där ifrån. Grannen knarkar också men det gör ingenting även om såklart det också är något jag skulle kunna klaga på.

Men även om min granne är jävligt jobbig så är hans vänner värre. I veckan hade jag en knarkare vän till grannen som drog i min dörr flera gånger under kvällen och natten. Han börja dra i dörren vid 19 och drog i dörren var och varannan timme fram till 02. Han hade säkert bara gått till fel lägenhet men satan vad rädd jag blev.

Ikväll var det droppen som också är anledningen till att jag skriver detta inlägg. Va nära på att få en psykos(har själv knarkat idag). Jag hör hur någon kastar något på mitt fönster, tänker att jag hörde fel. Sen händer det igen så jag går och kollar vad fan det är som händer. Ja då är det grannens polare som står och kastar grejer på mitt fönster för stt bli insläppta klockan 00:37. Håller ett öga på han och släcker i lägenheten så han tror att jag sover. Ser att personen då börjar gå med en ficklampa och leta i alla buskar i området. Oklart varför. Sen går han och rycker i några portar och letar cyklar som står olåsta. För att sedan återvända vid 01 tiden för att kasta saker på mitt fönster.

Jag vill bara gå ut och säga DET ÄR FEL FÖNSTER DIN JÄVLA KNARKARE. Samma sak när de rycker i dörren. Vill gärna ringa polisen också så att det blir slut på det här. Kan inte ta det lugnt går ständigt hjärtattacker när det är massa pundare som kastar saker på fönstret och rycker i min dörr. Men de är ju kriminella man vet inte om de kanske hämnas på mig. Sen är jag ju själv lite av en knarkare så vill ju inte ha farbror blå springandes här heller.

Vad ska jag göra? Kan man klaga till bostadsrättsföreningen anonym? Polis och trygghetsjourren berättar vem det är som ringt in. Att prata med grannen kanske ni tänker vore en idé. Men jag har försökt tro mig. Men han öppnar aldrig när jag plingar på. När jag springer på han utomhus är han oftast med ett gäng kompisar så då brukar jag inte våga. Totalt har dessa störningar pågått sedan i vintras.

Enda rimliga rådet man kan ge dig är att flytta.
Citera
2023-09-05, 06:27
Bannlyst
Usch. Hela huset knarkar mao, var bor du egentligen? Är detta alltså i Sverige?

Bor själv mitt i "gettot" och vi har haft EN enda knarkare här mig veterligen och han var dötrevlig och höll sig för sig själv, aldrig ställde han till några problem och flyttade senare till hus. Sen visst, man har känt lite haschlukt några ggr på gården men ingenting större.

Låter dock som om du hör hemma där iom du själv knarkar och sådär är det inte i bostadsrättsföreningar då de sållar köparna så du ljuger och bor i hyresrätt men vågar inte skriva ut det med rädsla för igenkänning. Säkert någon kommunal hyresvärd också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in