2023-09-05, 01:56
Medlem
Geomeisters avatar
Jag har många gånger tagit en bild (vilken bild som helst) via datorn och skickat till mig själv på G-mail och sedan öppnat upp bilden på mobilen. Det har fungerat hur många gånger som helst, men nyligen har det strulat.

Mailet går fram, bifogade bilden står med, men när jag öppnar mailet på mobilen blir det bara en vit ruta. Går ej att ladda fram eller ladda ner på mobilen.

Vad kan orsaka detta? Vad ska jag prova/tänka på som kan få bildfilerna att komma fram som vanligt?

Tacksam för hjälp!
Citera
2023-09-05, 01:58
Medlem
Använd inte din mail för att skicka bilder som du tar på din telefon, lägg upp bilderna i din egen telegram kanal eller dylikt bara.

För att vara med on-topic.
Se över bildformatet du använder när du tar bilden och sedan laddar upp.
Citera
2023-09-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Använd inte din mail för att skicka bilder som du tar på din telefon, lägg upp bilderna i din egen telegram kanal eller dylikt bara.
Varför ska man inte använda mail (Gmail) för att skicka bilder? Något jag gör då och då.
Citera
2023-09-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Varför ska man inte använda mail (Gmail) för att skicka bilder? Något jag gör då och då.
"Varför göra det lätt när man kan göra det svårt" Ditt motto som sitter och mejlar skit fram och tillbaka till dig själv som en boomer.

Använd Google Photos.
Använd Flickr.
Använd va fan som helst.

Allt är bättre än att krångla med mejl.

Problemet i TS fall kan antagligen åtgärdas genom att byta klient på mobilen.
Citera
2023-09-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
"Varför göra det lätt när man kan göra det svårt" Ditt motto som sitter och mejlar skit fram och tillbaka till dig själv som en boomer.

Använd Google Photos.
Använd Flickr.
Använd va fan som helst.

Allt är bättre än att krångla med mejl.

Problemet i TS fall kan antagligen åtgärdas genom att byta klient på mobilen.
Jag brukar klicka på bilden, välja dela, och sedan skicka den till mig själv och öppna den i datorn. Otroligt smidigt och enkelt. Testa själv
Citera
2023-09-05, 11:10
Medlem
Elementarts avatar
Kolla hur stor bildstorleken är på bilden du skickar. Du kan öppna bilden i ett bildredigeringsprogram, typ Paint duger. Klippa ut bilden, öppna paint på nytt och sen klistra in bilden och spara ner den.
Citera
2023-09-05, 12:48
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Tacksam för hjälp!
Kan vara begränsning med storlek eller filformat som andra är inne på eller om din mobil är gammal?
Ett alternativ är att ladda upp här https://imgbb.com/ så kan du sedan hämta därifrån i full storlek med mobilen och välja att bilden skall raderas ganska omgående efter uppladdningen ...skickar själv över via bluetooth ibland också.
Citera
2023-09-05, 13:13
Medlem
Citat:
Jag brukar klicka på bilden, välja dela, och sedan skicka den till mig själv och öppna den i datorn. Otroligt smidigt och enkelt. Testa själv
Jag brukar ladda upp bilden till Google Photos vilket görs automatiskt, sen gå in på Google Photos på datorn. Otroligt mycket smidigare och enklare. Testa själv
Citera
2023-09-05, 13:17
Medlem
Citat:
Jag brukar ladda upp bilden till Google Photos vilket görs automatiskt, sen gå in på Google Photos på datorn. Otroligt mycket smidigare och enklare. Testa själv
Jag kanske inte vill att allt laddas upp automagiskt
Citera
2023-09-05, 13:33
Medlem
Eftersom du har gmail antar att du har Google Drive där 15GB lagringsutrymme är gratis, så det enklaste är väl att ladda upp bilden där.
Citera
2023-09-05, 13:36
Medlem
Citat:
Jag kanske inte vill att allt laddas upp automagiskt
Då går det att ladda upp bilder 1 i taget även på Google Photos.
Citera
2023-09-05, 13:39
Medlem
Citat:
Då går det att ladda upp bilder 1 i taget även på Google Photos.
Och då kan jag lika gärna göra det med mail.

Förstår att du har hittat din grej, och jag har hittat min. Kan inte se att någon av metoderna skiljer sig nämnvärt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in