2023-02-19, 11:50
Medlem
Är rätt dött här inne. Vad är eran take framöver? Själv har jag ägt i ett par år och fortsatt att fylla på. Är vi rädda att växten ska avta och vd ska sluta? Är det dom stora bear casen? Själv ser jag en aktie som nu stått still i två år där rapporterna bara pekar uppåt. Sen att vi är på en skitlista ser jag som kan köpa där som en möjlighet nu innan dom stora pojkarna får börja handla.
Citera
2023-02-20, 21:46
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlairUp
Är rätt dött här inne. Vad är eran take framöver? Själv har jag ägt i ett par år och fortsatt att fylla på. Är vi rädda att växten ska avta och vd ska sluta? Är det dom stora bear casen? Själv ser jag en aktie som nu stått still i två år där rapporterna bara pekar uppåt. Sen att vi är på en skitlista ser jag som kan köpa där som en möjlighet nu innan dom stora pojkarna får börja handla.
Som ett defensivt val med tillväxtpotential. Kommer köpa nära bolaget byster lista till Nasdaq.
Citera
2023-06-08, 13:31
Avslutad
Köpte 100 B aktier i detta trevliga företag vars kundtjänst jag var i alkoholens rus med för 20 år sen.

Vet inte varför, det kändes bra. 4400 kr är mest en kul grej men de är min ISP så hoppas på snabbare flashback för där behöver de u-hjälp.
Citera
2023-06-18, 22:45
Medlem
Ograsts avatar
Nu ska man äntligen byta lista, men inte till Nasdaq utan First North.

https://nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/bahnhof_ab/2806
Citera
2023-08-31, 06:19
Avslutad
Tappat snart 10% sen kvartalsrapporten, vad är det för fylleri?

Omsättning ökade, kundunderlag ökade, listbytet gick som det skulle.

Däremot alltså seriefiguren på rapporten är 90-talsfanzinevibbar, det är 10 stjärnor på den alltså. Heter Bahnhofseriefiguren något?
Citera
2023-09-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Tappat snart 10% sen kvartalsrapporten, vad är det för fylleri?

Omsättning ökade, kundunderlag ökade, listbytet gick som det skulle.

Däremot alltså seriefiguren på rapporten är 90-talsfanzinevibbar, det är 10 stjärnor på den alltså. Heter Bahnhofseriefiguren något?

Tyckte att de för första gången på länge visade framtidsambitioner. Köpte åter in mig efter att ha stått utanför ett tag.
Citera
2023-09-05, 05:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Tyckte att de för första gången på länge visade framtidsambitioner. Köpte åter in mig efter att ha stått utanför ett tag.

Jo jag med, mest pga visste inte var jag skulle placera pengar i Sverige och Bahnhof har så sköna brudar i sin kundtjänst, de hjälper en rätt, sist när jag köpte ny router la den av och jag satt i telefonkö och det tog 45 minuter att komma fram och jag skällde som f-n men det var ju jag som ställt in routern fel så hon bönan i luren guidade mig rätt på 5 minuter som ett pro, jag tappade ansiktet och kom av mig men hon var förstående. Det slutade med solsken och skratt.

Nä men på det hela taget så tror jag på Bahnhof som företag.

Det var ett skarpt fall så jag undrade lite varför men det löser sig väl med tiden. Man får ha tålamod.
Citera
2025-01-30, 16:11
Medlem
Ska bli en spännande rapport nu. 2024 blev bättre än jag kunde tänka mig. Har lättat på min köpknapp under året men återinvesterat utdelning. Håller tummarna att det sväller till mitt största innehav i år.
Citera
2026-07-08, 09:18
Medlem
ifconfigs avatar
https://efn.se/telenor-forvarvar-bahnhof

Det här var trist.
Citera
2026-07-08, 09:28
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifconfig

Det här var trist.
Sorgligt. Först Bredband2 och nu Bahnhof, snart är det väl bara giganterna kvar som alternativ.

Karlung vill väl casha ut och gå i pension.
Citera
2026-07-08, 09:52
Medlem
Möttes tyvärr av nyheten at Telenor lägger bud på Bahnhof.

Otroligt tråkigt, då alternativ för oss konsumenter blir färre, Tele2, Telia och Telenor kontrollerar nu i stor del marknaden.

Hur kommer Telenor att förvalta Bahnhofs idoga arbete för integritet på interner? Telenor har nog inte råd att fortsätra stå på konsumenternas sida.

Bahnof har varit en stabil del av min portfölj sedan 2007 då man som kund fick erbjudande att köpa in sig iom introduktionen.

Visst, en otroligt härlig börserna, men tråkigt för mina utdelningar och otroligt ledsamt för ett fritt internet.
Citera
2026-07-08, 12:55
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifconfig

Det här var trist.
Verkligen.

Nu försvinner hela den edge som Bahnhof haft och det finns ingen större anledning att betala extra för att vara kund där.

Undra hur stor kundtappet blir vid den här affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in