2023-09-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
det är ett tydligt uttryck på flera nivåer att han är en av folket, med folket, samtidigt som det är han som leder folket. Bättre än så här blir det helt enkelt inte. Notera att han sitter på samma höjd, och i samma ring som folket. I Sverige står våra politiker i talarstolar. Och pekar ner på oss. Ett oförskämt beteende och ett synnerligen ineffektivt ledarskap.

Det är förvånande att folk köper det. Men om du är nyfiken på att se politiker besöka ålderdomshem, dagliga verksamheter, sjukhus, förskolor etc och umgås med folket på lika villkor har du många glada timmar med filmklipp framför dig. Välj valfritt land och du kommer hitta så du blir nöjd. Enda konstiga är människor som går på det. Det är läskigt på riktigt.
Citera
2023-09-04, 21:27
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Nu besöker de vapenfabriker. Och beskedet är klart. Tillverka dygnet runt!!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sjojgus-maktdrag-mitt-i-vapensamtal/

Om man kör 8 timmar idag så kan man alltså tredubbla produktionen

Oroväckande.

Se även efter ca 50 sekunder hur elegant Putin hämtar stolen själv och umgås med de anställda. Han är ett med folket.

Oerhört populär, 70 % säger sig vilja rösta på honom.

Hur många valde att rösta på vår statsminister, runt 20 % va? Kan man tänka sig Ulf lyfta stolen själv? Jag tror faktiskt inte det. Jag tror inte det.

Real Putin är för rädd för att komma nära vanliga anställda... Troligen en av Putins kopior haha

Putin inför elektronisk röstning o håller koll på hur folk "röstar". Så farligt inte rösta Putin...

70 procent är det värde Putin bestämt o inte folkets val.

Ulf har inte ett gäng kopior som åker runt o lyfter stolar haha
Citera
2023-09-04, 21:30
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
det är ett tydligt uttryck på flera nivåer att han är en av folket, med folket, samtidigt som det är han som leder folket. Bättre än så här blir det helt enkelt inte. Notera att han sitter på samma höjd, och i samma ring som folket. I Sverige står våra politiker i talarstolar. Och pekar ner på oss. Ett oförskämt beteende och ett synnerligen ineffektivt ledarskap.
Det är visserligen lovande, men jag tänker inte ta del i någon personkult förrän jag ser honom pussa en bäbis.
Citera
2023-09-04, 21:33
Medlem
Citat:

Ja och så är dom vänliga att erbjuda statsanställda att få skjuts med bussar till vallokalerna när det är presidentval (med hot om sparken om dom inte röstar på Putin förstås, men ändå!) vilken service i rätts- och välfärdsstaten Ryssland med den store ledaren Putin. Blir bra det här med nya samarbetet med Nordkorea, kan bli många fina idéer som tex nekrokrati med Putin som ständig statschef. Heil Putin!
Citera
2023-09-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Det är visserligen lovande, men jag tänker inte ta del i någon personkult förrän jag ser honom pussa en bäbis.
Den dagen är när han har en dejt med omvärlden. Den han har undvikit de senaste tre åren. Men visst....Putin licks "babys" cheek in Caracas. Fudged as the result of his latest win in Ukraine.

Troligen den sista nyheten som kommer produceras med honom som person "live".
Citera
2023-09-04, 21:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Håller med. Ja det hade varit förbaskat fint att få se lite riktiga bisvärmar under ukrainsk flagg.
Detta kommer så klart inte hända under denna konfliktens gång, men i framtiden kommer de definitivt tillhöra Ukrainas luftVÄSEN ja .
Inte helt omöjligt att UAF skulle få några beggade svarthökar ju. De har ju redan lyckats att lägga vantarna på en, som de verkar ha köpt på typ privata marknaden iofs. Och om UAF får F16 så småningom så är ju inte Apache helt otänkbart heller. Detta kriget kan hålla på ett bra tag till ju. Allt överskottsmaterial från Sovjet som UAF har nu kommer ju ta slut också. Detta här kan vara den enda Blackhawk UAF har just nu.

https://twitter.com/intermarium24/status/1698639603576512934
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-09-04 kl. 21:43.
Citera
2023-09-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Hur ser du då på ryssens förlust av bla 37 stridsvagnar i går?

Påminner om eran vinteroffensiv i Vuhledar

Jag glömde citationstecknen på mitt första stycke ser jag.

Ryssland är chanslöst, det tar bara tid att skjuta bort all gammal skit de langar fram från sina misskötta lager

37 tanks på en dag? Det har jag inte sett tidigare, borde inte Ukraina rapporterat det?

Ukraina tar sig som sagt framåt i lugn takt samtldigt som de fortsätter den allt effektivare avståndsbekämpningen.
Citera
2023-09-04, 21:40
Medlem
Rasseltasss avatar
Det är väl det här man kallar "bang for the buck"!

https://twitter.com/Ukraine_Oracle/status/1698705833826160763
Citera
2023-09-04, 21:41
Medlem
Citat:
Här är ganska extrema bilder på t90 in action

https://www.youtube.com/watch?v=WHfF8XdZc4s

Som det står en bit in i videon; "Undisputed battlefield dominance"

Det är ju en kort slinga som de bara kör om och om igen, där inget blir träffat, och de drar en rövarhistoria i text?

Sämsta propagandafilmen på länge.

Samtidigt tuggar Ukraina sig framåt på slagfältet.
Citera
2023-09-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Det är väl det här man kallar "bang for the buck"!

https://twitter.com/Ukraine_Oracle/status/1698705833826160763

Sjukt segt med alla minor, klart det tar tid att ta sig framåt.
Citera
2023-09-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Ett stort manfall för Ukraina. Tiden arbetar till fördel för Ryssland. Ukrainarna klarar också förluster.
Det är samma folkslag.
Ja, Slaver dödar sin bröder. Tragiskt.
4e månaden på "våroffensiven" och AFU har bokstavligen förstört ryska pansarminor. Ett par veckor framöver kommer höstregn och den svarta jorden blir icke forcerbar och nya minor kommer läggas ut.
Citera
2023-09-04, 21:47
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Här är ganska extrema bilder på t90 in action

https://www.youtube.com/watch?v=WHfF8XdZc4s

Som det står en bit in i videon; "Undisputed battlefield dominance"
Ja den satte väl rekord i kast med kanontorn efter att ha mottagit en mindre träff.

Finns en anledning till att ryssarna ville byta ut dem mot T14, men den blev ju ett ännu större fiasko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in