Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
För att spinna lite vidare gällande min föregående post så förefaller det som om Maria med väninna kan ha korsat Sveavägen vid tillfälle då exempelvis Anders D sitter och väntar på grönt ljus i sin taxibil...dvs under samma intervall.
Detta ger möjligen en indikation på att de två vännerna inte har behövt vänta på grön gubbe,utan istället kunnat korsa Sveavägen närmast omedelbart efter det att de passerat mordplatsen.
Skulle det vara så handlar det endast om ungefärligen tio-femton sekunder som hinner passera innan Palme skjuts.
Jag har funderat lite till angående detta.
Jag har kommit fram till att Katarina och Maria högst troligen inte har behövt vänta på grön gubbe.
Jag förmodar att det tar cirka 10-12 sekunder att korsa Sveavägen via övergångsställena.
I Katarinas version så skall de över Tunnelgatan vilket tar ca fem-sju sekunder?
I Marias version så kan de inte drabbas av röd gubbe väntan vid övergångsstället framför Inge Ms bil.
I inget fall så kan de börja gå direkt vid omslag till grön gubbe,vilket skulle varit fallet om de haft röd gubbe från utgångsläget..så att säga.
I Katarinas version så hinner de då allt för långt söderut,och i Marias version skulle de bli stående för röd gubbe vid norra delen av det övergångsställe som Inge M står parkerad strax framför.
Min slutsats måste därför bli att de inte har behövt vänta på grön gubbe plus att de samtidigt måste ha börjat korsa övergångsställe en bit in på grön gubbe(var det 20 sekunders intervall för grön gubbe?)
Rätt eller fel tänkt av mig här?