2023-09-04, 18:53
Medlem
Lofns avatar
Jag skulle gissa att hon klarar sig eftersom hon har barn. Socialen kommer inte tillåta att barnen hamnar på gatan och får tigga mat.

Hon är nog medveten om detta faktum. Därför kan hon strunta i allt vad krav heter och låta skattebetalarna försörja henne även om hon är arbetsför.

Att vissa tycker det är ok förvånar mig. Systemet bygger på att arbetsföra jobbar. Om det är frivilligt att jobba skulle nog i alla fall 30% gissningsvis gå på soc. Visst, mindre pengar men det kan det vara värt att slippa ett tråkigt jobb som skäl all energi. Då skulle skattebördan bli ännu större för de som jobbar. Därmed skulle ännu fler tycka att det inte är värt det. Osv. Tills samhället brakar ihop.
Citera
2023-09-04, 18:54
Medlem
namnskylts avatar
Om man fått bidrag på osakliggrund bör man väl rimligen bli återbetalningsskyldigt. Det är ju det reglerna som gäller för oss andra?
Citera
2023-09-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
I din värld kanske kriminalitet bara handlar om mord o våldtäkter, där redan packet har första plats.
Räkna in ALLT bidragsfusk, där det skrivs trettio somaliska familjer i en etta o sen när man semestrar glatt i månader i landet man flytt från o lyfter bidrag.
Förstår det inte e kriminalitet i din värld men hos normala svenskar är detta grovt kriminellt
Kriminella är minoritet i samhället ändå!
Citera
2023-09-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
Promille?

Enligt BRÅ 2021:9 är 25-30% av inrikes födda med två utrikesfödda föräldrar i MENA misstänkta för brott.
Är du vilseledd eller vilseledare?
Om man kollar alla små mrott är hela landet kriminell?
Citera
2023-09-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ingen som vet men vi ser att de kostar massor, och långt fler än de som döms är kriminella.
Ju vi vet majoriteten av människor vill inte vara kriminella utan lever normala liv!
Citera
2023-09-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vad är det du påstår att jag "förenklar"? Att 80% PERMANENT arbetslöshet råder inom den aktuella gruppen är FAKTA. Det är en medlem av den gruppen som står för uttalandet om att en bärande orsak till den monumentala arbetslösheten är bristande vilja att bestrida sina egna levnadskostnader (så länge "någon annan" i.e. svenska skattebetalare tvingas till detsamma).

Något intressant i sammanhanget är att samma invandrargrupp klarar sig bättre (om än dåligt) i andra länder, vilket ytterligare indikerar ett samband mellan vilja att bestrida sina egna levnadskostnader och hur relativt lätt det är att uppbära arbetsfria inkomster?
http://www.regeringen.se/contentassets/55f58b2bc8fd4f66842e37f54c38fc51/somalier-pa-arbetsmarknaden---har-sverige-nagot-att-lara
http://www.svt.se/nyheter/svtforum/varfor-lyckas-somalier-battre-i-usa-och-kanada
Lägre utbildning,diskriminering, inga kontakter, språk mm spelar roll också?
Citera
2023-09-04, 19:00
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Alla behöver tvunget inte bidra lika mycket, du måste släppa sossetänket att alla är stöpta i samma form.

Nej det riktiga svenska arbetartänket är att frihet kommer via arbete. På den gamla sosse tiden sattes även downisar och andra mindre kapabla i arbete efter deras förutsättningar. Menar du på allvar att kvinnan är mindre kapabel till arbete än en person med grov funktionsnedsättning?
Citera
2023-09-04, 19:03
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Hur kan du vara så hatisk mot svenska arbetare då du anser att de skall "befrias" från rådighet över inkomst och egendom och tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till relativt rika ekonomiska migranter (vilka trots all haft råd att "investera" i den långa och dyra resan till Sverige?

Exakt, det är detta man undrar gällande de flesta vänsterröstande människor. Varför är personer från Långtbortistan mer viktiga än svenska arbetares väl och ve?
Citera
2023-09-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Nej det riktiga svenska arbetartänket är att frihet kommer via arbete. På den gamla sosse tiden sattes även downisar och andra mindre kapabla i arbete efter deras förutsättningar. Menar du på allvar att kvinnan är mindre kapabel till arbete än en person med grov funktionsnedsättning?

Hon jobbar redan, problemet är snarare att samhället inte värdesätter det hon gör.
Citera
2023-09-04, 19:13
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
Jag har gjort min analys av Islam vilken känns tillräckligt skottsäker för att inte sätta 49 minuter på spel för att höra honom gnälla över hur sårad han känner sig.

Du behöver inte lyssna 49 minuter för att höra resultatet av SFI och 35 års integration.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-09-04 kl. 19:37.
Citera
2023-09-04, 19:16
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det fattas ju barn i Sverige så det är väl bra att hon har många barnförvem ska annars över?
Sverige har inget behov av personer med IQ 70.
Citera
2023-09-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Alla ni som är så arga och hatiska, var är ni ute i verkligheten? Jag har aldrig hört den här sortens retorik i sociala sammanhang, från fikarummet eller på festen. Under vilka stenar gömmer ni er IRL? Eller är det bara online era unkna åsikter kommer fram?

Hur kan man vara så hatisk på en barnfamilj?

Jag är tydlig med mina åsikter på min arbetsplats och privat. Så alla runtomkring mig (även hjärntvättade PK-människor) får svar på tal när de har ätit pasta med känslosås, en rätt som verkar omåttligt populär bland vänsterfolk.

Lustigt nog så är det du kallar unket enbart sunt förnuft. Anledningen till att du inte stött på människor som uttalar det du kallar unkna åsikter är antagligen att människor inte vågar säga vad de faktiskt tycker. Under åren har jag pratat på tu man hand med många vänstermänniskor som plötsligt utbrister att de håller med mig. Men: ”det kan man ju inte säga högt”.

PK-vänstern är livsfarlig av främst två skäl:

1. De är hjärntvättade.

2. De som faktiskt förstår att asylmigration förstör Sverige vågar inte säga vad de egentligen tycker och tänker. Vilket är otroligt fegt.
Senast redigerad av JamMasterJay 2023-09-04 kl. 19:19. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in