2023-09-03, 18:47
Medlem
snooper123s avatar
De håller sig för sig själva tycker jag.
Citera
2023-09-03, 18:50
Medlem
Tro det eller ej men det existerar invandrare som faktiskt jobbar hårt och gör rätt för sig. Med det sagt så hade jag nog kollat upp hur personerna tjänat sina pengar, är det en utbildad civilingenjör så är det nog inga problem men jag hade blivit orolig om det var någon egenföretagare i pengatvättsbranscher som restaurang. Blir inget kul om någon ska kasta in en handgranat hos grannen men tar fel hus och den hamnar hos en själv istället...
Citera
2023-09-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Om du nu ska ljuga ihop en historia kan du ju åtminstone anstränga dig för att få den att verka trovärdig.

Inga fel på invandrare som grannar, 99% av dom är skötsamma och trevliga.

99% skötsamma. Då har jag haft maximal otur med dem på jobbet, grannar och övriga platser i samhället.
Citera
2023-09-03, 19:12
Avslutad
Vi har börjat få MENA i vårat ariska område. En iransk och två arabiska familjer. De är väldigt skygga, håller sig för sig själva.

Väldigt trevliga dock när man möter dom men man märker att dom "lärt sig" hur man uppför sig, det är inte alltid så det känns som att det är genuint, särskilt iranifamiljen skulle nog hellre bara gå och ignorera en men man märker han obekvämt är tvingad att hälsa. De är definitivt motsats till något som har med "kaoz" att göra.

Däremot är en arabfamilj knappt hemma, vi misstänker de hyr ut...

Sen är samma arabfamilj aldrig med på områdesstädning etc, iraniern och arabfamilj 1 är dock. Arabfamilj 1 är till och med så trevlig att jag funderat på att bjuda hem dom på fika.

Allt som allt tror jag att i närtid ska man inte vara allt för rädd för MENA i sitt svenska villaområde sålänge man bor hyfsat välbärgat.

Kan nämna att av erfarenhet brukar dessa familjer sällan bli långlivade. Kanske saknar de det organiserade gemytliga kaoset hemma i sitt utsatta område...
Citera
2023-09-03, 19:21
Bannlyst
Du kan ta svartskallen ur orten, men aldrig orten ur svartskallen, det finns en klick som har anpassat sig och som kan anses vara svenskar, men är det muslimer så går det alltid bort, dom är bortom räddning.

Sen finns det de som jobbar hårt och bara vill ha ett bra liv, attityd och inställning är viktigare än hudfärg när det kommer till grannar, upplever även svartskallarna som lite mer öppna och sociala, bjuder över en utan och blinka vid tillställningar och så där, inte lika tillknäppt!
Citera
2023-09-03, 19:33
Medlem
Haajibs avatar
Skrikande barn och konstiga gäster är nog standard, har du otur börjar det försvinna saker ur trädgårdarna.
Citera
Medlem
DoktorNos avatar
Har en asiat, en arab och en från balkan i det lilla villaområde jag bor i. Behöver jag nämna vem av dem som inte har ett hederligt arbete och varken sköter sig eller håller ordning på hus och i trädgård?
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
Så länge inte soc köper villor för att inhysa socialfall kommer det främst vara välintegrerade invandrare som har råd att köpa. Såna personer som sköter sig och inte har större problem med att deras barn växer upp som svenskar. För du får ju inte lån om du går på bidrag.

Så inget utbrett problem. Det är däremot värre när vänsterpolitiker vill skapa ”blandade” områden med nybyggda hyreslängor insprängda bland villorna. Då kommer problemen som ett brev på posten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Där är vi oense. Jag har sålt flera hus och lägenheter. Vill ha en ordentlig köpare som tar hand om boendet i framtiden.

Ok, vi är alla olika. Jag gör mina affärer utan känslor och annat trams. Money talks.
Citera
2023-09-03, 19:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Gör du detta med dina svenskar grannar också?
Rätt ovanligt med handgranats-kastning och driveby-skjutningar bland svenskar, hände väl några gånger under MC-kriget på 90talet men dagens skjutningar och sprängningar står utlänningar för (ja jag kallar deras svenskfödda avkomma också för utlänningar) Dessa vill man inte bo i närheten, för att inte tala om bilbränderna, snart höst och då är det dax att bränna bilar igen.
Senast redigerad av Onanikrem 2023-09-03 kl. 19:40.
Citera
2023-09-03, 19:38
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Mina föräldrar bor i ett klassiskt svenskt villaområde och nu har det flyttat i en iransk familj på samma gata. Tydligen hardcore sverigedemokrater och snygg dotter, så det borde väl grabbarna på flashback kunna acceptera?
Citera
2023-09-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen

Inga fel på invandrare som grannar, 99% av dom är skötsamma och trevliga.
Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in