2023-09-03, 18:03
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Har hört att kebaber som kommit upp sig lite börjat flytta in i villaområden. Det var ju annars länge lite av en frizon.

Hur är de att ha som grannar? Mycket kaoz?

I mitt område flyttade det in 1 invandrare för ett tag sedan. Det dröjde cirka ett år tills han åkte dit för hustrumisshandel, frun fick fly till ett kvinnohärbärge och huset tvångssäljdes…
Citera
2023-09-03, 18:09
Medlem
Vår lugna gata har invaderats av folk från Irak, Libanon
De har inget hyfs Skriker o gapar, skräpar ned
Det är så tråkigt vet inte vad jag ska göra ,flytta ..men de tar över allt numera
Badhus Cafeer shoppingcenter Bussar Visar INGEN hänsyn
VARFÖR skriker dom alltid till varandra o viftar
Näh det är tur man börjar bli gammal o sk dö snart så man slipper detta elände
Citera
2023-09-03, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Har hört att kebaber som kommit upp sig lite börjat flytta in i villaområden. Det var ju annars länge lite av en frizon.

I mitt område flyttade det in 1 invandrare för ett tag sedan. Det dröjde cirka ett år tills han åkte dit för hustrumisshandel, frun fick fly till ett kvinnohärbärge och huset tvångssäljdes…
De personer jag träffat som inte föddes här och bor i villa har uttryckt stolthet över villaköpet. De arbetar ofta oerhört hårt, tänker på barnens skolgång och studiemöjligheter och är måna om goda grannrelationer. De kan ha dåliga erfarenheter av att bo i lägenhet och har därför valt villa. En familj i villa brukade flytta runt mellan olika länder.

När jag formulerar detta kan jag inte se någon större skillnad på de som invandrat och bor i villa och de som inte invandrat och bor i villa. Möjligen att stoltheten uttrycks tydligare och att de ibland jobbar hårdare och mer för att bekosta sitt boende än andra.
Citera
2023-09-03, 18:19
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag hörde från en boende på en gata att en zigenarfamilj köpt ett hus. Sedan höll dom ett jäkla liv och grannarna ville flytta. Det var inga svennar som var intresserade när de var på visning pga zigenarna. Däremot var det andra zigenare som köpte husen betydligt billigare…
Citera
2023-09-03, 18:20
Medlem
Mitt råd är att ta in sakerna du har i trädgården under natten
Citera
2023-09-03, 18:21
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Jag tycker det är bra med lite blandning. Det blir liksom tråkigt om allting ser enformigt och likadant ut.
Citera
2023-09-03, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Om du nu ska ljuga ihop en historia kan du ju åtminstone anstränga dig för att få den att verka trovärdig.

Inga fel på invandrare som grannar, 99% av dom är skötsamma och trevliga.
Citera
2023-09-03, 18:33
Medlem
GubbenILaddans avatar
Sverige är inte ett land med endast en kultur längre, har du sovit under en sten? Du kan flytta och flytta men du lever i ett öppet land med spännande människor från hela världen. Flytta ut i skogen då.

Hur är du själv som granne
Senast redigerad av GubbenILaddan 2023-09-03 kl. 18:35.
Citera
2023-09-03, 18:37
Medlem
dom är uppe och gapar hela nätterna, även barnen. de skräpar ner, slänger ut mäbler och inredning på sina gårdar. i min kommun var de ansvariga tvugna att ha samtal med dem om hur vi gör här i sverige. det blev lite bättre. anpassningsförmågan är noll. då menar jag relativt nykomna alltså.
Citera
2023-09-03, 18:40
Medlem
HVIT.s avatar
I mitt trivsamma område finns det ett par välintegrerade invandrarfamiljer. Den ena familjen röstar på SD vet jag, de hatar att kaosnegrer förstör landet. Har inga problem alls med dessa människor boende här, de har bra jobb och har vistats här länge.
Citera
2023-09-03, 18:40
Medlem
Jag tror nog att de som bor i villa är några snäpp smidigare i sin bekantskap med ickeblattar än de som bor i hyreskaserner.
Det som jag märkt av är att när deras svagbegåvade vänner dyker upp så kan vännerna inte gå mer än 10 meter vilket gör att de blockerar mindre gator med sina bilar utan att förstå att de är i vägen för andra som bor i grannskapet.
Det börjar också ligga fimpar över allt där de vistas.
Citera
2023-09-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Om du nu ska ljuga ihop en historia kan du ju åtminstone anstränga dig för att få den att verka trovärdig.

Inga fel på invandrare som grannar, 99% av dom är skötsamma och trevliga.

Dessvärre är inte heller detta helt sant. Det är en otrolig mix på människor, kultur och hur de är som grannar. Även exempelvis väldigt rika invandrare som bygger enorma hus och har gigantiska suvar är i botten rätt knepiga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in