2023-09-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstuvarn
Det är rent ut sagt så fascinerande att läsa vissa kommentarer och förundras av den låga nivån på intelligens. Är ni på allvar så korkade som ni utger er för att vara? eller njuter ni bara av att vara elaka mot de drabbade och deras anhöriga?
Om det gäller det senare fallet så lider ni förmodligen av någon sorts personlighetsstörning, (psykopati) vilket jag beklagar.
När det gäller dem två skadade personerna och själva olyckan så tycker jag att det är viktigt att ta reda på fakta innan man spekulerar om narkotikapåverkan och allt annat tok. Jag beklagar verkligen att ni obegåvade personer inte kommer att komma så långt i livet och speciellt inte i karriären, men ni kan ju alltid spendera tiden här och låtsas att ni är smarta.

Att individerna uttrycker sig som dom gör, beror varken på låg intelligens, psykopati eller personlighetsstörningar.
Tror knappast folk uttrycker sig som dom gör för att aktivt vara elaka mot anhöriga eller drabbade. Tvärtom, det är en naturlig reaktion från omgivningen.
Även om det var en olycka så fråntas inte föraren ansvaret från denna vårdslösa beteende. Att aktivt köra ett fordon man ej har behörighet till, med substanser i kroppen som påverkar omdömet och förmågan att framföra fordonet och dessutom köra dubbelt så fort mot vad hastigheten tillåtet, det är ett helt oacceptabelt beteende och rent idiotiskt. Gör man dessa val & dessutom utsätter andras liv för fara så kan man inte förvänta sig medlidande och sympati för situationen. Det spelar ingen roll hur att man bär en beroendesjukdom eller inte, personen i fråga har inte varit med om en olycka i hemmet på grund av sitt beteende. Denne har på offentlig plats utsatt både sig själv och medmänniskor, genom ett aktivt val. Angående anhöriga så är det absolut tråkigt att detta har hänt, hade jag varit anhörig i liknande situation hade jag så långt som möjligt gjort allt i min makt för att förhindra personen att ens ta sig ifrån parkeringen med fordonet. Men det är jag, och vi alla har olika värderingar.

Att omnämnd dessutom är en person som personligen har en hel del livsöden och människoliv på sina händer förbättrar inte situationen. Detta är bara ännu ett kvitto på att omnämnde fortsätter utsätta andras liv för fara och struntar fullständigt i andra människor. Sätter bara sig själv och sin egen vilja i första hand och skiter fullständigt i hur många människor som stryker med på vägen.
Sen absolut, det är tragiskt att det ska behöva gå så långt och att inte myndigheterna har agerat för att bryta detta, vilket dem borde ha gjort för längesen. Men med tanke på anamnesen och även denna händelse, så för det även något gott med sig. Att denna mannens liv förstörs kanske är vad som behövdes för att stoppa att mannen faktiskt förstör fler människoliv.

Omgivningens reaktioner på detta beteende och agerande är fullt normalt enligt mig. Vi kanske skall vara glada för att människor faktiskt reagerar och uttrycker sig över att det är fel? Istället för att stryka händelsen medhårs och tycka synd om de iblandande som aktivt har satt sig själva i situationen genom att på flera olika punkter strunta i den svenska lagen som finns till för ordning, skydd av person och skydd av medborgare. Bryter man aktivt mot lagarna, så får man fasiken skylla sig själv för resultatet också.
Varje enskild person är själva ansvariga för sina livsval. Har man problem, då kan man söka hjälp. Vill man leva och agera i detta vansinne, då har man valt det och kan sedan inte gråta för att folk tycker det är förjävligt. För det är rent utav förjävligt!

Att mannen dessutom var påverkad är knappast massa spekulationer, då jag personligen såg denne mannen samma dag med alkohol i näven.
Citera
2023-09-03, 15:48
Medlem
Jag är vän med familjen och kan berätta att varken mannen eller kvinnan hade spår av vare sig alkohol eller droger i blodet. Motorcykeln hade de lånat, inte stulit. Att den var stulen visste de säkert om. Jag hoppas också innerligt att ni som skriver fruktansvärda saker inte finns i min bekantskapskrets, för såna människor vill jag inte känna. Med det sagt kan ni sluta spekulera om det. Jag försvarar inte gärningen utan lägger fram fakta. Mina tankar går till familjen och personerna i bilen.
Senast redigerad av hansrobinlindberg 2023-09-03 kl. 16:18.
Citera
2023-09-03, 15:50
Medlem
Citat:
Det är rent ut sagt så fascinerande att läsa vissa kommentarer och förundras av den låga nivån på intelligens. Är ni på allvar så korkade som ni utger er för att vara? eller njuter ni bara av att vara elaka mot de drabbade och deras anhöriga?
Om det gäller det senare fallet så lider ni förmodligen av någon sorts personlighetsstörning, (psykopati) vilket jag beklagar.
När det gäller dem två skadade personerna och själva olyckan så tycker jag att det är viktigt att ta reda på fakta innan man spekulerar om narkotikapåverkan och allt annat tok. Jag beklagar verkligen att ni obegåvade personer inte kommer att komma så långt i livet och speciellt inte i karriären, men ni kan ju alltid spendera tiden här och låtsas att ni är smarta.
Jag lider stort med de drabbade, alltså pensionärsparet i Volvon.
Citera
2023-09-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansrobinlindberg
Jag är vän med familjen och kan berätta att varken mannen eller kvinnan hade spår av vare sig alkohol eller droger i blodet. Motorcykeln hade de lånat, inte stulit. Att den var stulen visste de kanske om. Jag hoppas också innerligt att ni som skriver fruktansvärda saker inte finns i min bekantskapskrets, för såna människor vill jag inte känna. Med det sagt kan ni sluta spekulera om det. Mina tankar går till familjen och personerna i bilen.

Vad snackar du om? "Att den var stulen visste de kanske om". De kanske ska sno en traktor i Fly nästa gång eller en högt belånad båt, hade det varit trevligt? Om Princess Joy Sea of Sweden fick lite pundarstatus.
Senast redigerad av Reraised 2023-09-03 kl. 16:00.
Citera
2023-09-03, 16:14
Medlem
Citat:
Jag är vän med familjen och kan berätta att varken mannen eller kvinnan hade spår av vare sig alkohol eller droger i blodet. Motorcykeln hade de lånat, inte stulit. Att den var stulen visste de säkert om. Jag hoppas också innerligt att ni som skriver fruktansvärda saker inte finns i min bekantskapskrets, för såna människor vill jag inte känna. Med det sagt kan ni sluta spekulera om det. Mina tankar går till familjen och personerna i bilen.

Okej så kända missbrukare är helt plötsligt nyktra och drogfria? Fortfarande brottslingar
Citera
2023-09-03, 16:23
Medlem
Citat:
Jag är vän med familjen och kan berätta att varken mannen eller kvinnan hade spår av vare sig alkohol eller droger i blodet. Motorcykeln hade de lånat, inte stulit. Att den var stulen visste de säkert om. Jag hoppas också innerligt att ni som skriver fruktansvärda saker inte finns i min bekantskapskrets, för såna människor vill jag inte känna. Med det sagt kan ni sluta spekulera om det. Mina tankar går till familjen och personerna i bilen.

Och den tystnadspliktiga vården har fått en muntligt godkännande från mannen att dela provsvar och analyser till familjen också eller?
Prover som för övrigt tar mer än 2 dygn att analysera.
Att familjen skulle ha fått ett bekräftande på att det finns 0 substanser eller alkohol i kroppen, låter inte högst troligt.
Information som för övrigt omfattas av en pågående brottsutredning. Men både polis och sjukvård har gjort ett enskild undantagande i detta fall menar du?

Den gemensamma bekanta till mannen och mig som för övrigt var med när mannen hade alkohol i näven avrådde även mannen vid det tillfället att inte köra motorcykeln, men mannen skrattade bara bort det.
Kvinnan kan jag inte uttala mig om, hon var inte med vid tillfället.

Substanserna i denna frågan är inte det relevanta eller inte. Oavsett substanser eller inte så har mannen aktivt valt att framföra ett fordon han inte har lov till och dessutom framfört fordonet på ett sätt som är en fara för både sitt eget liv och andras.
Så, om mannen mot förmodan inte skulle ha substanser i kroppen är det ännu värre. Om man beter sig såhär under ett normalt sinnestillstånd, är helt klar i huvudet och endå väljer att utsätta människor. Det är ju riktigt galet och vidrigt. Mannen är då alltså en fara för folk genom att bara vara sig själv, vilket visar ännu tydligare varför denna mannen inte skall springa lös i samhället. Vad händer här näst?
Senast redigerad av Apotekarnees 2023-09-03 kl. 16:30.
Citera
2023-09-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apotekarnees
Mannen är då alltså en fara för folk genom att bara vara sig själv, vilket visar ännu tydligare varför denna mannen inte skall springa lös i samhället. Vad händer här näst?

Nå, så mycket springande lär det inte bli fortsättningsvis - om jag förstått rapporteringen riktigt.

I övrigt håller jag med dig.
Missbrukaren far iväg som en vettvilling på en stulen motorcykel - och råkar vara spik nykter..? Yeah right.

Och om så skulle vara?
Han har fortfarande kört som han gjort - på en stulen motorcykel. Hänsynslöst och utan en tanke på andras väl och ve.

Det dyker ofta upp folk som utger sig vara "vänner till familjen" eller någon som "känner den drabbade(sic!) väl" och bedyrar att denne aldrig skulle, är världens finaste och yada yada yada. Apologeter som är redo att vända ut och in på sig själva för att hitta ursäkter till det som hänt.

Och därmed rullar maskineriet på som tidigare.
Ny kula i loppet, ny avfyrning rakt in i folkmassan, nya oskyldiga drabbas.

Det är för jävligt.
Citera
2023-09-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apotekarnees
Att individerna uttrycker sig som dom gör, beror varken på låg intelligens, psykopati eller personlighetsstörningar.
Tror knappast folk uttrycker sig som dom gör för att aktivt vara elaka mot anhöriga eller drabbade. Tvärtom, det är en naturlig reaktion från omgivningen.
Även om det var en olycka så fråntas inte föraren ansvaret från denna vårdslösa beteende. Att aktivt köra ett fordon man ej har behörighet till, med substanser i kroppen som påverkar omdömet och förmågan att framföra fordonet och dessutom köra dubbelt så fort mot vad hastigheten tillåtet, det är ett helt oacceptabelt beteende och rent idiotiskt. Gör man dessa val & dessutom utsätter andras liv för fara så kan man inte förvänta sig medlidande och sympati för situationen. Det spelar ingen roll hur att man bär en beroendesjukdom eller inte, personen i fråga har inte varit med om en olycka i hemmet på grund av sitt beteende. Denne har på offentlig plats utsatt både sig själv och medmänniskor, genom ett aktivt val. Angående anhöriga så är det absolut tråkigt att detta har hänt, hade jag varit anhörig i liknande situation hade jag så långt som möjligt gjort allt i min makt för att förhindra personen att ens ta sig ifrån parkeringen med fordonet. Men det är jag, och vi alla har olika värderingar.

Att omnämnd dessutom är en person som personligen har en hel del livsöden och människoliv på sina händer förbättrar inte situationen. Detta är bara ännu ett kvitto på att omnämnde fortsätter utsätta andras liv för fara och struntar fullständigt i andra människor. Sätter bara sig själv och sin egen vilja i första hand och skiter fullständigt i hur många människor som stryker med på vägen.
Sen absolut, det är tragiskt att det ska behöva gå så långt och att inte myndigheterna har agerat för att bryta detta, vilket dem borde ha gjort för längesen. Men med tanke på anamnesen och även denna händelse, så för det även något gott med sig. Att denna mannens liv förstörs kanske är vad som behövdes för att stoppa att mannen faktiskt förstör fler människoliv.

Omgivningens reaktioner på detta beteende och agerande är fullt normalt enligt mig. Vi kanske skall vara glada för att människor faktiskt reagerar och uttrycker sig över att det är fel? Istället för att stryka händelsen medhårs och tycka synd om de iblandande som aktivt har satt sig själva i situationen genom att på flera olika punkter strunta i den svenska lagen som finns till för ordning, skydd av person och skydd av medborgare. Bryter man aktivt mot lagarna, så får man fasiken skylla sig själv för resultatet också.
Varje enskild person är själva ansvariga för sina livsval. Har man problem, då kan man söka hjälp. Vill man leva och agera i detta vansinne, då har man valt det och kan sedan inte gråta för att folk tycker det är förjävligt. För det är rent utav förjävligt!

Att mannen dessutom var påverkad är knappast massa spekulationer, då jag personligen såg denne mannen samma dag med alkohol i näven.

Ojdå den tog visst hårt. Känns som att du faller in i den kategorin jag skrev om tidigare…

Jag skiter fullständigt i vad du tror att du har sett och går på de fakta som finns gällande alkohol och narkotika proverna som tagits vid ankomsten till sjukhuset.
Citera
2023-09-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ojdå den tog visst hårt. Känns som att du faller in i den kategorin jag skrev om tidigare…

Jag skiter fullständigt i vad du tror att du har sett och går på de fakta som finns gällande alkohol och narkotika proverna som tagits vid ankomsten till sjukhuset.

Finns ju inga fakta på det
Citera
2023-09-03, 21:28
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Hade olyckan kunna undvikits om det hade funnits någon vägren ?
Citera
2023-09-03, 22:03
Medlem
"Så varför har ni inte agerat tidigare, ni som begråter just dessa två knarkarjävlar som ställt till det för sig? Varför snyftar ni nu över omvärldens dom?
Hade ni styrt upp deras liv tidigare och ställt fullt rättmätiga krav på dem så hade kanske någon fått ha sin MC ifred och deras möjlighet till ett anständigt leverne varit bättre än nu."

Alltså, jag vet att jag sänker mig till en nivå nu där jag riskerar att intelligensnivån är för låg för att kunna tillgodogöra sig kunskap om missbruk av olika substanser.
Vilka borde ha agerat tidigare menar du och framför allt HUR är jag nyfiken på. Jag arbetar med missbrukare i rehabilitering varje dag, och jag har ännu inte stött på någon där familjerna kunnat "styrt upp ett beroende".
För att inte framstå som en fullständig klappnolla, behöver du läsa på om vad ett beroende är och hur ANDRA har ansvar för en annan vuxen människas beroende.
OM du gud förbjude skulle trilla dit i ett beroende själv, säg att du är med om en arbetsplatsolycka och får en skada som gör att du behöver äta smärtstillande och fastnar. Då menar du alltså att det är din familj som gjort ett dåligt jobb med att uppfostra dig? Dom har alltså ställt för lite krav på dig tidigare och nu är det upp till DOM att reda upp ditt liv. Genom att säga upp sig från sina arbeten, låsa in dig i källaren och hålla vakt då eller hur menar du.
Jag har träffat många må ga missbrukare som lagt över ansvaret på andra i deras påverkade tankar, men jag har då aldrig stött på en normalbegåvad människa som anser att familjen ska ta ansvaret från den beroende.
Antingen är du väldigt ung, eller medberoende till någon.

I frågan om drogtest, även här måste jag dra på smilbanden. 2 dagar för svar? Snälla nån, du tror väl inte att när polisen kör in med någon där dom misstänker drograttfylla, att dom får sitta med den misstänkte i 2 dygn och vänta på svar?

Skjuter nu från höften när ni skriver? Finns det INGEN i tråden som har kunskap om det ni skriver om?

Oavsett ämne, ha åtminstone respekt nog för er själva att veta vad ni pratar om innan ni öppnar munnen. Det blir så svårt att ta någon på allvar när det brister så tydligt.
Citera
2023-09-03, 22:06
Medlem
Citat:

Hårt tog den inte, däremot extremt störande när man sitter och påstår att individer saknar intelligens eller bär på diverse diagnoser när dom åberopar hur fel detta är.
Man hoppas ju att kunna förmedla någon form av eftertanke till personer som du, uppenbarligen funkade det inte eftersom du fortfarande lägger största fokuset på omgivning snarare än att öppna ögon och inse vems felet faktiskt är och vems idiotiska beteende som ligger bakom detta.

Har du personligen sett dessa provsvar på sjukhuset eller chansar du dig fram på rykten från närstående? Jag såg vad jag såg, jag hörde vad jag hörde.

Om mannen har tagit droger eller inte spelar ingen roll, oavsett så har det skett och att det har skett är illa nog. Att både du och ett fåtal individer lägger ner så mycket energi på att försvara hans ”nykterhet” är nästan skrattretande. Vad spelar det ens för roll i sammanhanget? Egentligen ingen, men vill ni vara så noga med att poängtera nykterheten så varsågod.
Det är ju bara ett kvitto på att denna mannens omdöme i nyktert tillstånd är på samma nivå som individer under drogpåverkan. Ingen merit direkt!

Han & hans närstående ska vara glada att han kom så lindrigt undan. En arm och ett ben var lindrigt i sammanhanget. Hoppas han visar tacksamhet till svenska samhället nu för att de har rättat livet på honom.
Kanske kan han äntligen visa en ödmjukhet till livet och uppskatta människor framöver. Speciellt till hans framtida assistenter som kommer behöva hjälpa honom 24/7, efter vad han ställt till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in