Citat:
Det är rent ut sagt så fascinerande att läsa vissa kommentarer och förundras av den låga nivån på intelligens. Är ni på allvar så korkade som ni utger er för att vara? eller njuter ni bara av att vara elaka mot de drabbade och deras anhöriga?
Om det gäller det senare fallet så lider ni förmodligen av någon sorts personlighetsstörning, (psykopati) vilket jag beklagar.
När det gäller dem två skadade personerna och själva olyckan så tycker jag att det är viktigt att ta reda på fakta innan man spekulerar om narkotikapåverkan och allt annat tok. Jag beklagar verkligen att ni obegåvade personer inte kommer att komma så långt i livet och speciellt inte i karriären, men ni kan ju alltid spendera tiden här och låtsas att ni är smarta.
Om det gäller det senare fallet så lider ni förmodligen av någon sorts personlighetsstörning, (psykopati) vilket jag beklagar.
När det gäller dem två skadade personerna och själva olyckan så tycker jag att det är viktigt att ta reda på fakta innan man spekulerar om narkotikapåverkan och allt annat tok. Jag beklagar verkligen att ni obegåvade personer inte kommer att komma så långt i livet och speciellt inte i karriären, men ni kan ju alltid spendera tiden här och låtsas att ni är smarta.
Att individerna uttrycker sig som dom gör, beror varken på låg intelligens, psykopati eller personlighetsstörningar.
Tror knappast folk uttrycker sig som dom gör för att aktivt vara elaka mot anhöriga eller drabbade. Tvärtom, det är en naturlig reaktion från omgivningen.
Även om det var en olycka så fråntas inte föraren ansvaret från denna vårdslösa beteende. Att aktivt köra ett fordon man ej har behörighet till, med substanser i kroppen som påverkar omdömet och förmågan att framföra fordonet och dessutom köra dubbelt så fort mot vad hastigheten tillåtet, det är ett helt oacceptabelt beteende och rent idiotiskt. Gör man dessa val & dessutom utsätter andras liv för fara så kan man inte förvänta sig medlidande och sympati för situationen. Det spelar ingen roll hur att man bär en beroendesjukdom eller inte, personen i fråga har inte varit med om en olycka i hemmet på grund av sitt beteende. Denne har på offentlig plats utsatt både sig själv och medmänniskor, genom ett aktivt val. Angående anhöriga så är det absolut tråkigt att detta har hänt, hade jag varit anhörig i liknande situation hade jag så långt som möjligt gjort allt i min makt för att förhindra personen att ens ta sig ifrån parkeringen med fordonet. Men det är jag, och vi alla har olika värderingar.
Att omnämnd dessutom är en person som personligen har en hel del livsöden och människoliv på sina händer förbättrar inte situationen. Detta är bara ännu ett kvitto på att omnämnde fortsätter utsätta andras liv för fara och struntar fullständigt i andra människor. Sätter bara sig själv och sin egen vilja i första hand och skiter fullständigt i hur många människor som stryker med på vägen.
Sen absolut, det är tragiskt att det ska behöva gå så långt och att inte myndigheterna har agerat för att bryta detta, vilket dem borde ha gjort för längesen. Men med tanke på anamnesen och även denna händelse, så för det även något gott med sig. Att denna mannens liv förstörs kanske är vad som behövdes för att stoppa att mannen faktiskt förstör fler människoliv.
Omgivningens reaktioner på detta beteende och agerande är fullt normalt enligt mig. Vi kanske skall vara glada för att människor faktiskt reagerar och uttrycker sig över att det är fel? Istället för att stryka händelsen medhårs och tycka synd om de iblandande som aktivt har satt sig själva i situationen genom att på flera olika punkter strunta i den svenska lagen som finns till för ordning, skydd av person och skydd av medborgare. Bryter man aktivt mot lagarna, så får man fasiken skylla sig själv för resultatet också.
Varje enskild person är själva ansvariga för sina livsval. Har man problem, då kan man söka hjälp. Vill man leva och agera i detta vansinne, då har man valt det och kan sedan inte gråta för att folk tycker det är förjävligt. För det är rent utav förjävligt!
Att mannen dessutom var påverkad är knappast massa spekulationer, då jag personligen såg denne mannen samma dag med alkohol i näven.