Citat:
Ursprungligen postat av
Sharmut4
Undomar kommer och gör inbrott hos dig, hur reagerar du?
Vid inbrott så kommer jag försvara mig med våld, men i detta fallet gäller det inte ett inbrott om jag förstått det rätt, ungdomsgäng kastar enligt gubben sten mot huset, en jävla skillnad på en kastad sten och inbrott...
Citat:
Ursprungligen postat av
Krulf
Det är skillnad på en femåring och en 17-åring. Med tanke på att tonåringar är kapabla till mord med skjutvapen och kniv så skall man nog vara försiktig informatör generalisera. En sten kan vara nog så farlig. I annat kan fall kan du be några tonåringar kasta sten på dig och se hur det känns. Eftersom detta har försiggått ett tag kan man ju undra var föräldrarna är.
17 åringar är barn, små i kroppen och klena, det är inte fullvuxna karlar, det är små barn om det inte är undantag som "Shaq" eller liknande...
Återigen, det finns inget belägg för att en sten kastades i form av ett krossat fönster eller liknande, det är gubben som påstår att det kastats sten.
Oklart om det rör sig om kaosblattar eller svenska barn.
Jag behöver inte be fjortisar kasta sten på mig för att begripa att det kommer göra ont, men återigen, gubben påstod att det kastats sten på hans hus, inte honom..
Citat:
Ursprungligen postat av
Cartne
Efterblivna snorunge. Han serverade allt på ett silverfat åt dig . Var tacksam och tacka för länken du bad om eller håll din käft.
Bortskämda snorvalpar det börjar bli fler av här på FB . Synd på en annars bra sida.
Jag skummade igenom länken och såg ingenting om att gubben skulle ha drabbats av blodvite, sen så uppfattade han det som att någon kastade sten mot huset, det finns alltså ingen krossad ruta eller liknande, min spontana reaktion är att han överreagerat och "tappat" huvudet.
Istället för att slå barn så skulle han kunnat filma, samla bevis, stämt föräldrar i tingsrätten, han hade kunnat gjort tusen andra saker förutom och slå en unge...