2023-09-03, 11:30
Medlem
Maackans avatar
Ja nu kom bomben eller droppen.
Jag och frugan har väl haft det lite kämpigt ett tag,olika tankar och olika viljor och gnistan har börjat slockna från bådas sidor.
Vad som var droppen som fick bägaren att rinna över var väl igår när jag var ute och hon kom hem till lägenheten och hade glömt nyckeln.
Vi hade varit på ett gemensamt event tillsammans tidigare under dagen och jag stack iväg på fiske som var inplanerat sedan innan med en god vän,så när frugan kom hem så kom hon inte in och jag var iväg och kunde eller valde att inte åka direkt hem.

Hon klagar sedan innan på småsaker som att strumpor kan ligga på golvet,jag inte diskat i tid samt annat.
Och ja där har jag brister att jobba på.
Allt detta har väl gjort att hon slutat älska mig
Men ingen är perfekt och som par skall man få varrann att växa som individer och personer!
Nu säger hon att känslorna har svalnat.
Ingen tredje part inblandad är jag säker på till 99 procent...
Hon är från ett annat land och annat kultur skall tilläggas.
Hon har vännina som valde att bli särbo med sin man och sen flyttade dem ihop igen och allt funka,så kanske det kan funka?
Det funkar ju för vissa.
Men det känns som en mer utdragen skilsmässa...

Tycker hon jämför sig själv lite väl mycket med sina vänninor
Tex ''kolla hennes man köpte en fin dyr ring till henne''
eller Michelles man köpte en bil till henne
och liknande.

Jag visar min kärlek till henne genom massage,resor,middagar ute mm.
Men som sagt gnistan svalnar.
Kommunikation är viktigt med enligt mig så brister den från henne utan blir mest när det är saker hon är missnöjd med och yttras då genom gnäll och sura miner

Så vad säger ni?
Parterapi?
Skall vi testa att bo isär ett tag?

Jag älskar henne av hela mitt hjärta och allt detta tär hårt på mig..
Tänker tillbaka på alla härliga minnen med resor till när och fjärran länder och annat
Jag kan inte vara den enda med denna situation.
Måste vara fler som sitter i samma båt.
Citera
2023-09-03, 11:35
Medlem
Juholks avatar
Har ett fruntimmer en gång nämnt 'särbo', 'dela på oss' eller 'skilsmässa' så är det redan 110% över för hennes del. Sluta hoppas.
Men hon låter gärna dig fortsätta betala för hennes leverne för allt tills hon bäddat rent i en ny mans säng.
Kvinnor flyttar från säng till säng. Sällan via eget boende.
Citera
2023-09-03, 11:36
Medlem
ABBORREs avatar
Får man fråga vilket land hon kommer ifrån ?
Citera
2023-09-03, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Ja nu kom bomben eller droppen.
Jag och frugan har väl haft det lite kämpigt ett tag,olika tankar och olika viljor och gnistan har börjat slockna från bådas sidor.
Vad som var droppen som fick bägaren att rinna över var väl igår när jag var ute och hon kom hem till lägenheten och hade glömt nyckeln.
Vi hade varit på ett gemensamt event tillsammans tidigare under dagen och jag stack iväg på fiske som var inplanerat sedan innan med en god vän,så när frugan kom hem så kom hon inte in och jag var iväg och kunde eller valde att inte åka direkt hem.

Hon klagar sedan innan på småsaker som att strumpor kan ligga på golvet,jag inte diskat i tid samt annat.
Och ja där har jag brister att jobba på.
Allt detta har väl gjort att hon slutat älska mig
Men ingen är perfekt och som par skall man få varrann att växa som individer och personer!
Nu säger hon att känslorna har svalnat.
Ingen tredje part inblandad är jag säker på till 99 procent...
Hon är från ett annat land och annat kultur skall tilläggas.
Hon har vännina som valde att bli särbo med sin man och sen flyttade dem ihop igen och allt funka,så kanske det kan funka?
Det funkar ju för vissa.
Men det känns som en mer utdragen skilsmässa...

Tycker hon jämför sig själv lite väl mycket med sina vänninor
Tex ''kolla hennes man köpte en fin dyr ring till henne''
eller Michelles man köpte en bil till henne
och liknande.

Jag visar min kärlek till henne genom massage,resor,middagar ute mm.
Men som sagt gnistan svalnar.
Kommunikation är viktigt med enligt mig så brister den från henne utan blir mest när det är saker hon är missnöjd med och yttras då genom gnäll och sura miner

Så vad säger ni?
Parterapi?
Skall vi testa att bo isär ett tag?

Jag älskar henne av hela mitt hjärta och allt detta tär hårt på mig..
Tänker tillbaka på alla härliga minnen med resor till när och fjärran länder och annat
Jag kan inte vara den enda med denna situation.
Måste vara fler som sitter i samma båt.

Vet också en del som blivit särbo för att sedan skilja sig.

I ärlighetens namn så vet du inte vilken uppmärksamhet hon får utanför er relation och inte.

Disk och strumpor på golvet har inget med någonting att göra.
Man kan inte tvinga fram känslor.

Behöver inte ens vara dig det är fel på, det kan vara att hon själv mår dåligt av andra saker.

Det där med att inspireras och jämföra sig med "andra vänninor" är nog det giftigaste hon kan göra.

Liksom vadå, vill hon ha en bil i present för att slicka såren med? Är det kärlek?
Det är bara dumpa och gå vidare.
Ingen bra människa det där.

Edit: Jag kan verkligen tänka mig hur hennes vänner viskar henne i öronen kring hur hon ska göra.
Senast redigerad av BlackRockInc 2023-09-03 kl. 11:43.
Citera
2023-09-03, 11:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Juholk
Har ett fruntimmer en gång nämnt 'särbo', 'dela på oss' eller 'skilsmässa' så är det redan 110% över för hennes del. Sluta hoppas.
Men hon låter gärna dig fortsätta betala för hennes leverne för allt tills hon bäddat rent i en ny mans säng.

Detta.
Många kvinnor är så.
Citera
2023-09-03, 11:40
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Får man fråga vilket land hon kommer ifrån ?

Filippinerna
Citera
2023-09-03, 11:42
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juholk

Tja,fast nu är det ju inte så att jag betalar för allt.
Hyran delar vi på samt matinköp.
Citera
2023-09-03, 11:44
Bannlyst

Så sant som det är skrivet, hon har har gått igenom det här i sin skalle och är redan "klar", nu ska hon bara mjuka in gubben i det.

Det är par saker jag aldrig hört i mitt liv..

När jag började med tung narkotika så föll allt på plats för mig, jobbet, karriären, familjelivet allt klaffade.

Vi körde separata sovrum i 6 mån och sen blev vi som nyförälskade...
Citera
2023-09-03, 11:49
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vet också en del som blivit särbo för att sedan skilja sig.

I ärlighetens namn så vet du inte vilken uppmärksamhet hon får utanför er relation och inte.

Disk och strumpor på golvet har inget med någonting att göra.
Man kan inte tvinga fram känslor.

Behöver inte ens vara dig det är fel på, det kan vara att hon själv mår dåligt av andra saker.

Det där med att inspireras och jämföra sig med "andra vänninor" är nog det giftigaste hon kan göra.

Liksom vadå, vill hon ha en bil i present för att slicka såren med? Är det kärlek?
Det är bara dumpa och gå vidare.
Ingen bra människa det där.

Ja alltså det viktigaste är ju kommunikation.
Det har det dock varit en bristvara av det senaste,när jag försöker tala med henne är hon antingen upptagen eller inte på humör och när vi talar om viktiga saker så blir det oftast inga långa samtal...

Kanske tycker hon det är jobbigt och skjuter på problemen eller så ser hon inte att hon själv har några problem...

Vi har haft många härliga stunder och hon är en fin och älskvärd kvinna.

Bara det att glöden har svalnat och vi glider ifrån varran.

Hon och hennes vänninor jämför sig gärna med varran med kläder,jobb mm.
Kanske är det lite av en status/skrytsymbol när dem kommer från annat land att visa hur dem lyckats i Sverigel,vad vet jag...

Nej känslor kan inte tvingas fram.

Kläder på golvet,inte fälla ner toasitsen och andra småsaker är ju mest bagateller men visst kan sånt irritera speciellt om man är trött efter en seg arbetsvecka.

Hon tycker väl i grund och botten att jag skall mogna mer och se mina brister.Vilket jag tycker jag gjort.
Men hon kan göra lite stöttning/konstruktiv kritik istället för skäll...

It takes two to tango....
Ett par skall hålla ihop och stötta varrann.

Nå ni andra som är särbos hur går det för er?
Citera
2023-09-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Filippinerna
Har det precis passerat de två år som krävs för att hon ska få permanent uppehållstillstånd i Sverige? Något hopp om en framtid med henne kan du glömma. Hon har redan tänkt klart i de banorna och ligger nu minst ett halvår före dig i tanken. Har han egen försörjning?
Citera
2023-09-03, 11:51
Medlem
SnutteFia03s avatar
Tror mer på parterapi än att bli särbos isåfall. Men hon kanske redan har bestämt sig och prövar sig fram för att se hur du tar det, eller att hon tycker det är svårt/jobbigt att uttrycka vad det är hon egentligen vill.
Citera
2023-09-03, 11:53
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har det precis passerat de två år som krävs för att hon ska få permanent uppehållstillstånd i Sverige? Något hopp om en framtid med henne kan du glömma. Hon har redan tänkt klart i de banorna och ligger nu minst ett halvår före dig i tanken. Har han egen försörjning?

Min fru är ingen han...
Och hon har eget jobb ja.
Samt haft permanent uppehållstillstånd sedan 2019.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in