2023-09-03, 11:13
Medlem
Norrköpings Tidningar skriver att flera är skadade lindrigt. Det är minst ett barn som blev skadat.
Citera
2023-09-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apachebache96
Ja precis de hade bara bott där någon månad eller så, tidigare granne såg man inte mycket av alls och verkade trevlig.

Var det samma granne tidigare under lång tid? Balkan? Hur länge stod lägenheten tom?
Citera
2023-09-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Vaknade du inte av smällen? Borde smällt rejält med tryckvåg om det var en detonation?

Min sambo vaknade direkt av smällen men jag vaknade inte så hon väckte mig och visade röken som kom från andra balkongen/köksfönstret.
Citera
2023-09-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Var det samma granne tidigare under lång tid? Balkan? Hur länge stod lägenheten tom?

Jag tror han bodde där innan vi flyttade in i vår lägenhet, väldigt svårt att säga hur han såg ut men han var trevlig och såg svensk ut i utseendet.
Citera
2023-09-03, 11:19
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Jag såg själva ”bucklan” på fasaden där detonationen skedde och det är i samma höjd som den lägenheten har sin ytterdörr så jag tror inte på att det var från vinden.
Ok,ligger köket där?
Citera
2023-09-03, 11:21
Medlem
Citat:
Jag tror han bodde där innan vi flyttade in i vår lägenhet, väldigt svårt att säga hur han såg ut men han var trevlig och såg svensk ut i utseendet.

Han kan också hyrt lgh av ev den här balkanmannen tänker jag?

Vad är det för boendeform äger ni lgh?
Citera
2023-09-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Saknas lägenheten i mrkoll eller vad menar ni?

Jag har så i min trapp faktiskt, det finns tre lgh på min våning men det står bara två på mrkoll
Liknande i min trapp. Flyttade in en person i lägenheten högst upp, stod namn på mrkoll m.m. Nu verkar det vara andra som bor där (ingen har flyttat varken in eller ut vad jag vet) men lägenheten finns inte längre på mrkoll eller liknande sajter . Vad beror det på? Känns tämligen olustigt.
Citera
2023-09-03, 11:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ja de var hemma, min sambo väckte mig och sa att det brinner inne hos grannarna och då såg hon dem på balkongen där de viftade efter hjälp och skrek ut, efter det gick jag och sambo ner och inväntade första polisbilen som kom.

Var det ingen som hörde smällen?

Ingen i kommentarsfältet verkar ha hört något bombljud?
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Fy fan att bo i Norrköping/Linköping/Eskilstuna/Vissa förorter i Stockholm.

Jag hoppas inte detta sprids till min stad. Nu får fan regeringen ta krafttag.

Kan man inte som medborgare göra någon sorts jävla namnlista för att bekämpa detta?

Eftersom svensken är för lat och obrydd för att demonstrera på gatan men brydd nog för att skriva på nätet så borde det väl vara en ide. Där man skriver på med bank id.

Danska straff, där straffet dubbleras vid oskyldiga, gängvåld osv.

Come on!!!
Citera
Medlem
I Lund för några år sedan var det ju några idioter som förvarade sprayflaskor i UGNEN, och sen skulle ju en av dem laga mat och drog igång ugnen och glömde ta ut sprayflaskorna. Explosionen blåste ut hela väggen på huset, det såg ut som ett dockhus sen utifrån, det kan bli en jävla smäll av även såna saker. Den mest generösa förklaringen är kanske något sådant, om inte Chemical Ali bott där och tillverkat breaking bad prylar. Har huset gas indraget?
Citera
2023-09-03, 11:28
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
Liknande i min trapp. Flyttade in en person i lägenheten högst upp, stod namn på mrkoll m.m. Nu verkar det vara andra som bor där (ingen har flyttat varken in eller ut vad jag vet) men lägenheten finns inte längre på mrkoll eller liknande sajter . Vad beror det på? Känns tämligen olustigt.
Tänkbart är väl att de har skyddade personuppgifter eller att de har varit på mrkoll och gapat om gdpr och fått dem att ta bort dem på något sätt. Min granne har jag aldrig sett någonsin, inte en susning vem det är lol

Aja lite off topic men är det detta som avses här i Norrköping lr?
Citera
2023-09-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlaskor
Norrköpings Tidningar skriver att flera är skadade lindrigt. Det är minst ett barn som blev skadat.

Var det ett svenskt barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in