2023-09-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleKrishna
Om detonationen skedde i porten, varför började det brinna inne i en lägenhet och senare vinden? Jag trodde trapphuset och lägenheter fungerande som brandceller.
Ja det är faktiskt skumt. Möjligen spred sig elden via vinden in i lägenheten men det verkar litet långsökt.
Citera
2023-09-03, 09:29
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja det är faktiskt skumt. Möjligen spred sig elden via vinden in i lägenheten men det verkar litet långsökt.

Vindsdörr och lägenhetsdörr kan varit öppna eller skadats i händelsen.
Citera
2023-09-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Vindsdörr och lägenhetsdörr kan varit öppna eller skadats i händelsen.
Ja det är nog mer troligt eftersom det verkar ha varit en rejäl smäll! Skulle inte förvåna mig om någon omkommit men inte hittats än. Hoppas innerligt att jag har fel.
Citera
2023-09-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Film på Expressens site. Stora lågor och rök i flerfamiljshus. Rubriker om detonation och skadade och uppgifter om 150 evakuerade.

Ukraina?

Nej. Det är en morgon i Sverige och Norrköping.

Det är inte klokt.

Vad säger regeringen om händelsen? Finns det något uttalande?

Regeringen säger ingenting, de har fullt upp med att stifta nya lagar för att blidka muslimerna.

Ingen känd gängkriminell på aktuell adress?
Eller har de sprängt på fel ställe igen?
Citera
2023-09-03, 09:43
Medlem
Snubben som bor högst upp i 13c (J1mmy) verkar vara skriven på fel lägenhetsnummer. Någon med samma efternamn som tjejen i den andra lägenheten högst upp har kommenterat hans profilbild på FB.

Kan det ha varit en sprängning som gått igenom dörren till en av lägenheterna? Därav brand i lägenheten?

För övrigt har tjejen ett barn på bild på FB. Hoppas att de är ok.
Citera
2023-09-03, 09:52
Medlem
ZikaZteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Pratade med räddningsledaren nyss som sa att hela byggnaden kommer behöva rivas.
Behöver inte vara fel

Om försäkringar täcker bygget kan det bli en vinst längre fram
Citera
2023-09-03, 09:56
Medlem
EnsamStatys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Nej, i trapphuset. Sedan har elden spridit sig in i lägenheter och vinden.

Branden har startat efter vad som verkar vara någon form av detonation i trapphuset, enligt polisen. Skadorna på fastigheten beskrivs som omfattande.
Det är oklart exakt var detonationen kan ha skett. Enligt räddningstjänsten startade det sedan en brand i en av lägenheterna.

– Branden verkar ha startat i en lägenhet och spridit sig till vinden.
https://www.expressen.se/nyheter/storbrand-i-lagenhetshus/

När jag hörde om detta och såg bilderna trodde jag att det en olycka i form av en gasexplosion eller något som händer i andra länder. Men detta bekräftar att det kan kopplas till eviga gängkriget.

Det kommer nästan garanterat vara minst ett oskyldigt dödsoffer kopplat till dessa sprängningar, var väl bara en tidsfråga. Jag trodde det skulle bli en förbättring, även om det bara hade varit en mikroskopisk liten nedåtgående trend för dessa sprängningar efter att vi fått en ny regering. Men det har blivit värre enligt min uppfattning, så jag skulle vilja se att regeringen omgående har en pressträff med konkreta och väl genomtänkta åtgärder för att stoppa dessa sprängningar.

Allt för många oskyldiga har drabbats och oskyldigt blod har spillts; det måste få ett slut!
Citera
2023-09-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Snubben som bor högst upp i 13c (J1mmy) verkar vara skriven på fel lägenhetsnummer. Någon med samma efternamn som tjejen i den andra lägenheten högst upp har kommenterat hans profilbild på FB.

Kan det ha varit en sprängning som gått igenom dörren till en av lägenheterna? Därav brand i lägenheten?

Explosionen skedde på 13 B i våningen längst upp
Citera
2023-09-03, 10:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero

Någon unge är skadad i alla fall....

Citat:
Cirka 150 personer har evakuerats enligt polisen och sex vuxna och ett barn har förts till sjukhus, men ingen ska vara allvarligt skadad.
Citera
2023-09-03, 10:06
Medlem
På DN:s bild verkar det snarare att det är på 13b det smällt. Närmare bestämt lägenheten högt upp till vänster. Där verkar det inte finnas någon skriven.
Citera
2023-09-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
På DN:s bild verkar det snarare att det är på 13b det smällt. Närmare bestämt lägenheten högt upp till vänster. Där verkar det inte finnas någon skriven.

Helt korrekt.
Citera
2023-09-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nu är det ju dock inte polisen som tar beslut om vilka som ska släppas när dom blivit häktade utan åklagaren. Så det kanske är där du ska rikta ditt hat i så fall?

Din dumma jävel.

Vem tror du tog in de "misstänkta".

mm det är åklagaren som beslutar, eftersom det inte fanns några grunder på att ta in de till att börja med så kan de inte hålla de, och nej det är inte åklagare som beslutar häktningen, det är domaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in