Citat:
Ursprungligen postat av
JustTrolling
Nej, i trapphuset. Sedan har elden spridit sig in i lägenheter och vinden.
Branden har startat efter vad som verkar vara någon form av detonation i trapphuset, enligt polisen. Skadorna på fastigheten beskrivs som omfattande.
Det är oklart exakt var detonationen kan ha skett. Enligt räddningstjänsten startade det sedan en brand i en av lägenheterna.
– Branden verkar ha startat i en lägenhet och spridit sig till vinden.
https://www.expressen.se/nyheter/storbrand-i-lagenhetshus/
När jag hörde om detta och såg bilderna trodde jag att det en olycka i form av en gasexplosion eller något som händer i andra länder. Men detta bekräftar att det kan kopplas till eviga gängkriget.
Det kommer nästan garanterat vara minst ett oskyldigt dödsoffer kopplat till dessa sprängningar, var väl bara en tidsfråga. Jag trodde det skulle bli en förbättring, även om det bara hade varit en mikroskopisk liten nedåtgående trend för dessa sprängningar efter att vi fått en ny regering. Men det har blivit värre enligt min uppfattning, så jag skulle vilja se att regeringen omgående har en pressträff med konkreta och väl genomtänkta åtgärder för att stoppa dessa sprängningar.
Allt för många oskyldiga har drabbats och oskyldigt blod har spillts; det måste få ett slut!