2023-09-03, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
100% 3-0 Bajen
Jag försökte hitta ngt spel, de flesta verkar gissa:
1. 45% (2.25)
X. 29% (3.44)
2. 31% (3.18)

För mig känns det ovisst, men "första målet vinner' - om jag lägger ngt spel.

Ganska trist/oladdad känsla mot hur det brukar vara. Mycket beror dock på säsongen och hur det brukat se ut i år. Kul att vara lite underdog ändå, allt att vinna.

Det ska bli intressant att se hur de nya i laget och tränare klarar ett derby mentalt (och tele2s plastmatta). Växer, krymper eller spårar ur.
Pittas och Faraj har idiotkapning i sig?
Citera
2023-09-03, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Great minds! Jag har en pissdålig känsla som alltid.

Men Puff! Du fortsätter ju bara beskriva den andra matchen; inte den mellan giganterna.

Om ni går till väga så som du önskar ska ni kunna mala ner dem och leda med två mål efter en timme.

Haha, sorry, sorry. Vaknade oerhört trög idag samtidigt som jag missat helt att vi har någon förmatch i hufvudstaden idag.

Det ska bli spännande, ni rider på en bra våg inför medan era motståndare bara känner ångest. Förlust där, och man är förankrad där i träsket. Lite hoppas man att ni vinner för att ta del av reaktionerna men jag väljer att vara tråkig och förutspår att det blir oavgjort i en ganska chansfattig match.
Citera
2023-09-03, 09:22
Medlem
Teus avatar
Fan vad det skär i hjärtat att se optimistiska vrak inför ett derby mot oss. Ett bättre kvitto på hur jävla usla vi varit denna säsongen finns inte. Må gudarna förlåta spelarna om dom ger dessa vidriga kräk rätt idag. Jag förväntar mig stridsrop i spelartunnlen och en 100 insats från varenda en så vi kan sparka in dörren på betongklumpen, pissa på plastgräset och påminna vraken om varför dom ska må illa när det är dags att möta storebror.

Nu. Jävlar. Kör. Vi.
Citera
2023-09-03, 10:03
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fan vad det skär i hjärtat att se optimistiska vrak inför ett derby mot oss. Ett bättre kvitto på hur jävla usla vi varit denna säsongen finns inte. Må gudarna förlåta spelarna om dom ger dessa vidriga kräk rätt idag. Jag förväntar mig stridsrop i spelartunnlen och en 100 insats från varenda en så vi kan sparka in dörren på betongklumpen, pissa på plastgräset och påminna vraken om varför dom ska må illa när det är dags att möta storebror.

Nu. Jävlar. Kör. Vi.

Må de hata oss - blott de frukta oss https://www.youtube.com/watch?v=o2YGNm5MNN0&ab_channel=PelleJutehammar
Citera
2023-09-03, 10:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Må de hata oss - blott de frukta oss https://www.youtube.com/watch?v=o2YGNm5MNN0&ab_channel=PelleJutehammar
Hon låter ju så
https://youtu.be/wvftJuYIu40?si=dho-dHX71vKfrCD-
Citera
2023-09-03, 10:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Nu. Jävlar. Kör. Vi.
Stridsropet i spelartunneln: https://youtu.be/_FiP82o7Ywg?t=8

Olustig känsla inför ert derby.

Ni har chansen att skapa marginaler både tabell- och prestigemässigt. Vinst skulle ge andrum för tränare, sportchef och framförallt er supportrar. Även ett kryss är fullt godtagbart, då övriga bottenkonkurrenter knappast kan förvänta sig poäng på Tele2.

Jag tror både Häcken och Malmö kan få svårt mot respektive lag idag.
Citera
2023-09-03, 10:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
100% 3-0 Bajen
Så du är självsäker alltså.

Tror på 2-1 bajen efter en något jämn match. Typ som den senast i cupen. Med denna kamp för överlevnad i bakhuvudet är det skönt att Sirius torska igår iaf.
Citera
2023-09-03, 10:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ni har satt formen lagom till denna match tror ni vinner med 3-0 idag. Men det är lite skitsamma är inte denna match vi måste vinna då vår säsong ändå är körd redan.

Det viktiga är att vinna mot bottenlagen nu och klara kontraktet.
Ja, tro får man göra i kyrkan kamrat. Det du skriver kommer ALDRIG ske. Du har mitt ord på det.

Sedan vi gick upp är känslan att när ett lag haft momentum och när man ska vinna, som 2020 när ni körde Atalanta-inspirerat med Strannergård, Tihi, 100miljiner-Kahl, var under isen så vinner ni, samma i våras… Alla gånger 2015-2017 när vi 11/11 spelare sämre och ändå kunde sprattla till. Jag är pessimist och tror vi torskar.
Citera
2023-09-03, 11:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Haha, sorry, sorry. Vaknade oerhört trög idag samtidigt som jag missat helt att vi har någon förmatch i hufvudstaden idag.

Det ska bli spännande, ni rider på en bra våg inför medan era motståndare bara känner ångest. Förlust där, och man är förankrad där i träsket. Lite hoppas man att ni vinner för att ta del av reaktionerna men jag väljer att vara tråkig och förutspår att det blir oavgjort i en ganska chansfattig match.
När förbandet är main attraction. Vi är väl i en positiv fas men varje gång vi är det går vi bort oss.
Citera
2023-09-03, 11:07
Medlem
Skrjabins avatar
Hammarby vinner över Lappträsk idag 2-1. Hammar, Erabi gör mål.
Citera
2023-09-03, 11:50
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Något gick fel när jag höll på och skrev det föregående inlägget så jag skickade upp det i hopp om att jag skulle hinna redigera det snabbt.

Men summa summarum, jag vill att vi kör över Göteborg och vi ska inte ta några fångar. Det finns ingen annan match som kan få mig igång som denna. Jag absolut hatar när vi tappar poäng mot Göteborg, kan så gott som smälta vilken förlust som helst utom just den här.

Nu kommer Göteborg komma ut som ett helt annat lag än det vi mötte i våras men jag vill se liknande matchbild, man kunde klart och tydligt se klasskillnaden mellan våra lag. Göteborg är ett betydligt bättre lag idag dock och deras formkurva är väl starkast om jag inte missminner mig? Så det kommer bli en sjukt spännande drabbning.

Jag hoppas att Rydström håller sig kall och håller Ali på bänken (även om Jörgensen bör egentligen bänkas) för jag vill se honom komma in mot vad som förhoppningsvis är en tröttkörd Wendt, för då blir det att åka av.

Annars känns startelvan ganska given, Dahlin - Cessay (Lewicki gjorde det helt okej, men jag hoppas att vi får se Cessay sugen på revansch) - PJ - Moisander - Busanello (även om han varit borta under veckan) - Peña - LBJ (dags att steppa upp) - Jörgensen - Berg - Nanasi - IKT (gärna mål ikväll).

Jag hoppas att Sebban psykar Rydström så in i helvete. Han kan ju enligt Rydströms egna ord komma under skinnet på honom.
Citera
2023-09-03, 13:05
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag hoppas att Sebban psykar Rydström så in i helvete. Han kan ju enligt Rydströms egna ord komma under skinnet på honom.

Jämnaste mästarmötet jag kan minnas på väldigt länge trots er tabellplacering. Årets viktigaste match och en serieledning som står på spel för vår del. Vågar sticka ut hakan lite och hävdar att vi har mer att förlora än vad ni har eftersom råtta lär åka på derbytorsk.

Dessa matcher lever man verkligen för, finns ingen drabbning som är fetare än MFF-IFK i svensk fotboll sett till prestige och historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in