2023-09-02, 21:03
Medlem
cokehyenas avatar
Gula Hörnan skrev:
Shit! Valdimarsson ska enligt Värnamo Nyheter ha kastat en plastskiva mot publiken efter utvisningen. Kan bli extra matchers avstängning där kanske.

(Via Elfsborgs Svenska Fans)
Citera
2023-09-02, 21:44
Medlem
snurresprettiss avatar
Varför visas ingen match imorgon på 5:an?
Citera
2023-09-02, 23:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Varför visas ingen match imorgon på 5:an?

Dom har väl bara typ 1 gång i månaden?
Citera
2023-09-03, 01:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Imorgon är jag Fredo Friendly - dvs vänligt inställd till Bajenvinst.

Hoppas Bajen går om er
Citera
2023-09-03, 07:43
Avslutad
Förstår att det är en stormatch mellan de två giganterna inom svensk fotboll och all prestige det innebär men jag har svårt att förstå varför man från Göteborgs håll mörkar ifall Berg kan lira eller inte.

Jag har svårt att se Göteborg komma ut och spela på något annat sätt än man gjort de senate omgångarna. Möjligen att man lirar med Norlin på topp för att bibehålla en press mot backlinjen.
Citera
2023-09-03, 07:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Förstår att det är en stormatch mellan de två giganterna inom svensk fotboll och all prestige det innebär men jag har svårt att förstå varför man från Göteborgs håll mörkar ifall Berg kan lira eller inte.

Jag har svårt att se Göteborg komma ut och spela på något annat sätt än man gjort de senate omgångarna. Möjligen att man lirar med Norlin på topp för att bibehålla en press mot backlinjen.
Nyfiken på vad du har för take på den match du började beskriva innan du gick över till att beskriva Göteborg.
Citera
2023-09-03, 07:55
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nyfiken på vad du har för take på den match du började beskriva innan du gick över till att beskriva Göteborg.

Haha vi tänker på samma vis
Citera
2023-09-03, 08:01
Avslutad
Citat:

Något gick fel när jag höll på och skrev det föregående inlägget så jag skickade upp det i hopp om att jag skulle hinna redigera det snabbt.

Men summa summarum, jag vill att vi kör över Göteborg och vi ska inte ta några fångar. Det finns ingen annan match som kan få mig igång som denna. Jag absolut hatar när vi tappar poäng mot Göteborg, kan så gott som smälta vilken förlust som helst utom just den här.

Nu kommer Göteborg komma ut som ett helt annat lag än det vi mötte i våras men jag vill se liknande matchbild, man kunde klart och tydligt se klasskillnaden mellan våra lag. Göteborg är ett betydligt bättre lag idag dock och deras formkurva är väl starkast om jag inte missminner mig? Så det kommer bli en sjukt spännande drabbning.

Jag hoppas att Rydström håller sig kall och håller Ali på bänken (även om Jörgensen bör egentligen bänkas) för jag vill se honom komma in mot vad som förhoppningsvis är en tröttkörd Wendt, för då blir det att åka av.

Annars känns startelvan ganska given, Dahlin - Cessay (Lewicki gjorde det helt okej, men jag hoppas att vi får se Cessay sugen på revansch) - PJ - Moisander - Busanello (även om han varit borta under veckan) - Peña - LBJ (dags att steppa upp) - Jörgensen - Berg - Nanasi - IKT (gärna mål ikväll).
Citera
2023-09-03, 08:21
Medlem
mishimas avatar
Tror det är ett skönt läge att möta Blåvitt nu när de lyft sig lite. Risken för underskattning är mindre (alltid vår största motståndare), de är inte lika desperata längre och kanske slappnar av lite. Annars hade en match mot oss varit en perfekt tändgnista för IFK att veva igång på.

Sedan saknar de Berg som varit bra på sistone.
Citera
2023-09-03, 08:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha vi tänker på samma vis
Great minds! Jag har en pissdålig känsla som alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Något gick fel när jag höll på och skrev det föregående inlägget så jag skickade upp det i hopp om att jag skulle hinna redigera det snabbt.

Men summa summarum, jag vill att vi kör över Göteborg och vi ska inte ta några fångar. Det finns ingen annan match som kan få mig igång som denna. Jag absolut hatar när vi tappar poäng mot Göteborg, kan så gott som smälta vilken förlust som helst utom just den här.

Nu kommer Göteborg komma ut som ett helt annat lag än det vi mötte i våras men jag vill se liknande matchbild, man kunde klart och tydligt se klasskillnaden mellan våra lag. Göteborg är ett betydligt bättre lag idag dock och deras formkurva är väl starkast om jag inte missminner mig? Så det kommer bli en sjukt spännande drabbning.

Jag hoppas att Rydström håller sig kall och håller Ali på bänken (även om Jörgensen bör egentligen bänkas) för jag vill se honom komma in mot vad som förhoppningsvis är en tröttkörd Wendt, för då blir det att åka av.

Annars känns startelvan ganska given, Dahlin - Cessay (Lewicki gjorde det helt okej, men jag hoppas att vi får se Cessay sugen på revansch) - PJ - Moisander - Busanello (även om han varit borta under veckan) - Peña - LBJ (dags att steppa upp) - Jörgensen - Berg - Nanasi - IKT (gärna mål ikväll).
Men Puff! Du fortsätter ju bara beskriva den andra matchen; inte den mellan giganterna.

Om ni går till väga så som du önskar ska ni kunna mala ner dem och leda med två mål efter en timme.
Citera
2023-09-03, 08:34
Medlem
lemmy124s avatar
100% 3-0 Bajen
Citera
2023-09-03, 08:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Great minds! Jag har en pissdålig känsla som alltid.

Men Puff! Du fortsätter ju bara beskriva den andra matchen; inte den mellan giganterna.

Om ni går till väga så som du önskar ska ni kunna mala ner dem och leda med två mål efter en timme.

Ni har satt formen lagom till denna match tror ni vinner med 3-0 idag. Men det är lite skitsamma är inte denna match vi måste vinna då vår säsong ändå är körd redan.

Det viktiga är att vinna mot bottenlagen nu och klara kontraktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in