2023-09-02, 20:46
Medlem
Kaptagons avatar
Vilket ljushuvud kom på idén att anordna ett fyrverkerier i Moskva när staden nästan dagligen blir bomade av drönare. Ryssar måste vara ett av de mest efterblivna folket på denna jord.

https://twitter.com/officejjsmart/status/1697968271515930676?t=PUgkLO5P-oAZDBvYaP5b9Q&s=19
Citera
2023-09-02, 20:57
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så utredningen är klar vad det gäller flygplanet med Prigozhin och Utkin? Jag som trodde det var underättelsetjänster från väst som var orsaken till flygkraschen. Kanske du har en länk att bjuda på som beskriver händelseförloppet och fäller den slutliga domen?

Krigsförbrytare hittar du i Kievregimen där dom bland annat under nio år grantbeskjutit civila i Donbas. För att inte tala om folkmordet där Zelenskyj vägrar inse att han är slagen och fortsätter att skickar sina soldater in i döden istället för att förhandla fram en lösning på konflikten.
Du är en komplett nolla. Ett råskinn i Putins tjänst för att ljuga och förvränga fakta och kabla ut genomskinlig propaganda. Alla vet det, men det blir ju ganska komiskt när du låtsas bry dig om civila i Donbas som fallit offer för ett inbördeskrig som Ryssland startade i sitt proxy-krig mot Ukraina.

Enkel fråga till publiken. Vem vet det ukrainska folket bästa bäst?
a. Kreml-trollet Moretex eller b. Zelensky - demokratisk vald president av ukrainarna

Din påstådda omsorg av ukrainaska soldater samtidigt som ni propagerar för Ukrainas förgörelse är osmaklig. Bry dig istället om ditt älskade Ryssland din hycklare.
Citera
2023-09-02, 21:00
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag förstod direkt när jag läste om det att det är fejk. Trollen hade bråttom att posta denna fejknyhet i denna tråd, bl.a Drozd. Syftet är att utnyttja de här dagarna från "avslöjande" till debunkning till att sprida dåliga nyheter om Ukraina eller Zelensky, just då när motbevis saknas. Sedan när motbevisen kommer och "nyheten" debunkas, några dagar senare, har de redan lämnat denna nyhet och istället postat nya fejknyheter. Så här håller de på. Dag efter dag...

Det är typisk rysk trolltaktik. Varje enskild nyhet spelar ingen roll. Den avslöjas snart som fejk. Utan finessen är att hålla uppe flödet av fejknyheter. Det ska komma ett antal nya fejknyheter varje dag. Då får det effekt (tror trollen). De utnyttjar denna ryska propagandataktik:

Eller vad säger Drozd?

Jag säger att jag lika lite som alla andra kan källkolla alla de uppgifter som flyger runt på nätet. Men uppgiften att Zelenskyjs svärmor köpt ett dyrt hus föreföll mig trovärdig med tanke på hur det långt tidigare avslöjats i Pandora-läckan att Zelenskyj haft feta offshore-konton och köpt fastigheter i Miami, Italien mm för miljontals USD.

https://www.theguardian.com/news/2021/oct/03/revealed-anti-oligarch-ukrainian-president-offshore-connections-volodymyr-zelenskiy
Citera
2023-09-02, 21:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Varför i hela friden skulle det sägas något positivt om ryssar i något sammanhang?
Glöm den tanken...
Vad gäller vita i väst....vad har orcher i öst med det att göra?
Nu har du nog missuppfattat det, men det är förstås lördag.

Det handlar om orcher i väst som lajvar germaner eller nazister och säger att ryssarna är våra vänner.

Men eftersom ryssarna själva säger att de hatar oss, kan det förstås inte stämma. Så jag ville att han skulle visa att ryssarna faktiskt säger att vi står på samma sida och att de är våra vänner, vilket förstås inte går.

Något annat de brukar köra med är att ryssarna slåss mot judarna. Men lyssnar man på ryssarna, säger de aldrig ett ont ord om judar som folk, så det kan inte stämma heller.

Däremot säger ryssarna faktiskt att de hatar olika germanska folk och anglosaxare, som även de är germaner. Så bortsett från lite kelter, är alla vita i väst, germaner och det är de som ryssarna faktiskt hatar historiskt, utifrån kalla kriget och WWII och ser som sina fiender.

Men eftersom du missuppfattade mitt förra korta inlägg är det inte säkert du förstår det här heller.
Citera
2023-09-02, 21:21
Medlem
HejaFinlands avatar
För oss som inte förstått oss på Moskvapropagandisten Vladimir Solovyov, det är för att vi fått fel ljud till. Här är originalet, det är en komedi!

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1698015613598204053
Citera
2023-09-02, 21:23
Medlem
Farväl till ti ryska diplomater på den ryska ambassaden i Danmark:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-der-skal-vaere-faerre-medarbejdere-paa-den-russiske-ambassade
Senast redigerad av Moentos 2023-09-02 kl. 21:43.
Citera
2023-09-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
En nationalstat har Ryssland aldrig varit. Bortsett från någon kort period så har allt handlat om att förtrycka/förflytta/förgöra folk som inte passar in i deras imperiedrömmar.
Putin uppmanade till att skilja nationalism som yttring av extremitet från strävan att främja nationella intressen.

"Jag är den största nationalisten i Ryssland" ur synvinkeln av positiva manifestationer av nationalism.

"Men den mest korrekta nationalismen är att bygga handlingar och politik för folkets bästa. Om nationalism tolkas som intolerans mot andra, som chauvinism, kommer detta att förstöra vårt land som utvecklades som en multinationell och multikonfessionell stat” Vladimir Putin.
Citera
2023-09-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nu har du nog missuppfattat det, men det är förstås lördag.

Det handlar om orcher i väst som lajvar germaner eller nazister och säger att ryssarna är våra vänner.

Men eftersom ryssarna själva säger att de hatar oss, kan det förstås inte stämma. Så jag ville att han skulle visa att ryssarna faktiskt säger att vi står på samma sida och att de är våra vänner, vilket förstås inte går.

Något annat de brukar köra med är att ryssarna slåss mot judarna. Men lyssnar man på ryssarna, säger de aldrig ett ont ord om judar som folk, så det kan inte stämma heller.

Däremot säger ryssarna faktiskt att de hatar olika germanska folk och anglosaxare, som även de är germaner. Så bortsett från lite kelter, är alla vita i väst, germaner och det är de som ryssarna faktiskt hatar historiskt, utifrån kalla kriget och WWII och ser som sina fiender.

Men eftersom du missuppfattade mitt förra korta inlägg är det inte säkert du förstår det här heller.
Upp till bevis. Inga generaliseringar. Konkreta exempel. Var när hur.
Citera
2023-09-02, 21:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Upp till bevis. Inga generaliseringar. Konkreta exempel. Var när hur.
Men googla. https://www.google.se/search?q=putin+om+sverige&sca_esv=562202921&source =hp&ei=vmHzZOuuMOCSxc8P6ei7yAU&iflsig=AD69kcEAAAAA ZPNvzizY2br4IXYGUDGF2B3L75ZwWgpg&oq=putin+om+&gs_l p=Egdnd3Mtd2l6IglwdXRpbiBvbSAqAggAMgUQABiABDIFEAAY gAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQAB iABEiU55kBUIkGWLDMmQFwCXgAkAEAmAFnoAGyCaoBBDE2LjG4 AQHIAQD4AQGoAgDCAhEQLhiABBixAxiDARjHARjRA8ICCxAAGI AEGLEDGIMBwgIOEC4YgAQYsQMYxwEY0QPCAgsQLhiKBRixAxiD AcICCxAuGIAEGMcBGK8BwgILEAAYigUYsQMYgwHCAggQABiABB ixA8ICCxAuGIAEGLEDGIMBwgIFEC4YgATCAggQLhiABBixA8IC CBAuGLEDGIAEwgIGEC4YFhgewgIGEAAYFhgewgIIEAAYFhgeGA rCAgsQLhiABBjHARjRA8ICChAAGIAEGEYY-wHCAgcQABiABBgK&sclient=gws-wiz#ip=1

Så nu är det din tur att visa att ryssar är våra bröder som du påstod eller ens vänner. Lycka till.
Citera
2023-09-02, 21:55
Medlem
Reimers avatar
Hmm, en ny räd från AFU?

Citat:
Unconfirmed reports of a Ukrainian landing on Kinburn Spit

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1698041241898786907
Citera
2023-09-02, 22:03
Medlem
Kenneth Gregg påpekar ikväll att ryssarnas militärbloggare fullkomligt översvämmar telegramkanalerna med hur katastrofal deras armé är nu. Många av dem meddelar att om deras soldater inte får mat, ammunition och nya vapen kommer hela fronten falla sönder och samman.
Citera
2023-09-02, 22:04
Medlem
Jag har inte hunnit läsa tråden idag. Har nog med Nobelbög-kommitten.

En drönare skall ha slagit ned i en elektronisk fabrik utanför Moskva. Om det är sant så kan Ukraina tydligen överlista luftförsvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in