2023-09-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Intressant att du nämner att HD hade otrohetsaffärer under äktenskapet, den hade jag missat om det inte va Sillen du menade men han kom väl in efter skilsmässan med SD

Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-09-03 14:15 diarienr: 5000-K574218-18
H: Ja om man pratar sex och hon blöder, så för mig kopplade jag ihop det att det kommer
liksom
, i samband med att man har sex.

F2: Vad sa hon om det då om det här, att hon blöder?
H: Jag kommer inte ihåg några ord exakt och jag kan inte återberätta exakt, det är två och ett
halvt år sen, jag kan inte återberätta mer än vad jag har gjort.
F I: Men det var inget du tänkte på och berätta vid dem första förhören som hölls med dig?
H:Nej.
Fl: Vad var det som gjorde att du inte, kom och tänka på det då?
H: Ingen aning.
F I: Mm, är det här någonting som du känner igen att man, att man liksom vanligtvis kan
blöda efter och ha sex, är det någonting som du själv, har drabbats av efter och ha sex med
Stefan?
H: Nej jag vill inte svara på den frågan.
Fl: Men du, du är ju också utbildad sjuksköterska ...
H:Mm.
F 1: Tänker jag, utifrån det perspektivet?
H: Så kan man göra det ja.
F 1 : Man kan göra det?

H: Mm.
F 1: Bedömer du att det är vanligt att man gör det?
H: Jag tänker inte ha någon åsikt i den frågan för det vet jag för lite om.
F 1: Nej, men det, det är ju nämligen så här att, det finns ingen uppgift som skulle säga att, att
Lena blöder vid samlag, tvärtom, vi kan bevisa att det inte är så.
H:Mm.
F I: Mm, så varför skulle Lena hitta på och säga det till dig?
H: Jag har ingen aning.
Här tycker jag det låter som att Hanna försäkrar sig om det finns blod så.. sex.. annars vet hon inte.. sjuksköterska (legitimerad)
Citera
2023-09-02, 13:40
Medlem
H: (Gör smackljud med munnen) det var nog ingen tydlig fördelning så, vem som gjorde vad,
jag tror nog att jag kanske startade flest maskiner men, det, Stefan gjorde det också, så
(fnyser)
F I: Men är det någonting, har du i samband med det sett något blod på, kläder, byxor, tröjor,
kalsonger, lakan, handdukar?
H: Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.
..
H: Äh,ja herre gud vad ska jag svara på det? (Gör smackljud med munnen) den får hänga
kvar frågan jag avvaktar, jag vill inte svara just nu, det är för och skydda mig själv.
F 1: Men då kan jag säga att, alltså Lena verkade ändå ha ganska stor kännedom om, ditt och
Stefans sexliv, och dina intima problem, så vitt vi har kunnat förstå, är det någonting som du
har pratat med, Lena om?

F 1: Vilka är det du har pratat med det här om, i efter, efterhand nu då att det här som Lena
ska ha sagt till dig om att hon blödde vid sex?
H: (Gör smackljud med munnen)
Låter som en gammal missbrukare som fått sexualundervisning av någon..
Citera
2023-09-02, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
H: (Gör smackljud med munnen) det var nog ingen tydlig fördelning så, vem som gjorde vad,
jag tror nog att jag kanske startade flest maskiner men, det, Stefan gjorde det också, så
(fnyser)
F I: Men är det någonting, har du i samband med det sett något blod på, kläder, byxor, tröjor,
..
H: Äh,ja herre gud vad ska jag svara på det? (Gör smackljud med munnen) den får hänga
kvar frågan jag avvaktar, jag vill inte svara just nu, det är för och skydda mig själv.
F 1: Men då kan jag säga att, alltså Lena verkade ändå ha ganska stor kännedom om, ditt och
Stefans sexliv, och dina intima problem, så vitt vi har kunnat förstå, är det någonting som du
har pratat med, Lena om?

F 1: Vilka är det du har pratat med det här om, i efter, efterhand nu då att det här som Lena
Det är mycket med sjuksyster Hanna som kräver sina svar.
Blodet på tvättmaskinen, hur kom det dit, egentligen? När man såg rekonstruktionen, så var det en så tydlig fläck, det chockade Stefan, han var riktigt nervös, hade massor av tics och svamlade om takhöjd osv... just den filmen är sekretessad, men jag såg den under huvudförhandlingen.
Jag tror Stefan förstod att Hanna tänkte sätta dit honom för mordet, som utförts av jag har två kandidater, det är inte Stefan.
Citera
2023-09-02, 15:43
Medlem
Citat:
(fnyser)
..
har pratat med, Lena om?

Jag läste också dessa förhör med HD håller med, fattar inte hur man kan vara så glömsk, hon minns inte sånt vanliga människor inte glömmer, förmodar att hon vet mycket mer än hon sa i förhören
Citera
2023-09-02, 18:35
Medlem
Citat:
Intressant att du nämner att HD hade otrohetsaffärer under äktenskapet, den hade jag missat om det inte va Sillen du menade men han kom väl in efter skilsmässan med SD

Intressant att det iaf fanns 2 kvinnor som attraherades av SD. Kan absolut inte begripa varför. Hoppas att han har det bra nu, där han kanske befinner sig idag. Kanske hamnade han på en plats där han måste göra ett bokslut över sitt liv och stå till svars över sina egoistiska beslut. Inte minst mordet på Lena...
Citera
2023-09-02, 18:41
Medlem
Citat:
(fnyser)
..
har pratat med, Lena om?

Inte är det normalt iaf. Om det upprepas ofta. I så fall är det en form av tics. Jag skulle nog också få tics av att vara gift med en sån knepig jävel som Stefan Davidsson.
-----------
Barnen blir äldre och de ställer frågor om hur det var. Från mamma lär de aldrig få uppriktiga svar. Har en känsla av att sådant går i arv. "Sånt pratar man inte om`"
Senast redigerad av zilvereko 2023-09-02 kl. 18:45.
Citera
2023-09-02, 18:53
Medlem
Citat:
I FUP nämner Sillen att han hörde Lena uttrycka väldigt negativa ord om Hanna, på ett sätt så flera andra som hörde det reagerade på det hon sa, det verkar som LW och HD hade en väldigt infekterad relation så man kan ju anta att HD kokade av ilska men kanske höll det inom sig när hon var bland burkletargänget

En passiv/aggressiv person och som en sådan ser jag HD. Såna finns dessutom i många personalgrupper, de i jobbsammanhang. De kan bli väldigt irriterande för arbetskamraterna.
Citera
2023-09-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En passiv/aggressiv person och som en sådan ser jag HD. Såna finns dessutom i många personalgrupper, de i jobbsammanhang. De kan bli väldigt irriterande för arbetskamraterna.

Hon är tydligen eller va iallafall omtyckt på sitt arbete
Citera
2023-09-02, 19:58
Medlem
Citat:

Nej. Hon svarade i förhör att hon själv haft andra före, under och efter. Sillen får ses i skarven under och efter.
Citera
2023-09-02, 19:58
Medlem
Citat:
Hon är tydligen eller va iallafall omtyckt på sitt arbete

Varifrån har du sett eller hört att hon är/var omtyckt?
Citera
2023-09-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, inte alls. Svammel och inga följdfrågor.

Ja. Där släppte polisen det alldeles för lätt. Det hade varit av avgörande betydelse om man hade kunnat gräva mer. Men så körde de med telegram vilket inte underlättade det hela heller. De skulle ha kollat av Hannas hus mer noggrant.
Citera
2023-09-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Varifrån har du sett eller hört att hon är/var omtyckt?
Maria.Th är ju en som tycker det eller hur ?
Hanna om jag inte minns fel har gråtit ut där eller om det var gamla enhets chefen.

Hanna som gjorde studier som hon knappt kunde klara av, då Stefan försörjde henne och han sökte tröst på annat håll då han behövde det.

Någon som vet när det var ... för hon har ju varit in och ut från psykiatrin ett antal gånger och blivit några "erfarenheter" rikare.
Jag tror otroheten har pågått en längre tid.. kanske närmare 10 år.. 2017.05.15 blev ett "uppvaknande" för Hanna tror jag.

Har hon genomgått ECT för något gammalt problem med familjen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in