2023-09-02, 13:13
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Jag har använt windows 10 enkla videoredigeringsprogram för enklare redigering av filmer. Ni vet, lägga till text, ljud, röst och placera foton, filmer i ordningsföljd.

Nu har snillena på Microsoft eller vilka det nu är raderat detta enkla program helt och hållet och ersatt det med något clip clamp program med AI och sådant skit som jag inte vill ha.

Så jag laddade tillbaka det gamla videoredigeringsprogrammet genom microsoft store.

Allt frid och fröjd?

Nej, tyvärr inte för nu när det gamla videoredigeringsprogrammet används så går det som sirap på datorn. Allt svarar segt, segt, segt och det blir bara så när det gamla videoredigeringsprogrammet används.

Annars fungerar datorn som vanligt. Någorlunda kvick och snabb. Jag har intel core I3 och den duger bra men inte sen krånglet med ofrivillig borttagning av gamla videoredigeringsprogrammet.

Så min fråga är:

Finns det något annat tredjepartprogram utan AI och annat krångel, bara ett enkelt videoredigeringsprogram med text, ljud bilder så man kan skapa en enkel video med utan att datorn går som sirap.

Något som går att ladda ner till windows 10 från säker källa, please?
Citera
2023-09-02, 16:47
Medlem
yz44s avatar
Testa VSDC, är fritt att använda om man inte behöver premiumfunktionerna.
Men man kan göra allt du vill med de fria funktionerna, och mycket mer.
Du laddar ner det från tillverkarens sida så det är ingen virusrisk.
Citera
2023-09-02, 19:47
Medlem
DaVinci Resolve finns i en gratisversion som har vissa begränsningar (främst när det gäller prestanda och vissa höga upplösningar), men i övrigt är det ett fullfjädrat videoredigeringsprogram. Det är inte jätteenkelt för en nybörjare, men det är inte jättesvårt heller.

Det är ett etablerat, kommersiellt program, så det är säkert att ladda ner från tillverkarens hemsida.
Citera
2023-09-03, 20:08
Medlem
Protons avatar
Programvara: Windows --> Foto, filmproduktion och grafisk design
/Moderator
Citera
2023-09-04, 00:27
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Testa VSDC, är fritt att använda om man inte behöver premiumfunktionerna.
Men man kan göra allt du vill med de fria funktionerna, och mycket mer.
Du laddar ner det från tillverkarens sida så det är ingen virusrisk.

Det där programmet ser snyggt ut. Håller på att lära mig nu efter att ha laddat ner det. Thank you.

Citat:
Ursprungligen postat av neritoidea
DaVinci Resolve finns i en gratisversion som har vissa begränsningar (främst när det gäller prestanda och vissa höga upplösningar), men i övrigt är det ett fullfjädrat videoredigeringsprogram. Det är inte jätteenkelt för en nybörjare, men det är inte jättesvårt heller.

Det är ett etablerat, kommersiellt program, så det är säkert att ladda ner från tillverkarens hemsida.

Ska kolla upp det där programmet också lite senare. Thank you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in