2023-09-02, 10:19
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Prins Ockelbo måste göra sig till för att verka kunglig eftersom han är en helt vanlig kepskille från Ockelbo. Daniel är en Dressman klippdocka, en accessoar för kronprinsessan.

Daniel har ingen högskoleutbildning, inga anor, inga djupare kunskaper i nånting. Gillar mest hockey och golf.

På något sett verkar Herr Chris mer förankrad i överklassen, han har intressantare bakgrund, högre utbildning och han har jobb på det internationella finansbolaget Wilton Payments, ett brevlådeföretag med bas i London.
Men kommer Chris bakgrund och utbildning att vara till hjälp när/om han flyttar till Sverige? Det är den stora frågan och den har vi inte svaret på än. Hittills har han ju sagt sig vara ointresserad av att representera kungahuset. Och frågan är hur pass lätt det är att ägna sig åt den typen av affärsverksamhet i det genomreglerade Sverige med alla lagar och förordningar? När man läser om hans verksamhet är det brevlådeföretag och skatteparadis utan insyn. Jag har för mig att jag såg en förteckning här för några år sedan över de företag han jobbade med, och alla gick in i och/eller ägde varandra på något sätt. Om Chris flyttar hit, är tanken att han ska jobba på en konsultfirma i Sverige eller bedriva verksamheten helt på nätet?
Citera
2023-09-02, 10:21
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Lite kaffe efter maten lättar upp stämningen.
(OT: Merwinna , om vi bortser från den rent intellektuella förmågan hos detta arma par, vem finner du mest sympatisk? D för att han har affärssinne och möjligen ett räknemaskinspsyke?)
Undrar hur utfallet med den mer ståndsmässige Daniel Collert hade förlöpt? 😁

Jag gillar D mest, han är vettigast överlag. Jag har väldigt svårt för dumma människor tyvärr, så jag hade inte orkat med Victoria någon längre stund, om jag hade varit tvungen att umgås med henne i verkligheten. (Ja jag KAN inte bortse från intellektuell förmåga.)

Collert var ingen trevlig person, även om han bockade av fler kriterier på en önskelista för en prinsgemål. Samma med Prinsessan Madeleines f.d. förlovade, Jonas Bergström. Han såg ut och konverserade och klädde sig och förde sig som en prinsgemål, men Chris är nog vettigare ändå. Mer sig själv. Genuin. Bara en känsla jag har. Sofia Hellqvist är dock själva botten som gemål till en kunglig person, långt långt under de fyra ovan nämnda.
Senast redigerad av Merwinna 2023-09-02 kl. 10:23.
Citera
2023-09-02, 10:24
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men du får komma ihåg att Victoria är lågbegåvad och har läs- och skrivsvårigheter, och med det följer att hon inte har kunnat ta till sig kunskaper, insikter och erfarenheter som de flesta andra människor. Vilket i sin tur betyder, att hon inte skulle ha haft något gemensamt med någon "bättre" man. Vad skulle hon ha kunnat PRATA om, med någon som hade universitetsutbildning exempelvis..?

Både kronprinsessan och Ockelbo är klippdockor, som kan hälsa och yttra några för tillfället passande artighetsfraser till gästande dignitärer.

I övrigt är de ointressanta jämfört med andra kungligheter.
Citera
2023-09-02, 11:54
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Både kronprinsessan och Ockelbo är klippdockor, som kan hälsa och yttra några för tillfället passande artighetsfraser till gästande dignitärer.

Vilka andra kungligheter?
Citera
2023-09-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har du namn och bild på de utpekade tjejerna? Jobbar de kvar? Synd om kungen, han måste känna sig hotad som alfahanne på slottet. Blir nog knepiga söndagsmiddagar.

Båda borta

Nedtystat som vanligt.

Den yngre av Pr kvinnorna har flyttat till hästgården med sin man.

Den andra vet jag ej vad hon gör nu.

Kronprinsessan kom på Daniel o den yngre in action, det var orsaken till skilsmässan, som drottningen vägrade Victoria...

Ett tips googla pr kvinnor för hovet för några år sedan , de 2 som ej jobbar kvar är det.
Citera
2023-09-02, 13:38
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Ja❗️

Både Ockelbo å Vickan med sina Boxer-Robert - hysteriska leenden är ju så jävla trista, så tråkiga.

(Det är väl bara Johan T. Lindwall som runkar till den blotta uppsynen av dem…)

Alldeles förskräckligt att Ockelbo å Vickan ska representera Svedala - tom. internationellt.

Kungen Charles i England kunde ju byta ut sin förra kärring - emot nuvarande Camilla.

Varför skulle inte Vickan kunna byta ut Ockelbo - emot något bättre.

(Något sämre lär hon ju inte kunna hitta… )
Citera
2023-09-02, 14:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Båda borta

Nedtystat som vanligt.
Den yngre av Pr kvinnorna har flyttat till hästgården med sin man.

Den andra vet jag ej vad hon gör nu.

Kronprinsessan kom på Daniel o den yngre in action, det var orsaken till skilsmässan, som drottningen vägrade Victoria...
Ett tips googla pr kvinnor för hovet för några år sedan , de 2 som ej jobbar kvar är det.

Tjejerna måste haft faiblesse för prinskorv.

Oavsett, D måste verkligen trott han skulle fixa detta utan passera gå.

Undrar hur kungen reagerade, vände han blad åt Daniel?
Senast redigerad av Mullret 2023-09-02 kl. 14:11.
Citera
2023-09-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tjejerna måste haft faiblesse för prinskorv.

Oavsett, D måste verkligen trott han skulle fixa detta utan passera gå.

Undrar hur kungen reagerade, vände han blad åt Daniel?

Daniel är en riktigt hal lögnare.

Falsk.

Ingen egen vilja eller personlighet.

Svarar ja, på alla frågor.
Citera
2023-09-02, 15:12
Medlem
Alonens avatar
Prins Ockelbo kanske har ett kilo falukorv i kalsongerna - slakt❗️

Sådana ”nyheter” lär sprida sig snabbt - även prinsessor emellan.
Citera
2023-09-02, 17:48
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Stämmer. Med Chris och Sofia som fond blir Daniel ett under av dekorum.

Det är tveksamt om han ens har den fysiska förmågan till det, med tanke på sin sjukdom.
Han ser ut att ha påsar under ögonen och ett lite plufsigt utseende som man inte väntar sig av en renlevnadsmänniska och (näst intill) helnykterist. Kan det ha med sjukdomen eller medicineringen att göra?
Citera
2023-09-02, 18:19
Medlem
Alonens avatar
Curt Franksson… professor i kirurgi, skrev Svedalas första lärobokens i kirurgi, transplantationskirurgins fader i Svedala, gjorde Svedalas första njurtransplantation på gamla Serafen 1964… Curt kom oxå ifrån Ockelbo.

Curt gick ifrån skolan i Ockelbo till gymnasium i Gävle, vidare till Karolinska, till
Universitetets-forskning osv.

Våran Prins Ockelbo genomgick ingen som helst utbildning efter skolan i Ockelbo.
Senast redigerad av Alonen 2023-09-02 kl. 18:21.
Citera
2023-09-02, 20:54
Medlem
Jag har inte läst något i tråden. Ville bara tillägga att Viktoria och Daniel ska vara jäkligt glada att de inte bor i UK. Där hade paparazzi inte lämnat dem ensamma för en sekund så snart de lämnat hemmet. Jag vet, bodde där i 20 år och pressen är brutal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in