2023-09-02, 03:10
Medlem
Tagit 4c-mar. Sist gång jag tog kom effekten efter 1 timmar och kände mig väldigt stimulerad kunna inte äta och knappt dricka. Denna gången tog det 3 timmar för att få effekt. men kan äta hur lätt som helst. Jag har lite svårt att andas och noddar typ. Känner mig harmonisk och euforisk. Jag tror kanske mitt pulver kan ha varit spetsat med fentanyl.

Men min fråga är: Hur vet man/känner man att man tagit något spetsat med fentanyl. Om jag t.ex. skulle ta tjack spetsat med fentanyl, skulle man märke det och på vilket sätt?
Citera
2023-09-02, 03:13
Medlem
karlinges avatar
Beställ testkit från England. Bra att ha hemma för att testa just för fentanyl. Enda råd jag kan ge så här i natten.
Citera
2023-09-02, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Beställ testkit från England. Bra att ha hemma för att testa just för fentanyl. Enda råd jag kan ge så här i natten.

Jo ska nog ha testkit nästa gång. Men fråga var ju hur märkar man, vilka symtom ska man kolla efter ifall man tror sig intagit fentanyl av misstag?
Citera
2023-09-02, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av too-old-for-this
Tagit 4c-mar. Sist gång jag tog kom effekten efter 1 timmar och kände mig väldigt stimulerad kunna inte äta och knappt dricka. Denna gången tog det 3 timmar för att få effekt. men kan äta hur lätt som helst. Jag har lite svårt att andas och noddar typ. Känner mig harmonisk och euforisk. Jag tror kanske mitt pulver kan ha varit spetsat med fentanyl.

Men min fråga är: Hur vet man/känner man att man tagit något spetsat med fentanyl. Om jag t.ex. skulle ta tjack spetsat med fentanyl, skulle man märke det och på vilket sätt?

Är inte fentanyl förhållandevis dyrt, varför skulle man spetsa amfetamin som är ganska billigt med det?

Jag knarkar inte själv men är intresserad av ekonomi, därav min reflektion.
Citera
2023-09-02, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Är inte fentanyl förhållandevis dyrt, varför skulle man spetsa amfetamin som är ganska billigt med det?

Jag knarkar inte själv men är intresserad av ekonomi, därav min reflektion.

Folk blir väl mer beroende av det och vill köpa mer. Så då kan folk som säljer tjäna mer pengar. Men dom bryr sig inte ett skit om folk dör eller inte
Citera
2023-09-02, 07:39
Medlem
Citat:

Andningssvårigheter är vanligt på stimulanter, speciellt när man får noja och ångest.

Om du har fått i dig en så hög dos att du slutar andas av opiater så kommer du nog inte bara att nodda 'lite grann'. Dessutom svårt att andas på opiater?

När jag har tagit överdos på opiater så har det aldrig blivit svårt att andas, man glömmer ju helt enkelt bara bort det.

4c-mar är väl annars en väldigt serotonerg drog. Då är ju känslan av euofri och nod helt naturligt.

Hur länge har du varit vaken? Har du svårt att få ner luft i lungorna? Svårt att andas låter som högt blodtryck.
Citera
2023-09-02, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Andningssvårigheter är vanligt på stimulanter, speciellt när man får noja och ångest.

Om du har fått i dig en så hög dos att du slutar andas av opiater så kommer du nog inte bara att nodda 'lite grann'. Dessutom svårt att andas på opiater?

När jag har tagit överdos på opiater så har det aldrig blivit svårt att andas, man glömmer ju helt enkelt bara bort det.

4c-mar är väl annars en väldigt serotonerg drog. Då är ju känslan av euofri och nod helt naturligt.

Hur länge har du varit vaken? Har du svårt att få ner luft i lungorna? Svårt att andas låter som högt blodtryck.

Har nog sabbat mina lungor med all cigarett rökning
Citera
2023-09-02, 07:46
Medlem
Citat:
Har nog sabbat mina lungor med all cigarett rökning

Kan ju också vara en anledning.

Annars så är ju stimulanter/opiater bra kombination för att slippa andningsuppehåll.

Bra att slå i sig en panna uppåt när man fått i sig för mycket nedåt.

Tänk på att högt blodtryck är en vanlig biverkan på denna substans.

Högt blodtryck = känsla av andningssvårigheter.
Citera
2023-09-02, 08:41
Medlem
paskharens avatar
Fentanyl är extremt billigt pga av den lilla mängd som krävs. Varför droger spetsas med fentanyl?! Fråga Kina, det är där det tillverkas för att sedan skickas till väst. Det är första hand inte i drogsyfte som det används för spetsa droger med, utan det ingår i Kinas stormaktsplaner att förgifta väst och utöka sitt territorium.
Citera
2023-09-02, 10:46
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Fentanyl är extremt billigt pga av den lilla mängd som krävs. Varför droger spetsas med fentanyl?! Fråga Kina, det är där det tillverkas för att sedan skickas till väst. Det är första hand inte i drogsyfte som det används för spetsa droger med, utan det ingår i Kinas stormaktsplaner att förgifta väst och utöka sitt territorium.

Som USA gjorde med opiumet i Kina en gång i tiden.
Citera
2023-09-02, 11:01
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Som USA gjorde med opiumet i Kina en gång i tiden.

Tack gode gud för det.
Citera
2023-09-02, 21:16
Medlem
Asklepioss avatar
Att något i Sverige skulle vara utblandat med fentanyl är osannolikt. Du behöver inte oroa dig, kanske ta en lägre dos nästa gång bara, låter som du fick i dig för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in