2023-09-01, 13:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Kvinnor är fan kassa alltså. Shit så dåliga dem är.

Män är sämre.
Citera
2023-09-01, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Så personen som begick ett stort logiskt misstag är nu helt plötsligt expert på logik? Jag kunde uppenbarligen tillräckligt för att peka ut ditt misstag. Suck it up. .
Och jag kan tillräckligt mycket för att inte bli ett dugg imponerad av din eventuella högskolekurs.

Men det innebär alltså att du är fullt på det klara med att män statistiskt förväntas vara bättre i alla sporter på grund av att fler män är aktiva? Förutom dressyr då.

Suck it up.
Citera
2023-09-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och jag kan tillräckligt mycket för att inte bli ett dugg imponerad av din eventuella högskolekurs.

Men det innebär alltså att du är fullt på det klara med att män statistiskt förväntas vara bättre i alla sporter på grund av att fler män är aktiva? Förutom dressyr då.

Suck it up.

Den här tråden handlar inte om att imponera på folk.
Citera
2023-09-01, 13:16
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ditt påstående gällde ”män är bättre än kvinnor i skytte” och det var falskt. Enligt världsrankinglistan är kvinnor bättre i samtliga skyttegrenar utom gevär 50m 3 pos.

Gör du själv en lista där män är bättre, men räkna bort de grenar där fysisk muskelstyrka är av avgörande betydelse för prestationen. T ex idrottsgrenarna 100 m, höjdhopp tyngdlyftning, brottning och boxning.
I rankinglistor "shooting" så är män och kvinnor separerade liksom i OS.
https://thebridge.in/shooting/look-world-ranking-shooting-22059

Jag påminner om att tråden inte heter "Är kvinnor bättre än män på något om man räknar bort allt som är manligt t.ex muskler". Men skapa du din tråd där man måste ha bröst för att räknas.
Citera
2023-09-01, 13:19
Avslutad
Citat:
Den här tråden handlar inte om att imponera på folk.
Nä jag vet det, tjejen, så du kan sluta berätta i varje inlägg att bara du förstår logik och statistik och hur mycket du äger dem du diskuterar med.
Citera
2023-09-01, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är osäker på om de gör det. Men har läst om kvinnliga helikopterpiloter och de deltar/har deltagit i strid.

Men du är väldigt tråkig i övrigt.

Vem har sagt att jag vill vara rolig?

Jag är inte här för att skoja runt, utan för att skratta åt de fula feministerna som försöker skapa deras egen fakta.
Citera
2023-09-01, 13:37
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Vi pratade aldrig om endast svenska kvinnor. Kvinnor hade tvångstränats och indoktrinerats från tidig ålder i stridspoliteri över alla (särskilt USA och Ryssland) länder i världen om de var överlägsna på stridspilotföreri… du är så dum.
Men, liksom, män är ju klart överlägsna i alla möjliga infanteriförband. Om vi tar USA så har vi exempelvis Navy SEALs och marinkåren. Menar du på fullaste allvar att män således tvångstränas från tidig ålder till stridisar? Det måste du ju alltså mena. Eftersom du utgår från att kvinnor torde få samma tvångsträning. Men jag har faktiskt aldrig hört talas om tvångsträning. Det är ju synnerligen frivilligt att söka till stridande förband i USA.

Däremot förekommer ju den typen av indoktrinering i viss mån i UAE och Israel. Där, mycket riktigt, kvinnliga stridspiloter existerar i väsentligt högre utsträckning. Något som sagt användes som propaganda mot ISIS.
Citat:
När det är skarpt läge så handlar det om RESULTAT, USA hade inte suttit där med nästintill 100% manliga stridspiloter om kvinnor var bättre.
Jodå, det är exakt vad de gör. Eftersom resultatet aldrig i helvete kan konkurrera med det politiska eftermälet i att kvinnor skulle börja dö i strid. Men den diskussionen har ju pågått i decennier i amerikanska senaten och kan knappast ha undgått dig. Så det vet ju egentligen redan.

Som kuriosa har det t om gjorts filmer om den här politiska debatten. Exempelvis bottennappet GI Jane. Där handlingen alltså bottnar i den amerikanska policyn att vägra skicka kvinnor i strid. Jag finner det således helt jävla osannolikt att du aldrig ens hört talas om detta.
Citat:
Och hade kvinnor varit bättre hade de sökt dit, SPECIELLT efter 2020.
Varför det? Det är inte särskilt bra betalt och rätt riskfyllt även utan faktiskt strid. Om du vänder på det så finns det ju i allra högsta grad män som hellre är arbetslösa än att ta ett jobb som dagisfröken. Alldeles självklart finns det kvinnor som mycket hellre gör nästan vad som helst hellre än att jobba som stridspiloter.

Bara för att du råkar vara bra på att laga mat är det ju inte säkert att du vill jobba med det om du möjligen tycker det är mer givande och intressant att jobba som jurist.
Citera
2023-09-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Inte i 10m air rifle, där de tre bästa damerna vann över de tre bästa herrarna. I övriga grenar utom i gevärsgrenen 50m 30 pos var det mycket jämn könsfördelning bland de tre bästa.

Jag ser att du inte har läst världsrankinglistan. Om du gör det kommer du att finna att kvinnorna dominerar den absoluta toppen i samtliga skyttegrenar utom i gevär 50m 30 pos.

Trap shotgun: de tre bästa kvinnorna har fler poäng än de tre bästa männen.

10m air rifle: de tre bästa kvinnorna har fler poäng än de tre bästa männen.

10m air pistol: de två bästa kvinnorna har fler poäng än de två bästa männen.

Skeet shotgun: den bästa kvinnan har fler poäng än den bäste mannen.

Endast i gevärsgrenen 50m 3 positions har de tre bästa männen fler poäng än de tre bästa kvinnorna.

Nu börjar du med ditt hyckleri igen. Nu vill du bara köra jämföra de bästa. Tidigare skulle man ju göra en grupp-jämförelse (snittjämförelser)? Det verkar som att så fort kvinnor har en chans att vara bättre på något så kastar du logiken åt sidan .
Citera
2023-09-01, 13:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vem har sagt att jag vill vara rolig?

Jag är inte här för att skoja runt, utan för att skratta åt de fula feministerna som försöker skapa deras egen fakta.

Jaha. Det verkar vara en givande inställning att gå in i samtal/diskussioner med.

O.b.s. ironi.
Citera
2023-09-01, 14:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Kvinnor är bättre än män på att sticka koftor och bröstamma barn.

Hur vet du att kvinnor är bättre än män på att sticka koftor?
Citera
2023-09-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä jag vet det, tjejen, så du kan sluta berätta i varje inlägg att bara du förstår logik och statistik och hur mycket du äger dem du diskuterar med.

Jag förstår logik och statistik eftersom jag har formell träning i dessa ämnen, ditt pucko. Om du hade förstått logik riktigt väl hade du inte begått en base rate fallacy.
Citera
2023-09-01, 14:19
Avslutad
Citat:
Jag förstår logik och statistik eftersom jag har formell träning i dessa ämnen, ditt pucko. Om du hade förstått logik riktigt väl hade du inte begått en base rate fallacy.
Ja, du brukar berätta hur himla bra du är på logik och statistik.

Men om du nu vill diskutera vilka som statistiskt förväntas vara bättre i alla sporter på grund av att fler är aktiva så förstår du alltså att män statistiskt förväntas vara bättre? Förutom i dressyr då.
Senast redigerad av Ipsi 2023-09-01 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in