2023-09-01, 10:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Runt 2012.tror jag rekordpriset i Djursholm var runt 80.mkr
Här listan på Sveriges dyraste hus 2012:
https://www.booli.se/blogg/sveriges-dyraste-hus-2012/
Citera
2023-09-01, 10:57
Medlem
Han har alltså tjänat över 200 miljoner kronor på att bo.
Citera
2023-09-01, 10:59
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Björn var kortast i gänget, en dvärg, korta män är aggressiva när dom är i underläge och outhärdliga om dom får för sig att dom är bättre än alla andra. Jag tror det är en bidragande orsak till hans personlighet.
Du har missuppfattat. Björn är driven, kanske av att ha varit kort, mobbing i skolan, vad vet jag och det spelar ingen roll, men han är också exceptionellt smart och kommer att lämna miljarder efter sig i arv. Benny är mer en slacker och kommer bara att ha bråkdelen av Björns förmögenhet. Inget fel med det.

Det är Björn som har lärt av Stickan Andersson som var driven affärsman. Glömmer aldrig hur de köpte ABBA-huset på St Eriksgatan, ett av Stockholms större hus, på 1970-talet. Vad tusan ska de ha det rucklet till tänkte jag. Är väl värt en halv miljard nu eller så.
Citera
2023-09-01, 11:12
Avslutad
"Det visar sig att kanske hälften av djursholmarna är sådana där status-djursholmare. Resten är människor som jag, som bor där."

Älskar hur vi svenskar gillar att distansera oss ifrån gruppen, där även den ekonomiska eliten ser ner på varandra, lol.

Fint hus dock.
Citera
2023-09-01, 11:23
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Björn var kortast i gänget, en dvärg, korta män är aggressiva när dom är i underläge och outhärdliga om dom får för sig att dom är bättre än alla andra. Jag tror det är en bidragande orsak till hans personlighet.

Intressant teori, inte alls omöjligt och det passar in på många när man tänker efter.
Citera
2023-09-01, 11:33
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Inte ens om jag va miljardär skulle jag köpa det då huset va riktigt fult.

Är man rik köper man inte hus för att de är vackra, min lilla vårkyckling.
Citera
2023-09-01, 11:56
Medlem
Kragoms avatar
Man känner sig ganska rik då man köpt en stor gård på 200 hektar för 5 miljoner, när man ser det där frimärket för 248 miljoner, som dessutom ligger i Sthlm, där man inte får vara i fred =)
Citera
2023-09-01, 12:17
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Är man rik köper man inte hus för att de är vackra, min lilla vårkyckling.
Jag skulle
Citera
2023-09-01, 12:30
Avslutad
Citat:
Booli säger: https://www.booli.se/bostad/3723630/om-vardering

Då skulle Eiravägen 4 vara den som gått för högre pris:

Det är inte mer där alltså, trodde det skulle röra sig om betydligt högre belopp. Betyder att vi inte i Sverige har någon riktig grädda utan snarare torpare sett till internationella förhållanden. En halv miljard för en kåk är inte ovanligt på många andra platser i världen. Men det är klart, vädret avskräcker ju också. Men å andra sidan om man köpt denna kåk har man sina andra ställen också att åka till om man vill.
Citera
2023-09-01, 12:57
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Jag skulle

Tror du ja, eftersom du inte är cp-rik.

Nämen visst hittar du några du bara älskar så köper du väl. Men jag säger fortfarande att chansen är överhängande att du kommer göra om det.
Citera
2023-09-01, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaKittler
Det är just den inställningen som gör att Benny/Björn är de som har flera miljarder och inte du. De är alldeles för drivna för att lockas av det du beskriver

Grejjen är att han dör som hårt arbetande gubbe, kanske ensam.
Själv hade jag njutit av livet, för när man kommer till en viss summa pengar, som de Björn har.
Då finns ingen mening jobba och leva torris livet i ett kallt land med problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ja, sprängningarna nådde Djursanpursan till sist i somras.

Skulle du inte ändå längta tillbaka till det som faktiskt är fint med Sverige?

Klart jag hade det. Men allt blir bara värre. Våldet ökar bara, mer kaos. Tror Sverige är
Europas farligaste land redan.
Jag hade nog köpt ett extra semester hus i Finland, för att fira jul och liknande.
Hört att Finland ska vara tryggaste landet.

Tänk att det kan skilja så mellan grannländer.
Där kan dom Svenska då dom lär det i skolan. Man hade kunnat vara där ibland när man saknar
Nordisk mat och människor. Semester hus. Bara ta flyget dit.
Sverige hade jag undvikit. Kan ju ske terror när som även
Citera
2023-09-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
14 mille står det ju. Inte så farligt ändå.
1995..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in