2023-08-27, 19:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad värre är att detta ohälsosamma fokus på hudfärg också blivit ett problem inom D de senaste åren, även om den är omvänd. Liksom: Sorry, you ain’t ethnic enough!
Förtydligande:
Jag tror inte D-väljarna bryr sig så himla mycket men däremot en högljudd minoritet inom partiet som har ganska stort inflytande.
Citera
2023-08-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Håller med dig, och värre är, när det kommer ut att han praktiserar hinduism, är han helt körd. Han gör visserligen allt för att dölja detta, bland annat har han betalt för att få detta borttaget på Wiki. Men det lär inte hindra att detta blir känt bland de egna.

Det är ingen hemlighet att han praktiserar hinduism:
https://apnews.com/article/vivek-ramaswamy-hindu-republican-presidential-campaign-68a09925f38fb23d69fa31a2271c0ca8
Citera
2023-08-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Det här verkar också lite snurrigt om man kombinerar uttalandena.

https://twitter.com/VivekWarRoom/status/1694539827012641000
https://twitter.com/VivekGRamaswamy/status/1694537599442882712
Definitivt. Kanske tänker sig Vivek en "vänskap" med Israel som inte innefattar militär hjälp, vad nu det betyder. Eller så är han bara dödligt trött på att utkämpa idiotiska krig i MÖ för att bekämpa Israels strategiska hot men kan inte riktigt säga det rent ut.
Citera
2023-08-28, 21:24
Medlem
Viveks uttryckte sin syn på Taiwan-Kina konflikten häromdagen. Han menade att USA måste sig göra oberoende av Taiwan för konstruktion av semikonduktorer och att han som president skulle ingripa (militärt tror jag) ifall Kina försökte sig på att ta över Taiwan innan detta oberoende är fullbordat. Ifall Kina tar över Taiwan efter att USA blivit oberoende på detta område verkade han tycka att USA inte borde lägga sig i alltför mycket.

Låter i mina ögon som en rätt sund policy. Jag tycker synd om taiwaneserna som kan komma att tvingas införlivas med kommunistpacket i Kina, men det finns väl inte så mycket att göra åt saken med tanke på hur mäktiga de blivit. Någon som tycker annorlunda?
Citera
2023-08-29, 15:03
Medlem
Citat:
Rapstjärnan Eminem har formellt bett Republikanernas presidentkandidat Vivek Ramaswamy att sluta spela hans musik under valkampanjen.

Broadcast Music Inc, som sysslar med licensiering av musik, bekräftar i ett brev att man mottagit ett krav från Eminem om att den 38-årige presidentkandidaten ska upphöra med att använda rapstjärnans musik.
https://www.dn.se/kultur/eminem-kraver-musikstopp-fran-presidentkandidat/

Så Eminem gillar inte Ramaswamy. Så Vivek får hitta på något annat. Finns ju gott om musik.
Citera
2023-08-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Viveks uttryckte sin syn på Taiwan-Kina konflikten häromdagen. Han menade att USA måste sig göra oberoende av Taiwan för konstruktion av semikonduktorer och att han som president skulle ingripa (militärt tror jag) ifall Kina försökte sig på att ta över Taiwan innan detta oberoende är fullbordat. Ifall Kina tar över Taiwan efter att USA blivit oberoende på detta område verkade han tycka att USA inte borde lägga sig i alltför mycket.

Låter i mina ögon som en rätt sund policy. Jag tycker synd om taiwaneserna som kan komma att tvingas införlivas med kommunistpacket i Kina, men det finns väl inte så mycket att göra åt saken med tanke på hur mäktiga de blivit. Någon som tycker annorlunda?
Låter väl i mitt tycke som en ganska rationell och pragmatisk hållning från Ramaswamys håll. Ideologiskt sett kan jag tycka att USA borde ha en aktiv och ibland interventionistisk roll när det gäller världsfreden, men det är alltid en balansgång det där.

Ganska mycket handlar ju också signalpolitik. Diktaturer måste tro att USA är villiga att agera militärt för att avskräcka dem från att göra dumheter. Det är till exempel ingen slump att Putin inte vågade invadera Ukraina när Trump var president, men såg en möjlighet så fort Biden tillträdde.

Jag skulle inte alls bli förvånad om Kina väljer att skynda på och invadera Taiwan innan en ny president tillträder i vita huset 2025, men jag hoppas såklart jag har fel.
Citera
2023-08-30, 02:34
Medlem
CyberIngmars avatar
Han är ett stort hot mot demokraterna och msm. Föräldrarna immigrerar lagligt till USA.

Sen är det inte raderat från wiki.

Citat:
Ursprungligen postat av wiki
Growing up, Ramaswamy often attended the local Hindu temple in Dayton with his family.

Imponerande utbildning Harvad och Yale law school.
Citera
2023-08-30, 02:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Han är ett stort hot mot demokraterna och msm. Föräldrarna immigrerar lagligt till USA.

Sen är det inte raderat från wiki.

Imponerande utbildning Harvad och Yale law school.

Vad fint, du har kanske missat att Trump är de republikanska väljarnas numero uno val?
Citera
2023-08-30, 03:17
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Vad fint, du har kanske missat att Trump är de republikanska väljarnas numero uno val?

Nu finns det en framtid. Vivek 2028.

Båda partierna har en framtid att planera inför. Partierna, speciellt R behöver locka yngre väljarer för sin egen överlevnad.
Senast redigerad av CyberIngmar 2023-08-30 kl. 03:54.
Citera
2023-08-31, 16:24
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=hAsYvweaUG0

Vivek är hos Hannity. Problemet med Ramaswamy är att han pratar så fort och hela tiden. Han stannar inte av ett ögonblick utan låter som en kulspruta. Och det får en ju att inse att han för hetsig för jobbet som president. Jag trodde först han var hög på något. Så det kanske bara var det att han är så där uppjagad hela tiden. Verkar inte överväga något och det är så konstigt när många ämnen är så komplexa att det får de flesta högt uppsatta politiker att väga sina ord understundom. Vivek bara kulsprutar på. Och när han inte kan lugna ner sig själv så passar han inte på posten.
Citera
2023-08-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
https://www.youtube.com/watch?v=hAsYvweaUG0

Vivek är hos Hannity. Problemet med Ramaswamy är att han pratar så fort och hela tiden. Han stannar inte av ett ögonblick utan låter som en kulspruta. Och det får en ju att inse att han för hetsig för jobbet som president. Jag trodde först han var hög på något. Så det kanske bara var det att han är så där uppjagad hela tiden. Verkar inte överväga något och det är så konstigt när många ämnen är så komplexa att det får de flesta högt uppsatta politiker att väga sina ord understundom. Vivek bara kulsprutar på. Och när han inte kan lugna ner sig själv så passar han inte på posten.
Det är en medveten strategi för att få fram sitt budskap och han gör detta synnerligen effektivt. I synnerhet när han pratar med korkade och lögnaktiga vänsterjournalister som försöker föra in samtalet på något pseudospår, typ "men vad tycker du om att Trump enligt utsago bett en av sina anställda att flytta en låda med hemliga dokument, är inte detta ett jäääääätteallvarligt brott" så för han i stället fram sin allmänna syn på saker och ting i detta fall att man inte bör ställa en f d president inför rätta p g a procedurfel.

Jag inser naturligtvis att Vivek kommer att bli vänsterns hatobjekt nummer ett när Trump gått i pension. Han är alldeles för intelligent för dem, slaktar dem på deras egna talkshower, och vägrar att diskutera på deras dagisnivå. Eftersom Vivek är ett nytt hot är det bästa vänstern har att komma med just nu att "Vivek pratar så fort för att dölja att han egentligen är en bedragare som antagligen har aktier i oljeindustrin".
Citera
2023-09-01, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det är en medveten strategi för att få fram sitt budskap och han gör detta synnerligen effektivt. I synnerhet när han pratar med korkade och lögnaktiga vänsterjournalister som försöker föra in samtalet på något pseudospår, typ "men vad tycker du om att Trump enligt utsago bett en av sina anställda att flytta en låda med hemliga dokument, är inte detta ett jäääääätteallvarligt brott" så för han i stället fram sin allmänna syn på saker och ting i detta fall att man inte bör ställa en f d president inför rätta p g a procedurfel.

Jag inser naturligtvis att Vivek kommer att bli vänsterns hatobjekt nummer ett när Trump gått i pension. Han är alldeles för intelligent för dem, slaktar dem på deras egna talkshower, och vägrar att diskutera på deras dagisnivå. Eftersom Vivek är ett nytt hot är det bästa vänstern har att komma med just nu att "Vivek pratar så fort för att dölja att han egentligen är en bedragare som antagligen har aktier i oljeindustrin".

Han är för hetlevrad för att passa som president. Han pratar och pratar och kan inte lugna ner sig. Det är dåliga egenskaper för en politiker i allmänhet men en president i synnerhet.

Lyssnar man på vad han säger så säger han inte så mycket. Han har inte mycket till budskap. Och det är så naivt. Han är inte en van tänkare. Men jag förstår att man gillar honom om man gillar Trump. De är både ihåliga som politiker i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in