2023-08-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Wagnertvåan som var ombord i flyet fick även sin allra sista resa i en amerikansk begravningsbil såg jag på bild. Dom hymlar iafall inte med sin dubbeltmoral,

Nej, när dom va på besök i afrika va det BMW som gällde, fast tyskarna skickar vapen..

Det är den här dubbelmoralen i kriget som gör allt udda, dom hatar väst, men vill ha väst för öst gör saker ingen vill åka i.
Citera
2023-08-31, 22:17
Medlem
Idag är det fog of war på riktigt
Citera
2023-08-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej, men det är ju inte heller de är till för. Men visst är det precis så ja, lite underligt som KEN säger, att dessa står kvar medans S-300 systemen "plötsligt" åker in på reparation (till Bryansk)

Nu får du tala klarspråk fattar inte ett ord vad du säger
Citera
2023-08-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Nu får du tala klarspråk fattar inte ett ord vad du säger

Nämen vad fan .

Jag höll med dig om att BUK INTE kan nå Japans fastland. Och därför sade jag att det inte heller var vad de alls var skapade att göra (eftersom att de är LV's).
Sedan höll jag med dig i don konklusion och hänvisade till KEN's senaste inlägg om de S-300 systemen Ryssland nu flyttar från öarna.
Så jävla "oförståbar" är jag väl andå inte?
Citera
2023-08-31, 22:32
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Bra slutsats KEN. Ja, där finns en anledning till att dessa tre batterier flyttas nu. Och tre av antalet är precis vad de är. Kvar står 7 st BUK....för vad kan man undra?
Om de japanska självförsvarsstyrkorna anländer i helikopter?
Citera
2023-08-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj nu tillverkar de fejk-coca cola i Ryssland! Men det är bara hemska invandrare som gör detta så de blir utvisade.
https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1697306448475099343

Jaha så nu har även Ryssland problem med invandrare. Undrar var de kommer ifrån?
Citera
2023-08-31, 22:37
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggthat
Idag är det fog of war på riktigt

Känns som bra vibbar. Tror dom är nära ett större genombrott nu.
Citera
2023-08-31, 22:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Men du är rörig i skallen, även om japan får för sig att närma sig öarna, så lär dom slå ut systemen på öarna innan, och vad fan är LV's? aldrig hört talas om det

Luftvärn
Citera
2023-08-31, 22:43
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Nej, när dom va på besök i afrika va det BMW som gällde, fast tyskarna skickar vapen..

Det är den här dubbelmoralen i kriget som gör allt udda, dom hatar väst, men vill ha väst för öst gör saker ingen vill åka i.
Japp, nån sorts rysk Whitetrash logik, men skal sägas, få i väst gillar vad Kina står för, men vi köper endå alla slags saker derifrån kun pga priset.
Citera
2023-08-31, 22:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja ryssen har blastat ordentligt mot kartrongdrönarna (är det en korrekt benämning nu haha??, eller kallas de bävrar?) ikväll. Kom en film till nu.

Citat:
Beavers are flying again in Pskov.

https://t.me/Donbas_Operativniy/53886
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-08-31 kl. 22:54.
Citera
2023-08-31, 23:00
Moderator
farbror_barbros avatar
Sovolyov på rysk stats-tv och hans kompis generalen tillika duma-ledamoten Gurulyov har tydligen missat memot om att Ryssland håller på att vinna kriget i Ukraina och föreslår att man skall använda taktiska kärnvapen (!) vid Robotyne:
https://youtu.be/rOETTd9vwHQ?si=i0QrAhFQupOOHJTQ (vid ca 7:00).

Även om de flesta inser att detta aldrig skulle ske (eller…?) så är det onekligen både märkligt och talande att man på rysk stats-tv diskuterar kärnvapen som ett rimligt sätt att nå framgång i ”den speciella militär-operationen”. Tar Sovolyov upp detta på eget bevåg, eller är det en del av en centralt styrd propaganda, det är frågan jag ställer mig.
Citera
2023-08-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Sovolyov på rysk stats-tv och hans kompis generalen tillika duma-ledamoten Gurulyov har tydligen missat memot om att Ryssland håller på att vinna kriget i Ukraina och föreslår att man skall använda taktiska kärnvapen (!) vid Robotyne:
https://youtu.be/rOETTd9vwHQ?si=i0QrAhFQupOOHJTQ (vid ca 7:00).

Även om de flesta inser att detta aldrig skulle ske (eller…?) så är det onekligen både märkligt och talande att man på rysk stats-tv diskuterar kärnvapen som ett rimligt sätt att nå framgång i ”den speciella militär-operationen”. Tar Sovolyov upp detta på eget bevåg, eller är det en del av en centralt styrd propaganda, det är frågan jag ställer mig.
Ja, det är oavsett vart världen är på väg ett otroligt uttalande på en STATS-TV som du säger.
Detta är ju något vi trodde försvann med Pino och Jung 1.

Även om det inte betyder något för den med öppna öron så är det ju på en av världens största inhemska Tv-kanaler detta skits ut ja!

Och efter det så skall det fortfarande ses som att de är fredens folk i tanke och "solidaritet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in