2023-08-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Maria och Sofie måste skaffa rikare män.

Nä. Tycker Maria och Sofie ska vara "strong independent women" och ta extratimmar alt. ett extrajobb så att de har råd att behålla sina fantastiska vänner.
Citera
2023-08-31, 15:15
Medlem
Jag tänker att det också är väldigt käckt och glättigt i media. TV-program och sociala medier - men också utbildningsväsendet och många arbetsgivare vill ge en väldigt elitistisk bild av livet och vilka förväntningar på karriären som man bör ha med sin utbildning/jobb. Bara det bästa är gott nog storskaligt.

Allt ska putsas på inför för framträdandet och försäljningen på linkedin, hemnet och instagram.

Men glädjeyran börjar nu solkas av att världen är rätt unken med lite olika slags katastrofer...
Citera
2023-08-31, 15:54
Medlem
GertBennys avatar
ÅHH HERREGUD VILKA ÄNSGLISA OCH FÅNIGA KONFORMISTER!!!! Dessa fåntrattar man ser ratta runt i Teslor eller bilar med någon företags logga får alltså inte behålla sina fjantiga vänner för att det inte har råd att åka på bröllop till Italien??

Detta hade aldrig hänt bland oss WTN - vi håller ihop i vått och torrt. TILL ALLA ER MEDELKLASSMÄNNISKOR SOM LÄSER DETTA! Ni är varmt välkomna till oss längst ner på samhällstegen! Danser och fester med träskor, HB och Eddie Meduza i bruksorter utan framtid är nu ert nya och spännande liv!
Citera
2023-08-31, 15:57
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Destinationsbröllop och svindyra möhippor. Lyxbruncher och ambitiösa hemmamiddagar. Flådiga överklassvanor har blivit norm i vissa medelklassmänniskors liv. Men med dagens ansträngda ekonomiska läge är det många som inte längre har råd.

”Maria”, 35, ljuger för att undkomma dyra restaurangnotor.

”Sofie”, 45, märker hur vännerna glider i väg när hon inte längre kan hänga med i deras vanor.

Hur blev det så här? Ska man bli fattig OCH ensam?

https://www.expressen.se/amelia/ljug...a-sina-vanner/
Det är svårt att inte skratta rakt ut. Den fåniga och ångestdrivna medelklassen försitter aldrig en chans att utse hackkycklingar bland sina egna.

Låt oss hoppas på mer inflation.
Citera
2023-08-31, 16:31
Det får bli tabberas i Katthult.
Citera
2023-08-31, 16:44
Medlem
Är väl bara att ta ett sms-lån, så är man på banan igen
Citera
2023-08-31, 17:19
Moderator
T-80Us avatar
Sjunde klassens avföda till människor utan någon som helst form av stil eller klass, är vad det är fråga om, inte överklass eller det söndertvättade ordet "lyx".

Jag har vänner som inte har råd med dyra middagar eller liknande, då är det en självklarhet att jag bjuder om de ska följa med, det är ingenting de överhuvudtaget behöver nämna, notan tas om hand. Att förvänta sig att andra ska delta i ens bröllop i ett annat land, och bekosta hela kalaset själva, är värsta sortens IKEA-slask. Ska man bjuda in till ett finare bröllop, så ingår naturligtvis hotell och mat, kanske också resan, för de som är inbjudna. Annars är man bara en stackare, som gjorde bäst i att gifta sig hemma i sockenkyrkan, med gratis kaffe i prästgården efteråt.

Vad det handlar om här är alltså att de här kvinnorna har "vänner" som inte är några riktiga vänner, och att dessa "vänner" lagt sig till med manér de inte har backning för. Ingenting annat. De gjorde samtliga bäst i att ignorera de här kälkborgarna och deras bildningsfattiga tillställningar till självkostnadspris.
Citera
2023-08-31, 18:10
Medlem
Väldigt många medelålders kvinnor gillar att konsumera, det är väl för fan vad deras liv går ut på. Vill man inte ingå i det påhittet så får man skaffa sig andra vänner är jag rädd.
Citera
2023-08-31, 20:19
Medlem
Är ganska lätt att hitta vänner där konsumtionshetsen ej är så stark gäller då kanske främst att leta vänner som faktiskt har intressen utöver spendera pengar/shopping utan fyller ain fritid med saker som ej nödvändigtvis kostar en massa pengar.

Jag sjölv har inga problem med att säga när något är för dyrt för att haka på då kan jag föreslå nögot billigare alternativ och duger det ej så är dom kanske ej en så bra "vän".
Citera
2023-08-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Sjunde klassens avföda till människor utan någon som helst form av stil eller klass, är vad det är fråga om, inte överklass eller det söndertvättade ordet "lyx".

Jag har vänner som inte har råd med dyra middagar eller liknande, då är det en självklarhet att jag bjuder om de ska följa med, det är ingenting de överhuvudtaget behöver nämna, notan tas om hand. Att förvänta sig att andra ska delta i ens bröllop i ett annat land, och bekosta hela kalaset själva, är värsta sortens IKEA-slask. Ska man bjuda in till ett finare bröllop, så ingår naturligtvis hotell och mat, kanske också resan, för de som är inbjudna. Annars är man bara en stackare, som gjorde bäst i att gifta sig hemma i sockenkyrkan, med gratis kaffe i prästgården efteråt.

Vad det handlar om här är alltså att de här kvinnorna har "vänner" som inte är några riktiga vänner, och att dessa "vänner" lagt sig till med manér de inte har backning för. Ingenting annat. De gjorde samtliga bäst i att ignorera de här kälkborgarna och deras bildningsfattiga tillställningar till självkostnadspris.

IKEA-slask? Det är svensk kultur.
Delvis snåljåpar allihopa.

Vet t.om ett par som inte bjöd in vissa vänner för att de inte hade råd att betala för maten för alla

Jävla svenssons alltså.
Så ytliga med inga riktiga vänskaper.

Har man inte råd med ett bröllop ska man inte gifta sig.
Citera
2023-08-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Väldigt många medelålders kvinnor gillar att konsumera, det är väl för fan vad deras liv går ut på. Vill man inte ingå i det påhittet så får man skaffa sig andra vänner är jag rädd.

Problemet är att de har tittat på för mycket serier och vill leva i fantasin att de är något mer än sina tråkiga 9-5 jobb.
Citera
2023-08-31, 21:16
Medlem
Tja, man får de kompisar man förtjänar. Sen får man ta det därifrån... Exet är stark, hon har varit öppen på sitt jobb med att det inte blir nåt AW för hennes del på ett tag för att hon behöver göra annat med pengarna, men alla klarar inte att säga ifrån. Då får man vara utan nåt annat istället, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in