2023-08-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Han har, snabbräknat, tjänat ~32k om dagen på att bo där i 20 år.

Skapligt.

Om man själv lyckades med något sådant någon gång.
Inte direkt som att han behöver extra pengar.... En spekulation bara . Det är ju trots allt en av de största banded genom tiderna...
Citera
2023-08-31, 18:39
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vem köpte kåken?

André Åkerlund. Han jobbar med fastigheter och vet vad han pysslar med. Kompanjon, till och från med Herr Selin (Balder).

För övrigt är André bror till musikvideolegenden Jonas Åkerlund som bor i LA. Pappa till ett av alla Ajes barnbarn också…. Osv.
Citera
2023-08-31, 19:10
Avslutad
14 miljoner känns extremt billigt. Han måste verkligen ha prickat botten på fastighetskraschen när han köpte. Nu får man knappt ett radhus för 14 miljoner.
Citera
2023-08-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Inte ens om jag va miljardär skulle jag köpa det då huset va riktigt fult.

Jag tyckte det var riktigt snyggt!
Ett helt underbart ställe i övrigt också.
Men visst är det fullständig insyn från alla håll och kanter där?
Det kan inte vara det lättaste i hans ålder att lämna ett hem han bott i så länge.
Citera
2023-08-31, 19:14
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
En sån här trådstart blir - no offence - värdelös när det inte framgår i trådstarten vad den såldes för nu.

Eftersom man inte får något svar så börjar man spekulera och jag tippar själv på en 40-50 uppåt 60 miljoner.
På tok för lågt. Det dubbla är mer rimligt.
Citera
2023-08-31, 19:15
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaps
Jag tyckte det var riktigt snyggt!
Ett helt underbart ställe i övrigt också.
Men visst är det fullständig insyn från alla håll och kanter där?
Det kan inte vara det lättaste i hans ålder att lämna ett hem han bott i så länge.
På Google ser det ut att vara en rejäl häck på vissa sidor.
Citera
2023-08-31, 19:20
Medlem
Det är magiskt. En bro över från strandpromenaden med grind på. Sen ut på ens egna ö.

248 miljoner e ju lite häftigt dock
Citera
2023-08-31, 19:20
Medlem
Barentss avatar
Hehe, Spotify-Ek har pressat upp priserna lite, efter att kan köpte en halvö längst österut i Djursholm för 500 miljoner. Den ägaren hade köpt halvön för 10-20 mkr.

Björn är fantastisk i affärer och att köpa den villan på den absoluta botten 1995 är spektakulärt. Måste varit Sveriges dyraste hus då. man fick lyxhus med sjötomt för 3-4 mkr 1994, jag var med och letade då, köpte en Nacka-villa med sjötomt för 1.9 mkr.

Jag kan minnas fel, men jag tror ön beboddes av en ensam tant, jag bodde i Danderyd då, var helt nergången, och köparen innan Björn betalade 2 mkr eller så.

Djursholms-rekord-priset var 30mkr fram till för bara några år sedan. Man kan lätt se den enorma omfördelningen av pengar från fattiga till rika under perioden 2008-2022. Det har lett till 10-dubblat rekord. Pengar har inget värde längre.
Senast redigerad av Barents 2023-08-31 kl. 19:34.
Citera
2023-08-31, 19:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
14 mille står det ju. Inte så farligt ändå.
Men snälla nån, han menar såklart inte vad Björn köpte den för på nittiotalet. Han menar "vad gick den lös på NU, när den såldes?"

Fan, folk är handikappade på Flashback numera.

En kvarts miljard gick den för...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-08-31 kl. 19:33.
Citera
2023-08-31, 19:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hehe, Spotify-Ek har pressat upp priserna lite, efter att kan köpte en halvö längst österut i Djursholm för 500 miljoner. Den ägaren hade köpt halvön för 10-20 mkr.

Björn är fantastisk i affärer och att köpa den villan på den absoluta botten 1995 är spektakulärt. Måste varit Sveriges dyraste hus då. man fick lyxhus med sjötomt för 3-4 mkr 1994, jag var med och letade då, köpte en Nacka-villa med sjötomt för 1.9 mkr.

Jag kan minnas fel, men jag tror ön beboddes av en ensam tant, jag bodde i Danderyd då, var helt nergången, och köparen innan Björn betalade 2 mkr eller så.

Djursholms-rekord-priset var 30mkr fram till för bara några år sedan. Man kan lätt se den enorma omfördelningen av pengar från fattiga till rika under perioden 2008-2022.
Du minns korrekt. Villan var nergången gammal, omodern och liknade mammans hus från filmen Psycho. Björn köpte den 1995 för 14 mille.

Japp, det var ett riktigt klipp sälja den för en kvarts miljard.
Citera
2023-08-31, 19:27
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents

Djursholms-rekord-priset var 30mkr fram till för bara några år sedan. Man kan lätt se den enorma omfördelningen av pengar från fattiga till rika under perioden 2008-2022.

Jonna Sima lär väl bli alldeles till sig i trosorna nu. Så att hon i vanlig ordning får förfasa sig över superrika människor byter pengar med varandra (och försöka vrida det till att bli ett ”svenneproblem”)….

Kul att Björn gjorde en bra deal! Det tycker jag är helt välförtjänt!
Senast redigerad av JymdKjam 2023-08-31 kl. 19:40.
Citera
2023-08-31, 19:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jonna Sima lär väl bli alldeles till sig i trosorna nu. Så att hon i vanlig ordning får förfasa sig över superrika människor byter pengar med varandra.

Kul att Björn gjorde en bra deal! Det tycker jag är helt välförtjänt!
Han är rätt gammal och pengarna kommer snart att spridas över hans barn och barnbarn som sätter sprätt på allt så att de återkommer till statens skattkista. Jag har inga problem med beloppet.

Man hade velat veta budgivningen och vilka som bjöd. Började de på 60mkr?...

Jag har varit på besök på en ännu finare egen ö i Djursholm, Samsö 300 meter längre ner på Strandvägen. Den ägdes då av en byggfirma-herre som hade en fest. Den är mycket finare och värd mer.
Senast redigerad av Barents 2023-08-31 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in