2023-08-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ok! Jag hade nog lite funderingar kring dessa ”elitsoldater” då kan vi nog utesluta att det var en VDV.👍😂
Hade jag också gjort om jag vore du "Himar". Nog om det nu och så återgår vi till "neutrala" inköp utav dumheter som ifrågasätter VERKLIGHETEN som händer IDAG. Lyckligtvis är där lika många ukrainare som bär JUST den tröjan, så...är detta balansen ryss-trollen pratar om måhända?
Citera
2023-08-31, 17:25
Avstängd
smaug20017s avatar
Snack från propagandisterna från Mooozzkva som pratar sitt folkmords skit som vanligt. Nej ni era svin kommer bli utplånade innan Ukrainare.
Citat:
Meanwhile, propagandists are not shying away from calling for the genocide of everything Ukrainian in Ukraine. They believe no one met them with flowers because of propaganda, and not because of mass murders.
https://twitter.com/wartranslated/status/1697221371946795486

Dags att rulla ut gaskammare för mongolierna....
Citera
2023-08-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jag postade tidigare om svinet Yan Petrovsky som blev arresterad i Finland och som Ukraina vill ha utlämnad. En fördjupning om svinet och som har erkänt krigsförbrytelser mot Ukrainska soldater. Medlem i den ryska nazist gruppen ruschist som svinet startade...

https://twitter.com/P_Kallioniemi/status/1697162353207394605

Känner till han där, tillhörde ett gäng nazzar som höll till i en tatoveringslokal i sentrala Oslo. Hotade folk hit o dit och stod på teve och jonglerade med knivar för att visa hur tuffa dom var. En av dom hadde rymt från ett ryskt fängelse, han var en rätt känd mma utövare i Ryssland, Datsik.
Men dom blev för stora i käften, åkte på stryk serru. Lämnade stan.

Välkommen till Oslo liksom.
Citera
2023-08-31, 17:34
Avstängd
smaug20017s avatar
En uralier som skulle skita i det öppna blir dödad av en krypskytt. Film i länken....
Citat:
Russian invader gets killed by Ukrainian sniper while taking a shit.
https://twitter.com/worldonalert/status/1697249821940478408

Den sista gången han sket.........
Citera
2023-08-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
En uralier som skulle skita i det öppna blir dödad av en krypskytt. Film i länken....

https://twitter.com/worldonalert/status/1697249821940478408

Den sista gången han sket.........
Synd på 30/06'en där. Men ibland är det ju värt att ladda lite rejält. Han springer ju åtminstone inte vidare och pratar massa dynga, så de 37kr var väl värt "spolningen". Mer av det så kommer även de ryska toaletterna att fungera som sig bör
Citera
2023-08-31, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Synd på 30/06'en där. Men ibland är det ju värt att ladda lite rejält. Han springer ju åtminstone inte vidare och pratar massa dynga, så de 37kr var väl värt "spolningen". Mer av det så kommer även de ryska toaletterna att fungera som sig bör

30-06? Antingen är det väl 7,62x39 eller möjligen .308NATO om de fått moderna prickskyttevapen. (ja, eller 12,7x99 då...)
Citera
2023-08-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
30-06? Antingen är det väl 7,62x39 eller möjligen .308NATO om de fått moderna prickskyttevapen. (ja, eller 12,7x99 då...)

Borde vara JA!

Men studera träffen i klippet , så finns där lite att "undra över" när det som du säger "borde varit x39".

Jag harklar mig lite ödmjukt och råkar spotta ut en 30-06.

.308 nej. Det är där anslaget visar sig på den distansen(i videon). Men men - oavsett så är det ju förbaskat fint att se att siktesbilden stämmer bra överens med ryss i det hela
Citera
2023-08-31, 17:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Japp. Ukraina har även fått drönare från Australien som är gjorda av kartongliknande material. Ryssen har i princip inget försvar mot dessa.

Det börjar ta sig nu.
Haha, säg inte det så att stollen Solovyov hör det för då kommer han snabbt som attans att sätta upp Australien på sin "shit list"!! Men de ska ju bara hålla för en flygtur så vadsomhelst som inte faller ihop helt för minsta lilla duggregn duger säkert. Kartong kan nog funka om man förstärker det med lite trälim eller nåt annat lämpligt. Eller det gamla billiga materialet masonit kanske? Bara att köpa in lite schackbräden så har man målningen av drönarna klar redan också ju, sk vinn vinn situation haha.
Citera
2023-08-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Borde vara JA!

Men studera träffen i klippet , så finns där lite att "undra över" när det som du säger "borde varit x39".

Jag harklar mig lite ödmjukt och råkar spotta ut en 30-06.

.308 nej. Det är där anslaget visar sig på den distansen(i videon). Men men - oavsett så är det ju förbaskat fint att se att siktesbilden stämmer bra överens med ryss i det hela

I dessa tider skjuter jag ju 30-06 på regelbunden basis, jag tänkte inte utifrån träffreaktion utan utifrån förmodade vapen hos skytten.

TTT-fast för sent.
Citera
2023-08-31, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Hitler och Putin är inte riktigt jämförbart. Hitler var totalt urspårad psykopat med storhetsvansinne. Det är rätt långt ifrån Putin va?

Den stora skillnaden är att Hitler hade i.a.f. lite koll på sin omvärld, och hade byggt upp ett samhälle som var enormt starkt till skillnad från Putin som bara drömmer och när drömmarna inte slår in så hotar stats Tv med kärnvapen. Kan man förhandla med ett samhälle som fungerar på det sättet?
Citera
2023-08-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
I dessa tider skjuter jag ju 30-06 på regelbunden basis, jag tänkte inte utifrån träffreaktion utan utifrån förmodade vapen hos skytten.

TTT-fast för sent.

Förstår vad du menar, men jag återgår till anslaget som visas på bild där min vän. Utan att gå OT, så nickar vi till faktumet att det inte är x39 åtminstone. Viktigast var att det var en ryss i "korset", och det var det ju. Fin träff, fint avstånd
Citera
2023-08-31, 18:34
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det går bra för Ukraina nu💪

"Over the past week, as part of the Offensive Guard, in cooperation with the Armed Forces of Ukraine, the National Guard members have advanced deep into Russian defense lines in the Melitopol sector.

The relevant statement was made by Acting Deputy Director of the Planning Department at the Main Directorate of the National Guard of Ukraine, Colonel Mykola Urshalovych"

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3755493-ukrainian-forces-advancing-deep-into-russian-defense-lines-in-melitopol-direction-national-g uard.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in