2023-08-31, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte läste igenom allt (pga tidsbrist ) utan skummade igenom det och får återkomma med en större spekulation när man har mer tid. Är situationerna korrekta eller felaktigt dömda är en fråga som många lag pratat om, man bör väl gå igenom varje domslut för att verkligen kunna få ett bra svar där. Dock tycker jag Tierney vara rejält usel, nu har jag mest sett Newcastle (och det har funnita en hel del saker att klia sitt huvud på) och Tierney är nog den domaren som fans har skällt på mest. Dock blir det förstås en väldigt bias när det sker inom den egna fansgruppen då man tyvärr blir väldigt partisk har jag märkt, man man kan "lätt" komma fram till argument som kan förklara ett "felaktigt" domslut. Man hör ofta "det jämnar ut sig i slutändan" men vet i fasen alltså.

Det värsta är väl att det inte finns ett konsekvent regelverk utan det kan skija inte enbart match från match utan situation från situation . Hade varit helt med på det ifall tex handsregeln vart mer tydlig och konsekvent, nu kan en arm i ett fast läge vara straff i en match och inte i en annan, och grejen är väl tyvärr att arguementen håller för båda besluten vilket då medför att det är som gjort för att kunna skapa en debatt för bias osv. Just handsregeln måste klargöras, antingen till att bli mer strikt eller vara mer TYDLIGT.

Håller med om handsregeln måste lösas snarat. Domaren du nämner drog även en armbåge på Robbo när han frågade om ett gult. Samma domare som gett Liverpool noll större fördeler med matcher som sträcker sig över en säsong. Har för mig att Robbo fick böter och att målvakten gick helt fri. En våldsam, partisk idiot helt enkelt.

Förvånar mig inte om han dömer lika efterblivet mot tex. Skatorna.

Sen har han ett ansikte som förmodligen gör folk än mer provocerad.

Usch.
Citera
2023-08-31, 15:10
Medlem
Drickbacks avatar
Chelsea’s tredjeställ ska vara läckt i EA Sports.

https://www.helloofans.com/2023/08/31/chelsea-23-24-third-kit-leaked-4/
Citera
2023-08-31, 15:31
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Chelsea’s tredjeställ ska vara läckt i EA Sports.

https://www.helloofans.com/2023/08/31/chelsea-23-24-third-kit-leaked-4/

Har det läckt någon tröjsponsor också? Kan förstå att ett lag som Nottingham har svårt att få till en tröjsponsor men att Chelsea ska stå utan måste ses som ett misslyckande och att man totalt övervärderar produkten som säljs.

Edit: Trivago? Påhittat eller finns en deal nu?
Citera
2023-08-31, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Jahaja. Gerrard tog titeln framför Celtic med 35 poängs marginal efter tio år torka och vann samtliga cuper, så "till och med Gerrard" lät lite lätt missvisande.

Att de sedan gillar Coldplay är vad det är. Riktiga foppas favoritband är U2. Dålig musiksmak tar inte från dem det sportsliga.
Villa med och efter Gerrard säger väl allt? Jag tror verkligen på Tottenham. Nu senast i ligacupen gjorde ju till och med Richarlison mål. Tottenham kommer vara med i racet om CL. Gillar ten Hag men United har inte gått särskilt mycket framåt mycket hänger på Höjlund, dom har ingen naturlig målskytt i den positionen annars.
Citera
2023-08-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Jahaja. Gerrard tog titeln framför Celtic med 35 poängs marginal efter tio år torka och vann samtliga cuper, så "till och med Gerrard" lät lite lätt missvisande.

Att de sedan gillar Coldplay är vad det är. Riktiga foppas favoritband är U2. Dålig musiksmak tar inte från dem det sportsliga.
För övrigt så är Radiohead de bästa bandet. Dom dedikerade dessutom sitt andra album till personen som avbildas på er avatar.
Citera
2023-08-31, 15:40
Medlem
Beaver14s avatar
Helt sjukt att Maguire fortsatt blir uttagen till engelska landslaget!
Kul dock att Nketiah får chansen.
Citera
2023-08-31, 15:40
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har det läckt någon tröjsponsor också? Kan förstå att ett lag som Nottingham har svårt att få till en tröjsponsor men att Chelsea ska stå utan måste ses som ett misslyckande och att man totalt övervärderar produkten som säljs.

Edit: Trivago? Påhittat eller finns en deal nu?
Hittar inget som säger att en tröjsponsor är klar.

Bortastället släppt idag utan sponsor.
https://www.chelseafc.com/en/news/article/new-chelsea-away-kit-out-and-on-sale-today

https://www.chelseamegastore.com/en/chelsea-football-kits-away/t-32554035+d-5649214915+z-93-3146506462?cs=14
Citera
2023-08-31, 15:44
Medlem
Drickbacks avatar
Southgate har tagit ut dessa mot Ukraina & Skottland.

Målvakter:
Sam Johnstone (Crystal Palace)
Jordan Pickford (Everton)
Aaron Ramsdale (Arsenal)

Försvarare:
Ben Chilwell (Chelsea)
Levi Colwill (Chelsea)
Lewis Dunk (Brighton)
Marc Guehi (Crystal Palace)
Harry Maguire (Manchester United)
Fikayo Tomori (AC Milan)
Kieran Trippier (Newcastle)
Kyle Walker (Manchester City)

Mittfältare:
Trent Alexander-Arnold (Liverpool)
Jude Bellingham (Real Madrid)
Conor Gallagher (Chelsea)
Jordan Henderson (Al-Ettifaq)
Kalvin Phillips (Manchester City)
Declan Rice (Arsenal)

Anfallare:
Eberechi Eze (Crystal Palace)
Phil Foden (Manchester City)
Jack Grealish (Manchester City)
Harry Kane (Bayern Munich)
James Maddison (Tottenham Hotspur)
Eddie Nketiah (Arsenal)
Marcus Rashford (Manchester United)
Bukayo Saka (Arsenal)
Callum Wilson (Newcastle United)

https://www.englandfootball.com/england/mens-senior-team/squad
Senast redigerad av Drickback 2023-08-31 kl. 16:21.
Citera
2023-08-31, 15:50
Medlem
Beaver14s avatar
Undrar vad Southgate har emot Ben White
Kan köpa om han tycker att Walker och Trippier går före på högersidan men Maguire före White, haha.
Citera
2023-08-31, 15:53
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Undrar vad Southgate har emot Ben White
Kan köpa om han tycker att Walker och Trippier går före på högersidan men Maguire före White, haha.

Är det inte så att White tackat nej då? Något hände ju under VM iaf.
Citera
2023-08-31, 16:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Är det inte så att White tackat nej då? Något hände ju under VM iaf.

Ja, nåt måste det ju varit. Har väl inte kommit fram vad det var mer än att han lämnade av "personliga skäl"
Citera
2023-08-31, 16:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ja, nåt måste det ju varit. Har väl inte kommit fram vad det var mer än att han lämnade av "personliga skäl"

Nä, det ryktades om att White och ass. inte kom överens. Men ärligt talat är jag glad, ju färre spelare som åker iväg desto mindre chans för skador. 😉

Edit: någon som sett brassarnas trupp än? Hoppas inte Jesus är uttagen.
Senast redigerad av jontepsg 2023-08-31 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in