2023-08-31, 15:08
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Självklart är jag emot kriget! Är inte du? Du tycker det är ok att sitta och hoppas på 4 siffrigt döda varje dag?
Du tycker att mitt inlägg var värre än inlägget med förhoppningen om fler döda varje dag?

Det 98% här tycker är felet med dina inlägg, är att du inte fullt ut stödjer Ukraina som blivit attackerat.
Att stödja Ukraina, en linje som överväldigande del av svenska folket och riksdagen tycker.
Häng inte upp dig på hela tiden att folk har utvecklade uttryck för att Ryssland får smisk.
Det får ryssapologeter leva med, när de stödjer en invasion.

För...,inte är du en ryssapologet?
Citera
2023-08-31, 15:10
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Men HALLÅ hur gamla är ni ?? 14 ? eller bara UKR bottar. Jag har läst i över ett år om hur överlägsna ukr är och hur värdelösa ryssarna är så VARFÖR är dom inte hemskickade ? Läser också om hur proryssar ljuger och visst det är uppenbart men ni fjortisar ljuger ju ännu värre och vad vinner ni på det ?
Detta krig är skit och alla lögner från bägge sidor är bara patetiska. KONSTRUKTIVA ideer om hur kriget och dödandet kan ta slut vore mer värdefullt tycker jag. SKÄRPNING på inläggen.

Jag har en ide!
Ryssland tar hem sina trupper.
Vad tror du om den?
Citera
2023-08-31, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Den här konflikten är djupare än vad du tror. Vi har blivit utsatta för subversiv verksamhet i årtioenden och jag menar att det är viktigt att man förstår det för att kunna få helhetsbilden av det som händer nu. Samt hur vi kan förhindra att något liknande sker igen.

Läs min posthistorik så ser du att jag är betydligt mer initierad än vad du tror.
Mitt svar var ett väldigt förenklat svar till en ”ny” i tråden som tror det finns enkla lösningar.
Vet inte vart du står men jag är proukraina från dag ett.
Hur djup tror du konflikten är?
Jag skiter i Thrump, Biden, Uffe, Magda, NATO, EU det är putte som är problemet.
Citera
2023-08-31, 15:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
VÄRLDSKRIG låter blä. OM Usa >/ väst går på ryssland blir det nån typ av världskrig och då tror iaf jag att Indien och Kina kommer att va på olika sidor .... dom hatar ju varandra mer än vi hatar rus.
PS ovan nämnda är inga småkillar som Belarus som du nämnde.
Om dom inte bara skulle stå kvar utanför och titta på så finns det ju inte en chans i helvete att dom ställer sig på ryssens sida. Om nått så är det väl att Kina skulle se möjligheten att "gratis" kapa åt sig delar av Sibirien. Och varför skulle Indien riskera allt genom att få hela den civiliserade världen mot sig?

Ingen av dom har något som helst att vinna på att medvetet ställa sig på en redan förlorad sida i ett storkrig.

Eller tänker du att Kina skulle passa på att gå för Taiwan? Problemet där är ju att USA+allierade i Stilla havet lätt skulle hålla Kina stången enbart med flottan och flyget. Så det skulle i princip bara bli en distraktion och sen när man efter en vecka eller två är klara med Ryssland så kan man fokusera på Kina. Och som du säger, då skulle säkerligen Indien passa på också. Då står Kina ensamt mot hela den civiliserade världen + Indien.

Då är vi tillbaka. Vem i sina sinnens fulla bruk skulle ställa sig på ryssens sida?
Citera
2023-08-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Återigen bekräftas det mycket glädjande att dom som inte har i Ukraina att göra är på flykten.
31 aug:
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
29 aug:
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/08/29/two-ukrainian-air-assault-brigades-are-flanking-rus
https://www.wsj.com/world/europe/ukrainian-counteroffensive-pierces-main-russian-defensive-line-in-southeast-9441e204?mod=hp_lead_pos 1(ofta betalvägg)
30 aug:
https://www.aljazeera.com/news/2023/8/30/ukraines-troops-push-towards-russias-rear-defences

Spring ryssar spring 🏃‍♂️Slava Ukraini 🇺🇦
Goda nyheter igen👍🇺🇦

Hoppas på en snabb kollaps i de ryska trupperna nu!
Citera
2023-08-31, 15:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Avståndet mellan fordonen? Är det vettigt? Ryssen slår ut ett dussin med en bomb.

De kanske inte är nära fronten.
Citera
2023-08-31, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Avståndet mellan fordonen? Är det vettigt? Ryssen slår ut ett dussin med en bomb.

Ryssarna har ju visat att dom inte klarar av att sikta rätt.
Citera
2023-08-31, 15:33
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det 98% här tycker är felet med dina inlägg, är att du inte fullt ut stödjer Ukraina som blivit attackerat.
Att stödja Ukraina, en linje som överväldigande del av svenska folket och riksdagen tycker.
Häng inte upp dig på hela tiden att folk har utvecklade uttryck för att Ryssland får smisk.
Det får ryssapologeter leva med, när de stödjer en invasion.

För...,inte är du en ryssapologet?

Att stödja Ukraina oavsett konsekvenser är vad de flesta i denna tråd verkar önska.
Jag är inte säker på att ett befriat Krim är värt mina barns eller din familjs död, många önskar ett tredje världskrig vilket kommer inträffa innan Ryzzzland är krossat. Men är det så majoriteten önskar så är det bara för mig att anpassa mig.
Var detta för mkt Ryzzpropaganda med felaktig värdegrund för dig så ber jag ödmjukt om ursäkt.

Jo jag vet mantrat, om vi inte krossar Ryzzen nu kommer dom försöka med Gotland om några år..
Citera
2023-08-31, 15:34
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Ja helt klart ett nytt spinn från våra Kremlgossar.

Nu heter det att man "minsann tycker putin är en stor idiot men att nu när läget ändå är som det är, så är det nog bäst om Ukraina bara lägger ner vapnen och förhandlar"

Frånvaron av Wagner har gjort de mindre lojala till Putin, lite mer förvirrade. De har lite lättare att greppa efter halmstån än tidigare. När Pirogen försvann ur bilden så knäcktes kamelens rygg lite kan man säga, det visar att flygplanskraschen var en bra händelse för oss som står på Ukrainas sida.

Rysstrollen är som botar i kvantfysikens värld. De aktiveras och de avaktiveras, ofta utan att veta om det själva. De tror de deltar, men i själva verket är de Non Playing Character (NCP), som har noll och intet att göra med krigets utgång.
Senast redigerad av TotalWar 2023-08-31 kl. 15:45.
Citera
2023-08-31, 15:35
Medlem
Citat:
Du skriver dynga. Jag har flera usa vänner online och knappt någon av dom vet vart sverige ligger. T o m så illa att två av dom trodde sverige ligger i afrika och då har vi ändå varit vänner i många år. Jag har pratat med dessa och de är 10+ och ingen bryr sig ett SKIT om ukr. Kan inte säga att dom är emot usas hjälp dit heller ... dom bryr sig helt enkelt inte. Amerikaner är mer egoistiska än T O M svenskar.
Vad beträffar den "pro rysske" amerikanska presidenten ... NÄ han är inte proryss han är bara hårdare tuffare bättre än alla andra us presidenter har varit han tar inte skit. Inte från Putin heller.
Ja dessa extremhöger stollarna är ju inte kända för att ha höga studieskulder, så jag kan mycket väl tänka mig att de tror att Sverige ligger i Afrika trots att de umgås online med en svensk.

Ukraina skiter de säkert i då de ofta är misslyckade egoister.
Citera
2023-08-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Att stödja Ukraina oavsett konsekvenser är vad de flesta i denna tråd verkar önska.
Jag är inte säker på att ett befriat Krim är värt mina barns eller din familjs död, många önskar ett tredje världskrig vilket kommer inträffa innan Ryzzzland är krossat. Men är det så majoriteten önskar så är det bara för mig att anpassa mig.
Var detta för mkt Ryzzpropaganda med felaktig värdegrund för dig så ber jag ödmjukt om ursäkt.

Jo jag vet mantrat, om vi inte krossar Ryzzen nu kommer dom försöka med Gotland om några år..

Många önskar ett tredje världskrig. Vad är många? Bara för att ett par stolpskott skrivit dt så är det inte många.
Så återigen ad tycker du Ukraina ska göra? Ge upp från dag ett?
Detta krig är rysslands fel och enbart rysslands fel. Det hade räckt med att dom stannade hemma,
Citera
2023-08-31, 15:38
Medlem
Citat:
VEM är ansvarig ?? det vet vi ju alla det är Putin förstås men att mala klaga gnälla om att han måste ge upp är ju bara patetiskt. Han kommer ALDRIG att ge upp. Jag trodde tråden var för att ge info om hur kriget går och diskutera lösningar och inte upprepa saker som inte kommer att hända dag efter dag i över ett år.
Sluta rösta FI och lär dig tänka logiskt istället.

Så eftersom putin aldrig kommer ge upp enligt dig så måst Ukraina göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in