2023-08-31, 09:34
Medlem
carltellin88s avatar
Har bara PC hemma och skulle vilja kopiera bilder från iphone till min pc. ansluter med USB sladd, klickar tillåt åtkomst på iPhonen, kan öppna DCIM mappen. MEN, endast en bråkdel av de mappar/bilder i iphonen visar sig i min PC. Varför? är det någon inställning?

Tror det har med iCloud och göra. De bilder jag inte kan se har ett litet moln med en bock i i info rutan, de jag kan se har ett överstruket moln. Innebär det att bilderna med molnet och bocken inte finns i telefonen över huvudtaget??? Låter konstigt isf eftersom minnet nästan är fullt.
Finns det någon inställning jag kan ändra?
Senast redigerad av carltellin88 2023-08-31 kl. 09:49.
Citera
2023-08-31, 10:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Har bara PC hemma och skulle vilja kopiera bilder från iphone till min pc. ansluter med USB sladd, klickar tillåt åtkomst på iPhonen, kan öppna DCIM mappen. MEN, endast en bråkdel av de mappar/bilder i iphonen visar sig i min PC. Varför? är det någon inställning?

Tror det har med iCloud och göra. De bilder jag inte kan se har ett litet moln med en bock i i info rutan, de jag kan se har ett överstruket moln. Innebär det att bilderna med molnet och bocken inte finns i telefonen över huvudtaget??? Låter konstigt isf eftersom minnet nästan är fullt.
Finns det någon inställning jag kan ändra?
Det har väl att göra med att bilden med ett moln ligger i fullformat i iCloud och bara har en liten kopia på telefonen. när du visar den bilden på telefonen visas först den lilla bilden (ser lite oskarp ut) och sedan laddas molnversionen ner till telefonen och bilden blir skarp.
Logga in på iCloud på din PC och hämta bilden direkt därifrån är lösningen.
Rensa bort video'r och stäng av live view så får du mer plats på mobilen.
Citera
2023-08-31, 10:29
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Prova att installera appen: Telefonlänk från Microsoft Corp. i datorn..
Under installationen så visas hur du kopplar ihop din telefon mot appen...
Citera
2023-08-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Prova att installera appen: Telefonlänk från Microsoft Corp. i datorn..
Under installationen så visas hur du kopplar ihop din telefon mot appen...

Det tippar jag på är helt onödigt då problemet högst sannolikt är det som talaren före dig beskrev, att bilderna inte finns i fullformat på TS mobil utan bara som previews. De ”riktiga” bilderna ligger på iCloud.

Då är det olika lösningar man kan göra beroende på dig faktorer.

Har man gott om utrymme på sin iPhone så kan man ändra i inställningar att bilder ska lagras på iPhone i fullformat, och att bilder från iCloud ska hämtas till iPhone.

Har man klent med utrymme så kan man antingen välja att öka lagringen på iCloud för en liten extra peng i månaden. Eller ladda ner bilderna från iCloud.com direkt till PC
Citera
2023-08-31, 14:29
Medlem
paskharens avatar
Du får gå in på Microsoft store och ladda ner ett tillägg för att visa hdr foton. Har för mig det kostar några kronor att installera. Var ett tag sedan jag gjorde det själv.
Citera
2023-08-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Du får gå in på Microsoft store och ladda ner ett tillägg för att visa hdr foton. Har för mig det kostar några kronor att installera. Var ett tag sedan jag gjorde det själv.

Jag vill minnas att ett alternativ är att ladda upp dem i google photos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in