2023-08-31, 13:55
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Det gör även att Ryssland blir ett mindre och mindre hot mot Moldavien, Baltländerna, Gotland med mera. Ryssland avrustar sig själva långsamt just nu.

Ja, det ser ut som Fridolins icke-våldsförsvar till slut applicerades i "fel" land, sin uppdragsgivare till trots. Det är istället Ryssland som avväpnas, medans vi blir starkare. Samma med Covid-19, det blev Kina som till slut råkade mest illa ut även om det inte såg ut så inledningsvis. Kalla det här universums motoffensiv, som Ukrainarna nu gör på sitt håll. Vilken jävla berg och dalbana vi fått uppleva de senaste 3-4 åren. En annan sak om Miljöpartiet, Putins femtekolumnare, de använde även massinvandring för att destabilisera samhället. Ett trick vi känner igen från Vitryssland, Erdogan mfl som använder/använde samma strategi som del av modern krigsföring, där krigshandlingar är så luddiga att man inte riktigt kan sätta fingret på det hela. Varje krig ser alltid lite annorlunda ut än det föregående, men nog har vi befunnit oss i krig långt före 2022 och 2014 också för den delen. Det vi ser nu är själva finalen.
Senast redigerad av TotalWar 2023-08-31 kl. 14:06.
Citera
2023-08-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Meeeeeeeeeeeen va fan vi är tonvis med människor som vill att P ska ge upp / lämna tillbaka landvinningar / inställa sig i Haag meeeeeeeeeen det kommer ju inte att hända så varför läser jag detta i över ett år nu ??????? Kan vi inte objektivt försöka hitta en lösning ? nope de flesta här skiter i trådens ämne och bara gläds över döda ryssar. INGEN "förutom mig då" gråter över att lika många ukr dör. Även om jag vet att soldaterna inte vill kriga så gör siffran 10.000 döda civila i ukr extra ont.
Putin kommer inte att ge sig och om han dör eller blir avsatt kommer inte efterföljande att ge sig heller så varför mala detta skit istället för att försöka hitta en lösning ?

Och vem anser du är ytterst ansvarig för alla dessa människors död som du låtsas bry dig om?
Citera
2023-08-31, 14:00
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Detta är inte dagis. Vi ska inte medvetet sträva efter att gå bakåt i utveckling?
Hänvisar man till vem som sagt vad och vad som faktiskt sagts så kan man själv följa upp och avgöra trovärdigheten.
I detta fall hänvisa man inte ens till något specifikt plats eller ens ett uttalande. Personen kanske misstolkar allt eller har noll kunskap i engelska, det är ju ändå en person som hänger på FB.
Minsta man kan göra är att hänvisa till VEM som säger VAD.

Ville bara ta ner förväntan på att källor ska komma snabbt.
Det är fördröjning på släppen av vad som händer.
Citera
2023-08-31, 14:01
Medlem
Citat:
Meeeeeeeeeeeen va fan vi är tonvis med människor som vill att P ska ge upp / lämna tillbaka landvinningar / inställa sig i Haag meeeeeeeeeen det kommer ju inte att hända så varför läser jag detta i över ett år nu ??????? Kan vi inte objektivt försöka hitta en lösning ? nope de flesta här skiter i trådens ämne och bara gläds över döda ryssar. INGEN "förutom mig då" gråter över att lika många ukr dör. Även om jag vet att soldaterna inte vill kriga så gör siffran 10.000 döda civila i ukr extra ont.
Putin kommer inte att ge sig och om han dör eller blir avsatt kommer inte efterföljande att ge sig heller så varför mala detta skit istället för att försöka hitta en lösning ?

Varför låtsas du bry dig om Ukraina? Det märks på lång väg i dina inlägg att du går Ryssjävelns ärende d.v.s din "objektiva lösning" är att Ukraina ska förhandla bort sina egna landområden till pissryssen.
Citera
2023-08-31, 14:05
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Får de bara tillräckligt med bonk kommer de givetvis att backa ut ur Ukraina. Vi har ju redan sett att de backar då de inser att de inte kan hålla den mark de tagit.

Helt hjärndöda är de inte! Militären kommer knappast att bara titta på medan deras vapen sprängs till skrot.

Tramset att de bara använt gamla grejer först och har tusentals Armata och T-90 i lager som de kommer att plocka fram då vagnarna från 50 talet är slut, tror ju bara riktiga jubelidioter på
Citera
2023-08-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jo..

Problemet är Putin, han följer recepten «how to build an empire». Samma gjorde USA en gång i tiden och samma gör Kina nu. (även Hitler satsade friskt ett tag 😂 )

Det första man gör är att konsolidera makten inomlands, sen tar man kontroll över närliggande områden utomlands.
Hamner, olika ressurser, strategiska ställen etc. etc. Man förbereder för något större.

Om någon kommer i vägen för dessa planer..ja då går man till attack. Det här är basic imperiebyggande.

Det här har Putin vetat om länge. Sen är jag rätt säker på att han är psykopat. Farlig.

Osäker på hur jag ska svara här då vi verkar helt överens om att Putin är farlig och måste bort.
Jag läser ditt inlägg som att du tror att en Trump vid makten OCKSÅ skulle va farligt. Har jag fel så bortse från detta men jag är övertygad om att en STARK amerikansk president är den som kan stoppa ww3.
Just nu ser inte Biden ut att vara den starka mannen.
Slava Trump
Citera
2023-08-31, 14:20
Medlem
Taggads avatar
Återigen bekräftas det mycket glädjande att dom som inte har i Ukraina att göra är på flykten.
31 aug:
Citat:
Ryska försvarslinjen har brutits i sydöstra Ukraina
Ukrainska styrkor har brutit den ryska försvarslinjen i sydost, rapporterar Wall Street Journal. Ukrainas militär bekräftade att de avancerar mot Verboveregionen, söder om den återtagna staden Robotyne.

Styrkorna jobbar nu med att expandera sprickorna i den ryska försvarslinjen så att västerländska pansarfordon kan tränga igenom och ge styrkorna logistiskt stöd.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
29 aug:
Citat:
Men allt tyder på att de ledande brigaderna för attacken – 46:e Air Mobile och 82:e Air Assault Brigaden – inte kommer att försöka direkt anfalla ryska positioner i Novoprokopivka, en stad med 800 invånare från förkrigstiden som ligger mittemot T0408. /0401-väg som går söderut genom Tokmak till Melitopol, 80 mil bort.

Nej, brigaderna svänger österut , mot staden Verbove. Deras mål är tydligen att befria Verbove för att flankera Novoprokopivka. (Googleöversatt)
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/08/29/two-ukrainian-air-assault-brigades-are-flanking-rus
https://www.wsj.com/world/europe/ukrainian-counteroffensive-pierces-main-russian-defensive-line-in-southeast-9441e204?mod=hp_lead_pos 1(ofta betalvägg)
30 aug:
https://www.aljazeera.com/news/2023/8/30/ukraines-troops-push-towards-russias-rear-defences

Spring ryssar spring 🏃‍♂️Slava Ukraini 🇺🇦
Senast redigerad av Taggad 2023-08-31 kl. 15:16.
Citera
2023-08-31, 14:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Putin är en enda sketen ryss, att han inte vill ge sig är irrelevant. Ryssarna kunde lätt likvidera honom och dra sig ur Ukraina för att få slut på dödandet. Alternativet är att alla ryssar som står i vägen framför Putin likvideras av UAF tills Putin står ensam kvar och kan avrättas han med. Det är synd på allt dödande, men det är endast ryssarna som är problemet och endast ryssarna som kan komma med lösningen.
Citera
2023-08-31, 14:24
Medlem
Citat:
Nja jag är inte pensionär men inte fjortis heller. Förstår inte ditt svar riktigt. Jag har ingen relation till varken ryss eller ukr jag tycker bara onödigt dödande är jätte trist. Jag är också på riktigt orolig för ww3 och vill bara att kriget tar slut. Jag älskar att granska saker kritiskt så om du kollar min historik kan jag verka va prorysk vilket jag ABSOLUT inte är. Få i denna tråd ifrågasätter ukr usa väst så därför gör jag det Skulle kunna skriva mycket skit om rus också men det är ni andra så bra på så det skippar jag.
Önskar dig en trevlig dag också

No hard feelings.
Ditt svar på mitt inlägg hade inget att göra med det jag svarade på.
Bra med kritisk granskning men man måste göra det åt alla håll.
Tror 99% av oss som skriver i tråden vill ha fred.
Det som skiljer fundamentalt är på vilka villkor vi accepterar den.
Hade Ukraina anfallit Moldavien hade jag med största sannolikhet stöttat dom.
Nu anföll Ryzzland Ukraina varför de får full support från mig.
Om man ogillar USA och svensk flyktingpolitik så har den ingenting med kriget i Ukraina att göra.
Ha det gott
Citera
2023-08-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Skit i Biden och kolla på lite youtube-bilder med Zelensky istället. En sån man skulle jag vilja vara. Satan vilken pondus och heder han har. Det är mellan honom och Putin det står och bara en kommer att gå till historien som något stort och gott.

Säga vad man vill om skådespelaren men han hade inte blivit långvarig utan kriget. Nu måste man säga att YES stake har han i alla fall. Jag med många trodde nog han skulle ringa mamma o grina när ryssen kom men NIX
Slava Zelensky han förtjänar "braveheart" ... om det nu finns ett sånt pris
Citera
2023-08-31, 14:30
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
No hard feelings.
Ditt svar på mitt inlägg hade inget att göra med det jag svarade på.
Bra med kritisk granskning men man måste göra det åt alla håll.
Tror 99% av oss som skriver i tråden vill ha fred.
Det som skiljer fundamentalt är på vilka villkor vi accepterar den.
Hade Ukraina anfallit Moldavien hade jag med största sannolikhet stöttat dom.
Nu anföll Ryzzland Ukraina varför de får full support från mig.
Om man ogillar USA och svensk flyktingpolitik så har den ingenting med kriget i Ukraina att göra.
Ha det gott

Den här konflikten är djupare än vad du tror. Vi har blivit utsatta för subversiv verksamhet i årtioenden och jag menar att det är viktigt att man förstår det för att kunna få helhetsbilden av det som händer nu. Samt hur vi kan förhindra att något liknande sker igen.
Citera
2023-08-31, 14:31
Medlem
Onyourknees avatar
Är det någon som har någon info om hur Archer levererar, hörts en del om cv90 och NLAW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in