2023-08-30, 23:07
Bannlyst
Verkar vara rätt mycket krigande fram och tillbaka i trakterna av Robotyne, ingen kommer någonstans som det verkar.

https://www.youtube.com/watch?v=nYVwwaQfmJM
Senast redigerad av me163 2023-08-30 kl. 23:24.
2023-08-31, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Jag tror inte jag skrev det, du var nog också lite för kvick. Prova att läsa vad jag svarade på.

Du hittade på siffror som du önskade var sanningen. Det är önsketänkande.
2023-08-31, 07:38
Medlem
Citat:
Nej, läs om läs rätt eller begriper du inte svenska så ska du kanske undvika att kommentera?

Vad syftade önsketänkade på, berätta!

Men jag är säker på att du bara som andra Ukrainska troll vill vara lite kvick

Eftersom du inte vet vilken siffra dödstalen har som ska vara först (enligt dig själv) så har du inte kunskapen, utan bara gissning. Sedan skriver du dina siffror som du gissar dig fram till. Och efter som jag vill ha så låga siffror som möjligt då jag stöttar Ukraina, vilket du tydligt inte gör så är dina siffror önsketänkande.
2023-08-31, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Eftersom du inte vet vilken siffra dödstalen har som ska vara först (enligt dig själv) så har du inte kunskapen, utan bara gissning. Sedan skriver du dina siffror som du gissar dig fram till. Och efter som jag vill ha så låga siffror som möjligt då jag stöttar Ukraina, vilket du tydligt inte gör så är dina siffror önsketänkande.

Sedär, det var här skon klämde "Och efter som jag vill ha så låga siffror som möjligt då jag stöttar Ukraina", du tålde inte(som många andra troll) inte att jag ifrågasatte dessa siffror och gissade på helt andra siffror.

Gör inte så, det blir inte en trevlig diskussion, men du vill såklart se detta som en fotbollsmatch med mycket rysk blod eller hur?
2023-08-31, 13:05
Medlem
Citat:
Sedär, det var här skon klämde "Och efter som jag vill ha så låga siffror som möjligt då jag stöttar Ukraina", du tålde inte(som många andra troll) inte att jag ifrågasatte dessa siffror och gissade på helt andra siffror.

Gör inte så, det blir inte en trevlig diskussion, men du vill såklart se detta som en fotbollsmatch med mycket rysk blod eller hur?
Haha ja med tanke på "fotbollsmatch" : (FB) Två samhällsystem kämpar i Ukraina
2023-08-31, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Haha ja med tanke på "fotbollsmatch" : (FB) Två samhällsystem kämpar i Ukraina

Nej, två i grunden likadana vänner kämpar(derby) men den ena har blivit lurad av yttre spelare.
2023-08-31, 13:18
Medlem
Citat:
Nej, två i grunden likadana vänner kämpar(derby) men den ena har blivit lurad av yttre spelare.
OK? Dream on . . . . . .
2023-08-31, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
OK? Dream on . . . . . .

Vi får se vem som mår sämst när han vaknar, tänk på det för så blir det!
2023-08-31, 13:25
Medlem
Citat:
Vi får se vem som mår sämst när han vaknar, tänk på det för så blir det!
Jag mår bra. hur är det med dig???
2023-08-31, 13:44
Medlem
Citat:

Nej. Jag vill ut Ryssland ur Ukraina.
2023-08-31, 13:54
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Lort-orchernas militärflyg i Pskov far åt helvete: Ser ut som rena nyårsfyrverkeriet...
Intressant att se hur djupt fronten numera sträcker sig. Vanliga plan har ju alltid haft möjlighet att genomföra operationer många tiotals mil in på fientligt territorium, men idag verkar ju samma gälla för reguljära armén. Undrar hur lätt de utlovade F16-planen kommer ha det om Ryssland börjar använda samma taktik, att med slå drönare slå mot parkerade plan? Tror inte Ukrainas och Rysslands militära flygplatser skiljer sig åt vidare mycket.
2023-08-31, 14:02
Moderator
-Info-s avatar
Optimismen ökar i väst. Något i alla fall:

Citat:
Ukrainska styrkor har trängt igenom den ryska huvudförsvarslinjen i södra Ukraina utanför Robotyne. Det är första gången som Ukraina tränger igenom någon ryska huvudförsvarslinje under kriget. Det rapporterar The Wall Street Journal. Ukrainska styrkor jobbar nu för att utöka sprickorna i linjen och skapa ett hål som är tillräckligt stort för pansarfordon att ta in med logistiskt stöd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1160398
Citat:
Ukrainian forces have penetrated the main Russian defensive line in their country’s southeast, raising hopes of a breakthrough that would reinvigorate the slow-moving counteroffensive.

Ukrainian forces are now working to expand the cracks in the line to create a hole large enough for Western-provided armored vehicles to push through with sufficient logistical support.

Ukrainian advances in recent days have led to cautious optimism among Western intelligence services that Ukraine can retake the occupied city of Tokmak, a logistical hub for Russia, according to senior Western intelligence officials.

https://www.wsj.com/world/europe/ukrainian-counteroffensive-pierces-main-russian-defensive-line-in-southeast-9441e204
https://www.msn.com/en-us/news/world/ukrainian-counteroffensive-pierces-main-russian-defensive-line-in-southeast/ar-AA1g2csi

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in