2023-08-31, 09:45
Medlem
Damen101s avatar
Tja,

Med några månaders efter tanke och mycket studier om sterioder och träningsmetoder. Samt skrivit kurrapport och träningsschema och kostschema. Så undrar jag på om jag behöver ta en PCT om man dåh tar en låg dos av Anavar, 10mg 2 veckor 20mg 4 veckor alltså 6 veckor Anavar only cycle kur.

Man 192cm
KG: 120kg
Kcal om dagen, 1900kcal
Motion: 11 000 steg ca 10,5km ca: -890kcal varje dag
Träning intensivt hela kroppen på 6 dagar i veckan

Steroid: Anavar
PCT: Behövs det? Annars Nolvadex 20mg 2veckor 14 dagar

Funkar detta med hyfsade resultat kommer jag att senare använda mig av 200mg Testo C i 10 veckor efter en 2 månaders paus från första kuren.
Senast redigerad av Damen101 2023-08-31 kl. 09:48.
Citera
2023-08-31, 09:51
Bannlyst
Hur mycket lyfter du?
Citera
2023-08-31, 09:52
Medlem
Ska du ligga på ca 1000 kcal om dagen? Känns väldigt lågt.
Citera
2023-08-31, 09:53
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Hur mycket lyfter du?

Har gjort ett excel schema med 3-4 övningar per muskelgrupp från boken Styrketräning en anatomisk guide. Så ska börja skriva ner alla vikter jag orkar lyft med 7 reps och 3 sets. Ska börja regga det nästa vecka. Så just nu har jag inte så mycket koll på var jag lyfter.
Citera
2023-08-31, 09:55
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Ska du ligga på ca 1000 kcal om dagen? Känns väldigt lågt.

Typ, jag snusar på kvällarna och tycker det dämpar hungern lite, men lite så blir det. Jag har ocksp hällsporre så kan inte springa eller, men gå kan jag. Kanske ska börja cykla på gymmet. Med tanke på att jag kanske behöver en högpuls när jag går på Anavar. Men 1000kcal är målet.
Citera
2023-08-31, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Har gjort ett excel schema med 3-4 övningar per muskelgrupp från boken Styrketräning en anatomisk guide. Så ska börja skriva ner alla vikter jag orkar lyft med 7 reps och 3 sets. Ska börja regga det nästa vecka. Så just nu har jag inte så mycket koll på var jag lyfter.

Så du tänker börja med steroider innan du ens har rört en vikt?

Jag avråder. Varför är du så sugen på steroider?
Citera
2023-08-31, 09:58
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Så du tänker börja med steroider innan du ens har rört en vikt?

Jag avråder. Varför är du så sugen på steroider?

Jag har trännar förrut för ungeför 10 år sedan och nu vill börja igen. Mycket som har hänt mellan åren. Men anledningen till sterioder är att det verkar vara en riktigt nice hobby och vetenskapen bakom sterioder är väldigt intressant. Resultaten är också motiverande men vill ägna många år till att börja träna som en hobby.

Lyssnar mycket på mannen bakom The Bodybuilder from Thailand, har gått igenom hans podcast och ska nu köpa hans bok The ultimate guide to steriods.
Citera
2023-08-31, 10:01
Bannlyst
Citat:
Jag har trännar förrut för ungeför 10 år sedan och nu vill börja igen. Mycket som har hänt mellan åren. Men anledningen till sterioder är att det verkar vara en riktigt nice hobby och vetenskapen bakom sterioder är väldigt intressant. Resultaten är också motiverande men vill ägna många år till att börja träna som en hobby.

Lyssnar mycket på mannen bakom The Bodybuilder from Thailand, har gått igenom hans podcast och ska nu köpa hans bok The ultimate guide to steriods.

Du kommer att ångra dig. Steroider är inte hälsosamt.
Citera
2023-08-31, 10:04
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Du kommer att ångra dig. Steroider är inte hälsosamt.

Jag vet, mitt resonemang är den att jag vill inte ha den kropp jag har nu jag vill tilbaka till den kropp jag hade när jag idrottade igen.
Citera
2023-08-31, 10:05
Bannlyst
Citat:
Jag vet, mitt resonemang är den att jag vill inte ha den kropp jag har nu jag vill tilbaka till den kropp jag hade när jag idrottade igen.

Skulle det vara så att jag slutar så tar jag en TRT för livet.

Mitt råd:

Börja träna och träna minst ett år innan du tänker på steroider. Du kommer ångra dig och tacka mig. Vad gör ett år av hårt tränande?

Just nu tar du den enkla vägen som kommer förstöra ditt liv.
Citera
2023-08-31, 10:06
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Men anledningen till sterioder är att det verkar vara en riktigt nice hobby och vetenskapen bakom sterioder är väldigt intressant.
Och nackdelarna har du tänkt på dom? Håravfall och en massa finnar på ryggen, sömnproblem och svettningar... etc etc Börja träna ordentligt några månader först.
Citera
2023-08-31, 10:19
Avslutad
Provat oxandrolone och clomiphene men i olika syften. Oxandrolone berör inte så mycket din egen hormonproduktion så som tex Oxymetholone eller rent testosteron gör. Oxandrolone är den bästa och säkraste orala AASen, och trots att det är en "C-17 alfa alkyliserad steroid" så bekommer den inte levern så mycket som andra C-17.
Du blir lite hård i musklerna och ökar i bänkpress men sen då... Det är borta efter några månader efter kuren. Clomiphene ska du passa dig för av andra anledningar. Om du nu ska använda AAS gör det då på bästa sätt. Methenolone eller nandrolone i skinkan eller låret och antiöstrogen till det, tex tamoxifen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in