2023-08-30, 17:51
Medlem
Det här hade man utan tvekan kunnat gjort 1960... Men att göra det nu pga av hot om våld och inte solidaritet är fegt.
Citera
2023-08-30, 17:56
Bannlyst
S smeker muslimer medhårs .. Muslimer hör inte hemma i Sverige, det finns minst 57 stater där koranbränning är förbjudet. Man kan flytta ditt om man inte gilla Sverige.

Hädelselagarna skickade Olof Palme till historiens bakgård redan 1970 och nu vill man alltså gå emot Palmes vilja?
Citera
2023-08-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HorNyBasTard!
Otroligt hur dom försvarade kaoset vid demonstration på Järvafältet regimtrogna eritreaner får hållas även om det 1000 pers kastar sten och skadar massa poliser dag 1 och inte ställde in det som ska hållas i 3 dagar till men att bränna en koran som det kommer färre och inte våldsamma demonstranter över ska nu bli möjlig lagändring 😂
Googlar och får:
What are the human rights violations in Eritrea?
Eritrean forces have carried out large-scale massacres, summary executions, widespread sexual violence including rape, gang rape, and sexual slavery, widespread pillage, attacks on refugee camps, and destruction and pillaging of crops.
Bidrag till detta, enligt någon källa som demonstranterna tror på, borde inte polisen ställa upp på eller har dom ingen information från USA helt plötsligt !
Citera
2023-08-30, 18:41
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Lär väl inte vara någon skillnad på hur man utför det. Det som krävs är väl att man gör det offentligt i syfte att kränka.
Att kritisera innehållet i den är ju däremot en annan sak. Skall väl aldrig kunna bli HMF att kritisera en boms innehåll?
Men får man kritisera innehållet offentligt på t.ex ett torg?
Vem avgör om min demonstration är i syfte att informera eller att kränka ev ditresta muslimer?
Om jag står och säger att jag inte tycker att islam hör hemma i Sverige pga diverse anledningar, så kan ju säkert muslimer bli kränkta.

Det blir ju bara så jävla rörigt och vagt när man ska hålla på och justera lagen för att den inte ska kränka någon.
Citera
2023-08-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Än en gång visade Magda hur otroligt usel hon är på frågor som inte rör ekonomi. Halva tiden gick åt att klaga på SD. Då de inte kan föra fram sin egen politik bättre förtjänar de att vara i opposition.

Fast då är hon ju dubbelt så bra som M och SD eftersom dom ägnar hela sina intervjuer åt att klaga på regeringen när dom är i opposition.

Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Vad tycker ni?

Knappast förvånande att S har vettigast förslag och visar mest handlingskraft.

Det var mycket humor den gågna valrörelsen om sänkta drivmedelspriser på 5:- osv.

Fast höjdpunkten var nog när Uffe morskade upp sig, gick in i rollen som trovärdig och med myndig stämma deklarerade:

"Vi på den här sidan, vi får saker att hända"

Roligt sagt redan då, men framförallt ett kul skämt som mognar och blir roligare för varje dag.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-08-30 kl. 18:53.
Citera
2023-08-30, 18:56
Medlem
LeifD2s avatar
Koranen i sig är väl hets mot folkgrupp med tanke på uppmaningar om våld och förföljelse av "otrogna".
Citera
2023-08-30, 19:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Men får man kritisera innehållet offentligt på t.ex ett torg?
Vem avgör om min demonstration är i syfte att informera eller att kränka ev ditresta muslimer?
Om jag står och säger att jag inte tycker att islam hör hemma i Sverige pga diverse anledningar, så kan ju säkert muslimer bli kränkta.

Det blir ju bara så jävla rörigt och vagt när man ska hålla på och justera lagen för att den inte ska kränka någon.
Att kritisera bör ju vara tillåtet. Är ju inte jämförbart med att bränna, bajsa på, smeta in med bacon och liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Koranen i sig är väl hets mot folkgrupp med tanke på uppmaningar om våld och förföljelse av "otrogna".
Ser man det så, så är ju bibeln också hets mot folkgrupp. Även där finns ju uppmaningar om otrogna, hets att homosexuella skall dödas osv.
Citera
2023-08-30, 19:12
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Koranen är också en tryckt bok, som därför omfattas av tryckfrihetsförordningen precis som alla andra böcker. För hets mot folkgrupp som begås via böcker preskriberas brottet redan ett år efter utgivning (9 kap. 5 § TF).
Citera
2023-08-30, 19:16
Medlem
De som vill inskränka yttrandefriheten för att inte störa sig med muslimerna (eller vilken grupp det nu är som för tillfället känner sig kränkta) är samma människor som underlåter att anmäla kvinnomisshandel för att inte störa husfriden. Blir helt rasande när jag lyssnar på dessa ynkryggar - varje normalt funtad människa borde bli det. Yttrandefriheten blir totalt meningslös om den kan inskränkas på det här godtyckliga sättet.

Gör det till ny signatur så att blötdjuren påminns om det varje gång jag postar.
Citera
2023-08-30, 19:18
Avstängd
Snusfris avatar
Ännu ett bevis att vi viker oss mot islam. Snart har muslimer diplomat status.
Citera
2023-08-30, 19:23
Medlem
Kan man få tillstånd att på offentlig plats visa upp sig naken? Kanske bajsa och onanera?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rargelsev%C3%A4ckande_beteende
Citera
2023-08-30, 19:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Som tidigare sagts.
Sossarna bryr sig om sina nya kärnväljare o håller ingått avtal med islamisterna.

Vem tror Löfven, Andersson, Johansson, Strandhäll, Ygeman mfl kommer stanna i Sverige som åldringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in