2023-08-29, 18:47
Medlem
Varför behöver ni namnen på de som varit inblandade?
Citera
2023-08-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringblommanfrost
Varför behöver ni namnen på de som varit inblandade?

För att det är ett vidrigt brott och vissa kanske veta vilka som gjort det så dom kan hålla sig undan dessa idioter, andra kanske bara är nyfikna eller några har andra orsaker varför dom vill veta vilka mgm är.

Varför frågar du?
Citera
2023-08-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EazyV
GM= F*lix olss*n, Lirar i värmdö HK, Nacka praktiska

Så dom går i gymnasiet? Nu? Medans offret kämpar för sitt liv?
Fräscht 🤮
Citera
2023-08-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybris34
Så dom går i gymnasiet? Nu? Medans offret kämpar för sitt liv?
Fräscht 🤮

Äckligt. Går han i skolan nu alltså? Våga lämna sin unge där när han går fri
Citera
2023-08-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Äckligt. Går han i skolan nu alltså? Våga lämna sin unge där när han går fri

Helt sjukt hur man kan lämna våldsverkare fria sådär generellt.
Citera
2023-08-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saw17
Helt sjukt hur man kan lämna våldsverkare fria sådär generellt.

Hur går det för BO?
Citera
2023-08-30, 13:03
Medlem
Citat:
Det finns ett brottsoffer och det finns två gärningsmän, inte en. En är straffbar den andra yngre. Allt är en stor tragedi och jag som själv har barn förstår inte hur de skall orka leva vidare, gäller samtliga inblandade familjer. Så svårt att ta in och förstå. Är de råa, grova brottslingar sedan tidigare, nej inte alls. Nåt har bokstavligen gått käpprätt åt helvetet. BO:s familj hur ska de orka komma vidare.

Du verkar ju känna till dom inblandade väl eftersom du säger att dom inte är grova brottslingar sedan tidigare. Så har dom gjort något brottsligt tidigare? vem är den andra mgm?
Citera
2023-08-30, 17:28
Medlem
Jag känner till både GM och BO. Det innebär inte att jag anser att deras namn skall offentliggöras. Det är mycket beklagligt att några personer skall få avgöra ödet för en annan person. Det är även osmakligt att GM är ute i samhället, vilket inte torde vara rimligt innan en rättegång får haft sin gång. Att ett bråk lett till en grov misshandel är ledsamt och svårt att förstå och ej acceptabelt på något vis. Men att delge namnen är också osmakligt och inte relevant för mer än de som skall behöva den informationen vilket torde vara rättsväsendet och den informationen har de. Att skriva att man behöver ha den för att man skall akta sig för dem är tramsigt och beklagligt.
Citera
2023-08-30, 17:51
Medlem
Citat:
Jag känner till både GM och BO. Det innebär inte att jag anser att deras namn skall offentliggöras. Det är mycket beklagligt att några personer skall få avgöra ödet för en annan person. Det är även osmakligt att GM är ute i samhället, vilket inte torde vara rimligt innan en rättegång får haft sin gång. Att ett bråk lett till en grov misshandel är ledsamt och svårt att förstå och ej acceptabelt på något vis. Men att delge namnen är också osmakligt och inte relevant för mer än de som skall behöva den informationen vilket torde vara rättsväsendet och den informationen har de. Att skriva att man behöver ha den för att man skall akta sig för dem är tramsigt och beklagligt.

Så du tycker det är tramsigt om någon vill hålla sig ifrån personerna som varit med i en så grov misshandel. Jag är inte jättemycket äldre än mgm men till och med jag fattar att man håller sig borta från personer utan spärrar.
Citera
2023-08-30, 18:57
Medlem
Eftersom du inte har fakta så tycker jag att det är du behöver info för att hålla dig borta, du har ju ingen aning verkar det som vilka som är inblandade och inte heller tror jag du stöter på dem. Hade du bott här vid det här laget veta vilka personer det är. Tragedier som är oåterkalleliga kan hända och klart att GM skall ha sitt straff och man önskar att det aldrig hänt. Men det innebär ju inte att personerna går runt och attackera folk för det.
Citera
2023-08-30, 19:43
Medlem
Citat:
Eftersom du inte har fakta så tycker jag att det är du behöver info för att hålla dig borta, du har ju ingen aning verkar det som vilka som är inblandade och inte heller tror jag du stöter på dem. Hade du bott här vid det här laget veta vilka personer det är. Tragedier som är oåterkalleliga kan hända och klart att GM skall ha sitt straff och man önskar att det aldrig hänt. Men det innebär ju inte att personerna går runt och attackera folk för det.

Jag har min åsikt och du kan ju fortsätta med din.
”Tragedier som är oåterkalleliga kan hända” En halkolycka med bilen och dödlig utgång kan hända och det är tragiskt. En dödlig hjärtinfarkt är tragiskt.
En misshandel med dödlig eller nästan dödlig utgång är inget som man skriver”är tragiskt men kan hända”.
Jag vet inte hur du fungerar men det skulle inte hända mig eller mina polare iaf om det inte var självförsvar.
Är det självförsvar borde ju dessa mgm också vara skadade.
Tyck vad du vill, jag har gått vidare från dina ”oj, detta är ju tragisk för alla” kommentarer.
Citera
2023-08-30, 20:03
Medlem
Du saknar viss klokhet och erfarenhet av livet, då kan man enkelt resonera som du. Världen är mer komplex är så.
Senast redigerad av ringblommanfrost 2023-08-30 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in