2023-08-30, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej, regeln i tråden är att du ska ha sista ordet.
Men om du svarar på frågan om vad som får dig att tro att det skulle kunna vara annorlunda?
Citera
2023-08-30, 16:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men om du svarar på frågan om vad som får dig att tro att det skulle kunna vara annorlunda?
Nu fick du sista ordet. Innan jag kommenterade att du fick sista ordet. Så nu måste du kommentera mig.

Jag har läst lite i tråden. Du har inte ett enda inlägg med någon intressant kommentar som tar tråden vidare. Du har FB som någon slags lekstuga. Du har inte respekt för kvinnor, eller män, när du leker bort tråden i dina diagnosstyrda svar.
Senast redigerad av Barents 2023-08-30 kl. 16:40.
Citera
2023-08-30, 16:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Man måste ta hänsyn till kroppsvikten hos både män och kvinnor samt träningserfarenhet. Styrkan hos en vältränad kvinna på 165 cm, 65 kg kan inte jämföras med styrkan hos en lika vältränad man på 185 cm och 85 kg. Det är högst orättvist, inte sant?

Inom flera kampsporter och tyngdlyft har man viktklasser. Det är helt uppåt väggarna att låta en boxare i lätt minimivikt möta en i tungviktsklassen. Naturligtivs dock under förutsättningen att båda är lika vältränade boxare för jämförelsens skull. En helt otränad, spinkig kille på 60 kg kan lätt bli ihjälslagen av en världsmästare i tungviktsboxning, av Mike Tysons kaliber.
Man undrar vilken värld du lever i. En manlig 65 kg tung boxare sopar mattan med en kvinnlig 65 kg tung boxare. Precis som pojklagsspelare i fotboll med dam-VM-mästarna med samma vikt.

Det är inte vikten som gör skillnad. Det är mannens hjärna och muskler.
Senast redigerad av Barents 2023-08-30 kl. 16:42.
Citera
2023-08-30, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nu fick du sista ordet. Innan jag kommenterade att du fick sista ordet. Så nu måste du kommentera mig.

Jag har läst lite i tråden. Du har inte ett enda inlägg med någon intressant kommentar som tar tråden vidare. Du har FB som någon slags lekstuga. Du har inte respekt för kvinnor, eller män, när du leker bort tråden i dina diagnosstyrda svar.
Jag berättade vilken regel som gäller i tråden. Hade du nåt syfte med att kommentera det eller försökte du bara vara dryg?
Citera
2023-08-30, 18:45
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Det är den regeln som gäller i tråden - kvinnor är inte bäst på nånting och om de ändå är det så räknas det inte och och kvinnor har inte åstadkommit någonting och om de ändå har gjort det så är det ändå en man som har gjort det. Vad får dig att tro att det skulle kunna vara annorlunda?
Kvinnor är inte bäst på nån sport där män och kvinnor tävlar på lika villkor.

Sporter med särskilda kvinnovillkor är gjorda för att ge handikapp till kvinnor.

Du behöver inte vara så defensiv om det. Det är öppet sedan åratal sedan.

Prestationerna är sämre än i elitklassen/herrklassen. Inget nytt.

Men du och dina lika lipar om orättvisan att inte behandlas som eliten trots att det i verkligheten handlar om handikappklass. Vi kan dra Paralympics om du vill. På den nivå handlar det om.
Citera
2023-08-30, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Kvinnor är inte bäst på nån sport där män och kvinnor tävlar på lika villkor.

Sporter med särskilda kvinnovillkor är gjorda för att ge handikapp till kvinnor.

Du behöver inte vara så defensiv om det. Det är öppet sedan åratal sedan.

Prestationerna är sämre än i elitklassen/herrklassen. Inget nytt.

Men du och dina lika lipar om orättvisan att inte behandlas som eliten trots att det i verkligheten handlar om handikappklass. Vi kan dra Paralympics om du vill. På den nivå handlar det om.
Nu har jag knappt diskuterat sport ö h t, men det finns definitivt sporter där kvinnor är bättre än män. Alla har redan nämnts i tråden men eftersom kvinnor är bättre räknas de inte.
Citera
2023-08-30, 19:19
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nu har jag knappt diskuterat sport ö h t, men det finns definitivt sporter där kvinnor är bättre än män. Alla har redan nämnts i tråden men eftersom kvinnor är bättre räknas de inte.
Vilken sport där kvinnor och män tävlar på lika villkor är kvinnor bäst i?

Få mig att skämmas nu!
Citera
2023-08-30, 20:17
Avslutad
Citat:
Vilken sport där kvinnor och män tävlar på lika villkor är kvinnor bäst i?

Få mig att skämmas nu!
Exempelvis ultramarathon, ultrasimning och ultracykling, stå i jägarvila, bergsklättring. Alltså sporter där kvinnor har fördel av sin större uthållighet, större statiska muskelstyrka och lättare kroppsvikt.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8776224/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14966025/
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2665944121000043

Sen har vi förstås hästdressyr, och vighetssporter som gymnastik och konståkning.

Allt har nämnts upprepade gånger i tråden.
Citera
2023-08-30, 20:37
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Exempelvis ultramarathon, ultrasimning och ultracykling, stå i jägarvila, bergsklättring. Alltså sporter där kvinnor har fördel av sin större uthållighet, större statiska muskelstyrka och lättare kroppsvikt.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8776224/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14966025/
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2665944121000043

Sen har vi förstås hästdressyr, och vighetssporter som gymnastik och konståkning.

Allt har nämnts upprepade gånger i tråden.
Hästdressyr? Helt irrelevant. Har inget med fysik att göra.

Gymnastik har separerade övningar och är separerade sporter/grenar sedan länge.

Konståkning är helt separerat mellan män och kvinnor sedan länge.

Resten av dig inlägg är ett skämt. Ultramaraton, jägarvila, bergsklättring.

”Alltså sporter där kvinnor har fördel av sin större uthållighet, större statiska muskelstyrka och lättare kroppsvikt.”

Kvinnor är fetare än män vid varje given vikt. Finns ingen ”större muskelstyrka”.
Citera
2023-08-30, 20:48
Avslutad
Citat:
Hästdressyr? Helt irrelevant. Har inget med fysik att göra.

Gymnastik har separerade övningar och är separerade sporter/grenar sedan länge.

Konståkning är helt separerat mellan män och kvinnor sedan länge.

Resten av dig inlägg är ett skämt. Ultramaraton, jägarvila, bergsklättring.

”Alltså sporter där kvinnor har fördel av sin större uthållighet, större statiska muskelstyrka och lättare kroppsvikt.”

Kvinnor är fetare än män vid varje given vikt. Finns ingen ”större muskelstyrka”.
nä, jag sa ju att där kvinnor är bättre räknas det inte. om man måste räkna med där kvinnor är bättre kan man ju inte komma fram till att män är bäst på allt.
Citera
2023-08-30, 20:53
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
nä, jag sa ju att där kvinnor är bättre räknas det inte. om man måste räkna med där kvinnor är bättre kan man ju inte komma fram till att män är bäst på allt.
Men lägg ägg i kungens skägg.

Du angav ultramaraton och andra svårt fysiska sporter. Men du sänkte det sen till dressyr.

Har ska du ha det? Vad är det som skiljer mäns och kvinnors prestationer? Eller finns det inga.
Citera
2023-08-30, 20:57
Avslutad
Citat:
Men lägg ägg i kungens skägg.

Du angav ultramaraton och andra svårt fysiska sporter. Men du sänkte det sen till dressyr.

Har ska du ha det? Vad är det som skiljer mäns och kvinnors prestationer? Eller finns det inga.
ja, jag angav sporter där kvinnor är bättre än män. Det var det som var frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in